vytisknout velikost písma Peugeot 208 bude jazdiť na vzduch. Doslova

Peugeot 208 bude jazdiť na vzduch. Doslova

Auto, ktoré nepotrebuje k svojmu chodu fosílne palivá, ale iba vzduch, je určite snom každého, kto šetrí kde sa dá. Automobilka Peugeot predstaví na autosalóne v Paríži koncept modelu 208, ktorý takýto sen približuje bližšie k realite.

Koncept Peugeot 208 HYbridAir aplikuje stále vyvíjaný systém hybridu na vzduch, na ktorom koncern PSA intenzívne pracuje. Teoreticky to funguje podobne ako klasický hybrid s tým rozdielom, že sa nahromadená energia získaná pri spomaľovaní neukladá v batériách vo forme elektriny, ale v nádrži vo forme stlačeného vzduchu.

Podľa Peugeotu je systém HYbridAir efektívny a zároveň konštrukčne jednoduchší, lacnejší a ľahší ako súčasné zložité systémy akumulátorov a elektromotorov. Tým je vhodný pre zástavbu aj do lacných a malých automobilov. Natlakovanie nádrží vzduchom vraj trvá len desať sekúnd.

Peugeot 208 HYbridAir popri tomto pohonnom systéme inštalovanom na trojvalec 1,2 l dostal aj niektoré diely karosérie a podvozku z hliníka či uhlíkových vlákien. Výsledkom je tak auto, ktoré má o 100 kg nižšiu hmotnosť proti sériovému vozidlu a spotrebu 2,0 l / 100 km.

Že je toto celé len utópia? Nie. Peugeot zavedie tento hybridný pohon do sériovej výroby v roku 2016 v novej generácii crossoveru Peugeot 2008. Na nasledujúcom videu sa môžete pozrieť, ako to celé funguje.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY