vytisknout velikost písma Peugeot 208 bude jazdiť na vzduch. Doslova

Peugeot 208 bude jazdiť na vzduch. Doslova

Auto, ktoré nepotrebuje k svojmu chodu fosílne palivá, ale iba vzduch, je určite snom každého, kto šetrí kde sa dá. Automobilka Peugeot predstaví na autosalóne v Paríži koncept modelu 208, ktorý takýto sen približuje bližšie k realite.

Koncept Peugeot 208 HYbridAir aplikuje stále vyvíjaný systém hybridu na vzduch, na ktorom koncern PSA intenzívne pracuje. Teoreticky to funguje podobne ako klasický hybrid s tým rozdielom, že sa nahromadená energia získaná pri spomaľovaní neukladá v batériách vo forme elektriny, ale v nádrži vo forme stlačeného vzduchu.

Podľa Peugeotu je systém HYbridAir efektívny a zároveň konštrukčne jednoduchší, lacnejší a ľahší ako súčasné zložité systémy akumulátorov a elektromotorov. Tým je vhodný pre zástavbu aj do lacných a malých automobilov. Natlakovanie nádrží vzduchom vraj trvá len desať sekúnd.

Peugeot 208 HYbridAir popri tomto pohonnom systéme inštalovanom na trojvalec 1,2 l dostal aj niektoré diely karosérie a podvozku z hliníka či uhlíkových vlákien. Výsledkom je tak auto, ktoré má o 100 kg nižšiu hmotnosť proti sériovému vozidlu a spotrebu 2,0 l / 100 km.

Že je toto celé len utópia? Nie. Peugeot zavedie tento hybridný pohon do sériovej výroby v roku 2016 v novej generácii crossoveru Peugeot 2008. Na nasledujúcom videu sa môžete pozrieť, ako to celé funguje.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY