vytisknout velikost písma Peugeot 2008 príde do Ženevy s omladeným vzhľadom a verziou GT Line

Malý crossover francúzskej značky dostal okrem iného novú športovo štylizovanú variantu. Technika sa nijako zásadne nemení, v ponuke je celkom 11 motorizácií.
Peugeot 2008 príde do Ženevy s omladeným vzhľadom a verziou GT Line
Zoznam kapitol
  1. Peugeot 2008 2016
  2. Peugeot 2008 2016: Fotogaléria

Po troch rokoch na trhu sa malý crossover Peugeot 2008 dočkal miernej modernizácie. Jej svetová premiéra prebehne začiatkom marca na ženevskom autosalóne. Pri porovnaní doterajšej a rekonštruovanej verzie vidíme, že najväčšou zmenou je maska chladiča. Namiesto dvojice chrómovaných horizontálnych líšt je teraz štylizovaný "výplet" tvorený mriežkou s chrómovanými obdĺžnikmi, ktoré zvýrazňujú naopak vertikálne rebrovanie.

146026.jpg146027.jpg
146030.jpg146029.jpg147515.jpg
Dramatické zmeny sa nekonali, výraznejšie sa zmenil len vzhľad masky chladiča

Emblém leva sa presunul z kapoty priamo na masku. Červenočierne prevedenie na oficiálnych fotografiách má čierne plastové obloženie blatníkov, na zadku žiadne zmeny nepozorujeme.

Novinkou v ponuke je prevedenie GT Line so športovo orientovaným vzhľadom (ale nie technikou, tá zostáva rovnaká). Peugeot 2008 GT Line spoznáte podľa čiernych exteriérových detailov namiesto chrómovaných, červeného nápisu Peugeot a špeciálneho vzoru 17" kolies. V interiéri má GT Line červené prešívanie alebo pedále v kovovom vzhľade.

Dva motory, 11 variánt

Ponuku zážihových motorov tvorí päť motorizácií, vo všetkých prípadoch sa však jedná o variácie trojvalca 1.2 PureTech. Základná verzia predstavuje atmosférické prevedenie 1.2 PureTech 60 kW s manuálnou päťstupňovou prevodovkou, na vrchole stojí preplňovaný variant s výkonom 96 kW. Ten poháňal aj kombi 308, ktoré sme pred časom mali v dlhodobom teste - tam avšak s automatom, kým v 2008 ju Peugeot ponúka len s manuálnym radením. Kto túži po pohodlí dvoch pedálov, musí zvoliť slabšiu 81kW verziu.

147512.jpg147532.jpg147533.jpg
147543.jpg147542.jpg147537.jpgVerziu GT Line poznáme z iných modelov Peugeotu, ale u 2008 je novinkou. Spoznáte ju napríklad podľa červených detailov na exteriéri aj v interiéri

Aj v prípade vznetových motorov je základ zakaždým rovnaký. Jednotka 1.6 BlueHDi ponúka v Peugeote 2008 55, 74 alebo 88 kW. Najúspornejšou motorizáciou je aspoň na papieri 1.6 BlueHDi 74 kW so systémom stop-štart a manuálnou päťstupňovou prevodovkou. Jej kombinovaná spotreba je 3,5 l/100 km. Všetky diesely v modernizovanom Peugeote 2008 ale majú nominálnu emisie CO2 pod 100 g/km, čo je dôležité na rade trhov, kde sa od ich výška odvíja registračnej či cestnej dane a podobných poplatkov.

Peugeot 2008 je úspešný model. Vyrobilo sa ich už viac ako pol milióna a patrí medzi 20 najpredávanejších áut v Európe celkovo.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Dlho očakávaný test: Porsche Macan 2.0T

Dlho očakávaný test: Porsche Macan 2.0T

Nájdu sa mnohí, ktorí odošlú Porsche kvôli štvorvalcovému crossoveru kade ľahšie. Faktom ale je, že toto auto svoj predajný zmysel má a funguje veľmi dobre.

26. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Volkswagen Golf VII je skvelý, ale dieselu by sme sa vyhli

Test jazdenky: Volkswagen Golf VII

Ak vás moderný Golf VII láka ako ojazdené auto, dobre si rozmyslite, čo chcete.

26. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY