vytisknout velikost písma Peugeot 2008 príde do Ženevy s omladeným vzhľadom a verziou GT Line

Malý crossover francúzskej značky dostal okrem iného novú športovo štylizovanú variantu. Technika sa nijako zásadne nemení, v ponuke je celkom 11 motorizácií.
Peugeot 2008 príde do Ženevy s omladeným vzhľadom a verziou GT Line
Zoznam kapitol
  1. Peugeot 2008 2016
  2. Peugeot 2008 2016: Fotogaléria

Po troch rokoch na trhu sa malý crossover Peugeot 2008 dočkal miernej modernizácie. Jej svetová premiéra prebehne začiatkom marca na ženevskom autosalóne. Pri porovnaní doterajšej a rekonštruovanej verzie vidíme, že najväčšou zmenou je maska chladiča. Namiesto dvojice chrómovaných horizontálnych líšt je teraz štylizovaný "výplet" tvorený mriežkou s chrómovanými obdĺžnikmi, ktoré zvýrazňujú naopak vertikálne rebrovanie.

146026.jpg146027.jpg
146030.jpg146029.jpg147515.jpg
Dramatické zmeny sa nekonali, výraznejšie sa zmenil len vzhľad masky chladiča

Emblém leva sa presunul z kapoty priamo na masku. Červenočierne prevedenie na oficiálnych fotografiách má čierne plastové obloženie blatníkov, na zadku žiadne zmeny nepozorujeme.

Novinkou v ponuke je prevedenie GT Line so športovo orientovaným vzhľadom (ale nie technikou, tá zostáva rovnaká). Peugeot 2008 GT Line spoznáte podľa čiernych exteriérových detailov namiesto chrómovaných, červeného nápisu Peugeot a špeciálneho vzoru 17" kolies. V interiéri má GT Line červené prešívanie alebo pedále v kovovom vzhľade.

Dva motory, 11 variánt

Ponuku zážihových motorov tvorí päť motorizácií, vo všetkých prípadoch sa však jedná o variácie trojvalca 1.2 PureTech. Základná verzia predstavuje atmosférické prevedenie 1.2 PureTech 60 kW s manuálnou päťstupňovou prevodovkou, na vrchole stojí preplňovaný variant s výkonom 96 kW. Ten poháňal aj kombi 308, ktoré sme pred časom mali v dlhodobom teste - tam avšak s automatom, kým v 2008 ju Peugeot ponúka len s manuálnym radením. Kto túži po pohodlí dvoch pedálov, musí zvoliť slabšiu 81kW verziu.

147512.jpg147532.jpg147533.jpg
147543.jpg147542.jpg147537.jpgVerziu GT Line poznáme z iných modelov Peugeotu, ale u 2008 je novinkou. Spoznáte ju napríklad podľa červených detailov na exteriéri aj v interiéri

Aj v prípade vznetových motorov je základ zakaždým rovnaký. Jednotka 1.6 BlueHDi ponúka v Peugeote 2008 55, 74 alebo 88 kW. Najúspornejšou motorizáciou je aspoň na papieri 1.6 BlueHDi 74 kW so systémom stop-štart a manuálnou päťstupňovou prevodovkou. Jej kombinovaná spotreba je 3,5 l/100 km. Všetky diesely v modernizovanom Peugeote 2008 ale majú nominálnu emisie CO2 pod 100 g/km, čo je dôležité na rade trhov, kde sa od ich výška odvíja registračnej či cestnej dane a podobných poplatkov.

Peugeot 2008 je úspešný model. Vyrobilo sa ich už viac ako pol milióna a patrí medzi 20 najpredávanejších áut v Európe celkovo.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY