vytisknout velikost písma Peugeot 208 bude jazdiť na vzduch. Doslova

Peugeot 208 bude jazdiť na vzduch. Doslova

Auto, ktoré nepotrebuje k svojmu chodu fosílne palivá, ale iba vzduch, je určite snom každého, kto šetrí kde sa dá. Automobilka Peugeot predstaví na autosalóne v Paríži koncept modelu 208, ktorý takýto sen približuje bližšie k realite.

Koncept Peugeot 208 HYbridAir aplikuje stále vyvíjaný systém hybridu na vzduch, na ktorom koncern PSA intenzívne pracuje. Teoreticky to funguje podobne ako klasický hybrid s tým rozdielom, že sa nahromadená energia získaná pri spomaľovaní neukladá v batériách vo forme elektriny, ale v nádrži vo forme stlačeného vzduchu.

Podľa Peugeotu je systém HYbridAir efektívny a zároveň konštrukčne jednoduchší, lacnejší a ľahší ako súčasné zložité systémy akumulátorov a elektromotorov. Tým je vhodný pre zástavbu aj do lacných a malých automobilov. Natlakovanie nádrží vzduchom vraj trvá len desať sekúnd.

Peugeot 208 HYbridAir popri tomto pohonnom systéme inštalovanom na trojvalec 1,2 l dostal aj niektoré diely karosérie a podvozku z hliníka či uhlíkových vlákien. Výsledkom je tak auto, ktoré má o 100 kg nižšiu hmotnosť proti sériovému vozidlu a spotrebu 2,0 l / 100 km.

Že je toto celé len utópia? Nie. Peugeot zavedie tento hybridný pohon do sériovej výroby v roku 2016 v novej generácii crossoveru Peugeot 2008. Na nasledujúcom videu sa môžete pozrieť, ako to celé funguje.

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

27. 4. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY