vytisknout velikost písma Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Možno ste si všimli, že v našich pravidelných testoch sa nezaoberáme multimediálnymi systémami. Dôvody sú dva. Po prvé, stále si myslíme, že kvalita auta závisí predovšetkým na tom, ako vozidlo jazdí, nie na veľkosti stredového displeja. A po druhé, menej ako sedem dní nie je veľmi dlhá doba, kedy sa podrobne vyskúšate auto a navyše podrobne preskúmate detaily jednotlivých multimediálnych systémov. Inak je tomu pri dlhodobom teste. Čo všetko teda zvládnete urobiť s multimediálnym systémom v Peugeote 2008?

Funkcie podobné tým v systéme Škoda Kodiaq najvyššej úrovne, nečakajte. Samotný Peugeot 2008 nie je horúcou novinkou a možno to poznať aj pri pohľade na multimediálny systém. Ak by som chcel byť veľmi prísny, mohol by som vám ponúknuť jednoduchú radu: Kúpte si držiak na smartfón a získate lepší multimediálny systém. Ak vás predsa len zaujíma, čo všetko Peugeot 2008 s multimédiami dokáže, prinášame pár postrehov.

Dotyková obrazovka má veľkosť sedem palcov a obsahuje len dve pevné tlačidla plus jeden otočný ovládač regulácie hlasitosti. Akokoľvek sa dá kritizovať zastaraný systém Peugeotu hore-dole, základný koncept je vymyslený veľmi šikovne. Okrem troch pevných tlačidiel na displeji máte dve tlačidlá a dva ovládacie prvky na volante. To je všetko. Po takmer pol roku môžem pokojne povedať, že mi žiadne ďalšie tlačidlo nechýba.

Prirodzeným základom je dotyková obrazovka. Tá je dobre na očiach, pretože je dosť vysoko, a na bežné úkony postačí ovládač na volante. Cez volant môžete meniť zdroj prehrávanej hudby, vyberať stanice rádia, prechádzať telefónny zoznam alebo prezerať históriu hovorov a jednoducho vytočiť číslo, bez toho aby ste zložili ruky z volantu. Úplnou náhodou som po piatich mesiacoch zistil, že niektoré z funkcií môžu byť ovládané hlasom, čo tiež prekvapilo ľudí z Peugeotu. Hlasové ovládanie aktivuje tlačidlo na páčke blikania. Samotný systém, ale hlasové ovládanie nedokáže, to iba váš telefón používa reproduktory mikrofónu a autorádia. V skutočnosti teda ovládate svoj telefón cez hardvér vozidla. Môžete napríklad spustiť hovor alebo spustiť navigáciu, ale sa všetko bude spúšťať v telefóne. Peugeot má aj MirrorLink, takže teoreticky môže byť navigácia premietaná na stredovom displeji. Môj Honor si ale v tomto smer s automobilom nerozumie, takže mám smolu.

Viem sa pripojiť k internetu?

Áno, môžete surfovať po internete prostredníctvom multimediálneho systému Peugeot, ale je to zúfalo pomalé. Najskôr teda musíte auto pripojiť k internetu. Ak náhodou nie ste v dosahu WiFi, potrebujete si vytvoriť mobilný hotspot cez váš smartfón. Potom môžete spustiť internetový prehliadač, ktorý vás vráti aspoň desať rokov späť. Adresu pomaly zadávate písmenko po písmenku a po stránke sa budete pohybovať posuvnými lištami. Neexistuje teda žiadny dôvod, prečo internet neprezerať priamo cez telefón.

Na obranu Peugeotu však musím dodať, že naše auto malo staršiu verziu systému. Tá nová, montovaná zhruba od polovice minulého roka, je pravdepodobne lepšia. Nemal som tú česť, ale niečo mi hovorí, že na súčasné telefóny stačiť pravdepodobne nebude.

Ďalšie funkcie? Pozrite si napríklad prezerenie fotografií. Možno je dobré, aby ste mohli zobraziť obrázok na väčšej ploche, ale ako webový prehliadač, táto funkcia je trochu pomalá a komplikovaná. V ponuke sme tiež našli výber oficiálnych aplikácií Peugeot, vyžadujú však stále internetové pripojenie a nefungujú na našom trhu. Zúfať nemusíte, máte predsa svoj smartfón.

Prostredníctvom navigácie môžete vyhľadávať rôzne body záujmu od čerpacích staníc cez športové ihriská, Peugeot do istej miery pozná aj dopravné zápchy, a ak sa objavia na plánovanej trase, ponúkne vám možnosť dostať sa okolo. Z testovania sa však zdá, že s aktuálnosťou týchto informácií to nevyzerá príliš ružovo. Doteraz som totiž nikdy nevyužil možnosť obísť "problém" na trase a nikdy som toto rozhodnutie neľutoval.

Pre zaujímavosť môžete ešte pridať na prvý pohľad skryté prvky. Držaním prsta na niektorých ikonách hlavnej ponuky, objaví sa ďalšia ponuka. Môžete napríklad sledovať presnú pozíciu a počet viditeľných satelitov v navigácii a v prípade ikony nastavenia sa takto dozviete presnú verziu systému vo vašom aute.

Nie je to skvelé, ale stačí

Multimediálny systém nášho Peugeot 2008 nie je hviezda a ani sa nebojím napísať, že to nebola hviezda ani keď sa objavil. De facto neponúka žiadne špeciálne funkcie, ale na druhej strane má všetko, čo potrebujete pre svoj každodenný život. Dobré a použiteľné handsfree, Bluetooth a predovšetkým jednoduché ovládanie, vďaka ktorému obslúžite najčastejšie používané funkcie z volantu.

Jednoducho povedané, veci, ktoré môžete robiť pri jazde, zvláda Peugeot 2008 výborne (telefón, výber hudby, ladenie stanice). Pre všetky ostatné veci použite radšej svoj smartfón.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY