vytisknout velikost písma Peugeot 208 stanovil nový rekord spotreby: dva litre na 100 km

Peugeot 208 stanovil nový rekord spotreby: dva litre na 100 km

Absolútne sériový Peugeot 208 s motorom 1.6 BlueHDI 100 stanovil nový rekord v reálnej spotrebe paliva. Na testovacom okruhu vo francúzskom Belchamp prešiel malý hatchback na 43 litrov nafty v nádrži celkom 2152 km, čo vychádza na priemer 2,0 litra na 100 km. To zodpovedá emisiám CO2 približne 53 g/km.

Auto bolo sériové a bez ďalších úprav, bolo vybavené štandardnou päťstupňovou manuálnou prevodovkou a za jeho volantom sa počas 38 hodín vystriedalo niekoľko vodičov, ktorí krúžili v kuse každý zhruba tri až štyri hodiny.

Ekologická verzia Peugeotu 208, ktorá prešla testom, je štandardne vybavená doplnkami znižujúcimi aerodynamický odpor a tiež pneumatikami s nízkym valivým odporom. Normovaná kombinovaná spotreba tohto Peugeotu je 3,0 l/100 km.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY