vytisknout velikost písma Peugeot 208 bude jazdiť na vzduch. Doslova

Peugeot 208 bude jazdiť na vzduch. Doslova

Auto, ktoré nepotrebuje k svojmu chodu fosílne palivá, ale iba vzduch, je určite snom každého, kto šetrí kde sa dá. Automobilka Peugeot predstaví na autosalóne v Paríži koncept modelu 208, ktorý takýto sen približuje bližšie k realite.

Koncept Peugeot 208 HYbridAir aplikuje stále vyvíjaný systém hybridu na vzduch, na ktorom koncern PSA intenzívne pracuje. Teoreticky to funguje podobne ako klasický hybrid s tým rozdielom, že sa nahromadená energia získaná pri spomaľovaní neukladá v batériách vo forme elektriny, ale v nádrži vo forme stlačeného vzduchu.

Podľa Peugeotu je systém HYbridAir efektívny a zároveň konštrukčne jednoduchší, lacnejší a ľahší ako súčasné zložité systémy akumulátorov a elektromotorov. Tým je vhodný pre zástavbu aj do lacných a malých automobilov. Natlakovanie nádrží vzduchom vraj trvá len desať sekúnd.

Peugeot 208 HYbridAir popri tomto pohonnom systéme inštalovanom na trojvalec 1,2 l dostal aj niektoré diely karosérie a podvozku z hliníka či uhlíkových vlákien. Výsledkom je tak auto, ktoré má o 100 kg nižšiu hmotnosť proti sériovému vozidlu a spotrebu 2,0 l / 100 km.

Že je toto celé len utópia? Nie. Peugeot zavedie tento hybridný pohon do sériovej výroby v roku 2016 v novej generácii crossoveru Peugeot 2008. Na nasledujúcom videu sa môžete pozrieť, ako to celé funguje.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY