vytisknout velikost písma Peugeot 208 má za sebou facelift. Malý volant mu ale zostal

Peugeot 208 má za sebou facelift. Malý volant mu ale zostal

V Ženeve sa ukáže omladený Peugeot 208, ale ak ste čakali, až automobilka Peugeot vymení volant, nedočkali ste sa. Síce je teraz potiahnutý kožou, ale stále je neergonomicky malý a nebude cez neho vidieť na prístroje.

208_1502STYP002.jpg208_1502STYP003.jpg208_1502STYP005.jpgZmeny sú vskutku kozmetické, ale pod kapotou sú nové aj úspornejšie motory a rozšírili sa možnosti konektivity a výbava

Zmeny na dizajne sú len kozmetické. Predovšetkým sa rozširovala výbava a hlavne možnosti konektivity, po novom napríklad môžete zobrazovať aplikácie zo smartfónu na displeji v aute. Predaj faceliftovanej verzie začne v júni 2015.

Pokiaľ ide o motory, pod kapotou nájdete štvorvalec 1.6 THP o výkonoch 165 alebo 208 koní vo vrcholnej verzii 208 GTI. Avšak tie asi nebudú patriť k hlavným ťahúňom predajov.

Naftový štvorvalec 1.6 HDI, alebo BlueHDI, ako ho pomenúva Peugeot, má výkony 75, 100 a 120 koní. Jeho spotreba sa v ekoverzii dostane na tri litre na 100 km.

V ponuke sú tiež trojvalce. Základný litrový trojvalec má 68 koní a optimalizovanú spotrebu i emisie, nad ním je trojvalec 1,2 l s výkonom 82 koní, ku ktorému môžete mať automat a po novom je v ponuke trojvalec 1,2 l s preplňovaním, ktorý posiela na predné kolesá 110 koní cez päťstupňový manuál alebo šesťstupňový automat.

208_1502STYP003B.jpg208_1502STYP001B.jpg208_1502STYP002B.jpg208_1502STYP004.jpg208_1502STYP001.jpg208_1502STYP005N.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY