vytisknout velikost písma Peugeot 208 bude jazdiť na vzduch. Doslova

Peugeot 208 bude jazdiť na vzduch. Doslova

Auto, ktoré nepotrebuje k svojmu chodu fosílne palivá, ale iba vzduch, je určite snom každého, kto šetrí kde sa dá. Automobilka Peugeot predstaví na autosalóne v Paríži koncept modelu 208, ktorý takýto sen približuje bližšie k realite.

Koncept Peugeot 208 HYbridAir aplikuje stále vyvíjaný systém hybridu na vzduch, na ktorom koncern PSA intenzívne pracuje. Teoreticky to funguje podobne ako klasický hybrid s tým rozdielom, že sa nahromadená energia získaná pri spomaľovaní neukladá v batériách vo forme elektriny, ale v nádrži vo forme stlačeného vzduchu.

Podľa Peugeotu je systém HYbridAir efektívny a zároveň konštrukčne jednoduchší, lacnejší a ľahší ako súčasné zložité systémy akumulátorov a elektromotorov. Tým je vhodný pre zástavbu aj do lacných a malých automobilov. Natlakovanie nádrží vzduchom vraj trvá len desať sekúnd.

Peugeot 208 HYbridAir popri tomto pohonnom systéme inštalovanom na trojvalec 1,2 l dostal aj niektoré diely karosérie a podvozku z hliníka či uhlíkových vlákien. Výsledkom je tak auto, ktoré má o 100 kg nižšiu hmotnosť proti sériovému vozidlu a spotrebu 2,0 l / 100 km.

Že je toto celé len utópia? Nie. Peugeot zavedie tento hybridný pohon do sériovej výroby v roku 2016 v novej generácii crossoveru Peugeot 2008. Na nasledujúcom videu sa môžete pozrieť, ako to celé funguje.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY