vytisknout velikost písma Peugeot 308 1.2 THP PureTech ušiel na jednu nádrž 1810 km

Peugeot 308 1.2 THP PureTech ušiel na jednu nádrž 1810 km

Rekord v dĺžke skoku s automobilom dnes prekonaný nebol, nový zápis do tabuliek by sa napriek tomu aktuálne jeden našiel. Na svedomí ho má značka Peugeot, ktoré hrdo oznamuje pri modeli 308 najlepšiu spotrebu kombinovanú s prejdenou vzdialenosťou na jednu nádrž.

Konkrétne registrácia má hodnotu 2,85 l/100 km, respektíve 1810 najazdených kilometrov bez natankovania. O tieto čísla sa postarala nová generácia modelu 308 osadená preplňovaným benzínovým trojvalcom PureTech s výkonom 130 koní. Celkovo bolo počas testu spotrebovaných 51,4 ​​litrov benzínu.

Test prebehol na španielskom okruhu Almeria. Peugeot udáva, že celá akcia trvala viac ako 32 hodín, z čoho môžeme odhadnúť priemernú rýchlosť okolo 55 km/h. Za volantom sa samozrejme vystriedalo niekoľko vodičov. Oficiálne tabuľková spotreba testovaného motora činí 4,6 l/100 km v kombinovanom cykle. Na európsky trh príde táto jednotka koncom marca.

puretech01.jpg.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY