vytisknout velikost písma Peugeot 2008 1.6 BlueHDi v dlhodobom teste: Ako je vlastne rýchly?

Peugeot 2008 osadený motorom 1.6 BlueHDi je vcelku svižný automobil. S čiastočným zaťažením zvláda akceleráciu 0-100 km/h za približne 10 s. Spotreba paliva sa ustálila na hodnote 6,3 l/100 km.
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi v dlhodobom teste: Ako je vlastne rýchly?

Tak ako takmer každý testovaný automobil aj náš dlhodobý redakčný Peugeot 2008 osadený motorom 1.6 BlueHDi prešiel meraním dynamiky. Dychberúce výsledky nečakajte, ale realita určite nie je zlá. Malý francúzsky crossover dokázal, že vie byť veľmi svižný.

Len pre zopakovanie, ak ste náhodou minuli prvé predstavenie dlhodobo testovaného Peugeotu 2008: Až do konca júna nám bude robiť spoločnosť vrchol ponuky, čo znamená na dnešné pomery v tejto kategórii celkom veľký vznetový štvorvalec s objemom 1,6 litra disponujúci parametrami 88 kW (120 k) a 300 Nm kombinovaný s výbavou GT Line. Základné technické údaje nájdete nižšie v tabuľke.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi
Zdvihový objem valcov (cm3): 1560
Maximálny výkon (kW/k): 88/120
Vrchol krútiaceho momentu (Nm): 300
Zrýchlenie 0-100 km/h (s): 9,6
Najvyššia rýchlosť (km/h): 190

Oficiálne by mala najsilnejšia naftová 2008 zvládnuť šprint z nuly na 100 km/h za 9,6 s. Hodnota vyzerá sľubne, ale nám sa takého čísla dosiahnuť nepodarilo. V priemere najlepšieho pokuse v každom smere sme sa nakoniec dostali na 10,2 s. To však nie je nič, za čo by sa Peugeot musel hanbiť, pretože meranie vždy vykonávame s dvojicou dospelých (a minimálne v mojom prípade aj veľmi dobre živených) osôb na palube, teda s čiastočným zaťažením. Kompletné výsledky ukazuje ďalšia tabuľka:

Namerané hodnoty Peugeot 2008 1.6 BlueHDi
ZRÝCHLENIE Z MIESTA
0-50 km/h (s) 3,4
0-100 km/h (s) 10,2
0-130 km/h (s) 18,1
0-150 km/h (s) 27,1
ZRÝCHLENIE PRUŽNÉ
30-50 km/h (s) 1,6
50-70 km/h (s) 2,2
80-120 km/h (s) 8,1
130-150 km/h (s) 9,0

Bohužiaľ žiadny podobný crossover sme doteraz nemerali, takže tentoraz nemôžeme ponúknuť porovnaní s rovnocenným súperom. Tým najbližším je v našom archíve Seat Ateca, ktorý sme testovali s motorom 2.0 TDI s výkonom 110 kW (150 k) as pohonom všetkých kolies 4Drive.

peugeot_2008_vs_ateca.jpg

Jak môžete vidieť v grafe, Peugeot za týmto drahším, novším a papierovo výkonnejším súperom zaostal, ale nie o veľa.

Spotreba 6,3 l/100 km

S testovaným Peugeotom 2008 sme doteraz prešli necelé dve tisícky kilometrov, prevažne v kombinácii diaľničnej a mestskej premávky. Podľa palubného počítača sa priemerná spotreba ustálila na hodnote 6,3 l/100 km. Presné čísla pre rôzne jazdné režimy si ešte podrobne rozebereme.

DSC1238.jpgDSC1241.jpg

Doterajšie dojmy sú prevažne pozitívne, stále sme si ale ešte úplne nezvykli na miniatúrny volant. Respektíve každý týždeň strávený s 2008 väčšinou stačí na to, aby nám toto usporiadanie interiéru prestalo vadiť, lenže každý test iného vozidla s klasickým volantom predstavuje zmenu k lepšiemu. Pravdupovediac, auto máme v redakcii od začiatku februára a ja osobne som ešte stále nenašiel pozíciu za volantom, ktorá by mi stopercentne vyhovovala.

Všetko ostatné je funguje tak, ako by to v polovičnom mestskom crossoveri fungovať malo. Podvozok je komfortný, odhlučnenie slušné, šesťstupňová manuálna prevodovka presná a ako zaznelo v úvode, dynamika minimálne dostatočná.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY