vytisknout velikost písma Peugeot 208 stanovil nový rekord spotreby: dva litre na 100 km

Peugeot 208 stanovil nový rekord spotreby: dva litre na 100 km

Absolútne sériový Peugeot 208 s motorom 1.6 BlueHDI 100 stanovil nový rekord v reálnej spotrebe paliva. Na testovacom okruhu vo francúzskom Belchamp prešiel malý hatchback na 43 litrov nafty v nádrži celkom 2152 km, čo vychádza na priemer 2,0 litra na 100 km. To zodpovedá emisiám CO2 približne 53 g/km.

Auto bolo sériové a bez ďalších úprav, bolo vybavené štandardnou päťstupňovou manuálnou prevodovkou a za jeho volantom sa počas 38 hodín vystriedalo niekoľko vodičov, ktorí krúžili v kuse každý zhruba tri až štyri hodiny.

Ekologická verzia Peugeotu 208, ktorá prešla testom, je štandardne vybavená doplnkami znižujúcimi aerodynamický odpor a tiež pneumatikami s nízkym valivým odporom. Normovaná kombinovaná spotreba tohto Peugeotu je 3,0 l/100 km.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY