vytisknout velikost písma Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Nad nekonečným záujmom zákazníkov o kategóriu crossoverov sa niektorí neustále čudujú. Obzvlášť v momentoch, keď príde reč na tú najmenšiu kategóriu, kde už nie je poriadne jasné, čím sa také miniatúrne SUV líši od klasického hatchbacku. Presne takýmto prípadom je aj Peugeot 2008, avšak u neho možno nejakú odpoveď nakoniec nájdeme. Práve tento model sme nedávno prevzali k dlhodobému testu. Spoločnosť nám bude robiť do konca júna.

Ak sa teraz pozeráte na fotky nášho exempláru a je vám nejaký povedomý, náhoda to nie je. Testovaný Peugeot k nám neprišiel rovno z továrne, za sebou má viac ako polročné pôsobenie vo flotile novinárskych automobilov tejto značky. Takže týždeň čo týždeň obchádzal redakcie, ktoré na ňom postupne najazdili osemnásť tisíc kilometrov. Uvidíme, koľko mu za necelých päť mesiacov pridáme my.

Nič drahšie už v ponuke nie je

Peugeot 2008 dorazil na trh v roku 2013, o tri roky neskôr prišiel facelift. Modernizované prevedenie automobilka prvýkrát predstavila presne pred rokom na autosalóne v Ženeve. Žiadne dramatické zmeny neprebehli, takže tou najvýraznejšou novinkou bol nakoniec príchod prevedenia GT Line. Túto výbavu má aj náš dlhodobo testovaný exemplár.

DSC0002.jpgDSC0130.jpg

Voz je osadený štvorvalcovým dieselovým motorom 1.6 BlueHDi v najsilnejšej verzii naladenej na 88 kW (120 koní). To nevyhnutne znamená manuálnu šesťstupňovú prevodovku, pretože sa automat k tejto motorizácii neponúka a slabší diesel disponuje päťstupňovým manuálom. Kombinácia výbavy GT Line a najsilnejšieho dieselu v ponuke potom samozrejme prináša nie práve ľudovú obstarávaciu cenu. Presne povedané ide o to najdrahšie, čo si v prípade modelu 2008 môžete zaobstarať.

Za testované auto by ste zaplatili minimálne 20 699 eur, respektíve 18 699 eur Sk, ak vezmeme do úvahy aktuálne akčné ceny. Nie je to práve málo, ale na druhú stranu je výbava vcelku bohatá a ak už sa za niečo pripláca, potom nejde o príliš dramatické sumy. Samozrejmosťou je centrálne zamykanie, elektricky ovládané všetky okná, dvojzónová klimatizácia alebo tempomat. Výbava GT Line pridá ešte športovo tvarované predné sedačky, kovové pedále a sedemnásťpalcové zliatinové kolesá. Navyše máme vo výbave navigáciu, strešné okno, parkovaciu kameru a efektný červený lak Ultimate.

Sympatie už od začiatku

Peugeot 2008 sa veľmi rýchlo ukázal ako sympatický automobil. Menším prekvapením bolo napríklad už to, ako vyzerá interiér. Osemnásť tisíc novinárskych kilometrov dá testovaným automobilom zabrať, na našom exemplári to ale takmer nie je vidieť. Príjemné sú tiež výraznejšie tvarované predné sedadlá, vedľa ktorých ale naplno vynikne skutočnosť, že tie zadné naopak takmer nemajú akýkoľvek náznak bočného vedenia. Celkovo vyzerá interiér na pohľad dobre, čierno červená kombinácia Peugeotu pristane.

DSC1237.jpgDSC1241.jpg

A celkovo ide o dizajnovo atraktívne auto. Môže za to predovšetkým výbava GT Line, ktorá pridá čiernu masku chladiča, čierne lišty okolo hmloviek a čierne spätné zrkadlá, plus už spomínané sedemnásťpalcové disky. Aj tie môžu byť čierne.

Novinársky zabehnutý naftový štvorvalec je relatívne tichý a ponúkne solídnu dynamiku (k tej sa podrobne vrátime neskôr). Najmä však dokáže byť úsporný. Aktuálne po najazdení približne 800 km od prevzatia ukazuje palubný počítač priemer 6,5 l/100 km. V tomto čísle je v nemalej miere zahrnuté expresné diaľničné cestovanie. Pri pokojnejšom tempe nie je problém dostať sa pod päť litrov. Ale tiež to si ešte poriadne vyskúšame.

DSC0052.jpg

Manuálna prevodovka má síce dlhé dráhy, ale inak je presná a ani jazdné vlastnosti neurazia. Otázkou je riadenie s miniatúrnym volantom. Usporiadanie s prístrojovým štítom nad volantom dnes už nie je nič nové a podľa všetkého sa na to dá zvyknúť. Osobne mi ale viac vyhovuje klasické usporiadanie, takže som zvedavý, či sa to v priebehu mesiacov zmení.

Ďalšie disciplíny budú nasledovať

Aj keď nie som veľkým fanúšikom takto malých crossoverov, musím uznať, že zatiaľ vyzerá testovaný Peugeot ako ideálne denné auto. Bývam totiž necelých dvadsať kilometrov za Prahou, pričom asi pätnásť kilometrov dochádzam po diaľnici. Tam si vedie 2008 obzvlášť dobre a vďaka kompaktným rozmerom sa s ňou jazdí príjemne aj v mestskej prevádzke.

DSC0062.jpgDSC0063.jpgDSC1229.jpg

DSC1235.jpg

Samozrejme okrem denného dochádzania máme pre 2008 pripravený ešte ďalší program. Podrobne sa pozrieme na dynamické schopnosti, na brzde premeriame výkon motora, bližšie si rozoberieme spotrebu a pokúsime sa napríklad zistiť, či je v praxi naozaj k niečomu dobrý systém Grip Control, ktorý má aspoň čiastočne nahradiť pohon všetkých kolies. O všetkom vás budeme pravidelne informovať.

Cena testovanej motorizácie: 20 699 eur

Cena testovaného auta vrátane príplatkovej výbavy: 22 599 eur

Technické údaje Peugeot 2008 1.6 BlueHDi
MOTOR
Konštrukcia: vznetový štvorvalec uložený vpredu naprieč
Plnenie: turbodúchadlo
Zdvihový objem valcov (cm3): 1560
Ventilový rozvod: DOHC, 8 ventilov
Vrtanie x zdvih (mm): 75,0 x 88,3
Najvyšší výkon (kW/min-1) 88/3500
Najvyšší krútiaci moment (N.m/min-1): 300/1750
Kompresný pomer: 16,0:1
Prevodovka: šesťstupňová manuálna
Pohon: predný
JAZDNÉ VÝKONY
Akcelerácia 0-100 km/h (s): 9,6
Najvyššia rýchlosť (km/h): 190
Spotreba paliva mesto/mimo mesto/kombinovaná (l/100 km) 4,3/3,3/3,7
ROZMERY A HMOTNOSTI
Dĺžka (mm): 4159
Šírka (mm): 1739
Výška (mm): 1570
Rázvor náprav (mm): 2537
Rozchod kolies vpredu/vzadu (mm): 1480/1490
Polomer otáčania (m): 5,6
Prevádzková hmotnosť bez vodiča (kg): 1200
Najvyššia prípustná hmotnosť (kg): 1730
Objem batožinového priestoru (l): 360/1194
Objem palivovej nádrže (l): 45
PODVOZOK A PNEUMATIKY
Zavesenie vpredu: McPherson
Zavesenie vzadu: torzná priečka
Riadenie: hrebeňové s elektromechanickým posilňovačom
Pneumatiky vpredu: 205/50 R17
Pneumatiky vzadu: 205/50 R17
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY