vytisknout velikost písma Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Vnútorný priestor

Peugeot 2008 ponúka slušný priestor vpredu a solídny batožinový priestor. S miestom v druhom rade je to trochu horšie. Do interiéru sa zmestí predmet dlhý 240 cm. Odkladacích priehradiek nie je veľa, ale stačia.
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Vnútorný priestor

Dlhodobo testovaný Peugeot 2008 má za sebou ďalší mesiac v redakcii. Počas neho sme vyrazili aj na niekoľko dlhších ciest, kedy bolo potrebné naložiť do auta aj niečo viac ako len bežný nákup. Takže: Ako na tom je malý francúzsky crossover s vnútorným priestorom?

Batožinový priestor určite stačí

Základný objem batožinového priestoru je 360 ​​litrov. V čase, keď sa kombi nižšej strednej triedy chváli číslami za hranicou 600 litrov a svetom kolujú informácie o ich ďalšom zväčšovaní, vám nejakých 360 litrov nehorázne nadšenie zrejme nespôsobí, ale od začiatku februára sme zatiaľ nestretli situáciu, kedy by nám to nestačilo. Kufor je navyše dobre využiteľný a pod falošným dnom sa ukrýva ešte dojazdová rezerva.

DSC0669.jpgDSC1250.jpg

Z praktických vecí stojí za zmienku sieťka za pravým podbehom, kam je možné uložiť drobné predmety, alebo dva gumové popruhy na ľavom boku. Ideálne napríklad k pripútanie väčšieho počtu fliaš od vína (alebo čohokoľvek iného). Na kraji kufra potom nájdeme dve oká pre uchytenie nákladu, ďalšie štyri sú na zadnej strane operadiel.

Pripomeňte si prvé dve časti dlhodobého testu Peugeotu 2008:

Kufor nekryje klasická roletka, ale pevný kryt. To príliš nevadí, pretože kufor je celkom krátky, takže všade dosiahnete bez toho, aby ste sa museli zaoberať roletkou. Horšie to je v prípade, kedy chcete kryt sňať. Pod dnom na neho totiž priestor nenájdete, takže ho budete musieť nechať doma.

Presné čísla týkajúce sa kufra sú v priloženej tabuľke, pre zaujímavosť sme ich doplnili o hodnoty namerané pri nedávno testovanej Toyote C-HR.

Priestor pre batožinu (cm) Peugeot 2008 Toyota C-HR
Šírka medzi bočnicami 100 96
Maximálna šírka 120 124
Výška po plato 51 53
Dĺžka ložnej plochy 76 81
Výška nakladacej hrany 69 78
Šírka vstupného otvoru 103 100
Výška vstupného otvoru 90 90
Maximálna dĺžka nákladu 187 184

Po sklopení zadných operadiel dostanete takmer ideálne rovnú ložnú plochu. Operadlá sa sklápajú klasicky za pomoci tiahla priamo na operadle, na páčky v kufri nedošlo. V niektorých situáciách by mohla zamrzieť aj absencia malého otvoru schovaného pod zadnou lakťovou opierkou, vďaka ktorému by bolo možné do interiéru natiahnuť napríklad lyže. Mimochodom, Peugeot 2008 nemá ani tú lakťovú opierku.

DSC0673-1.jpgDSC0674.jpg

Sedadla sú delené v pomere 60/40, kedy tú menšiu časť nájdeme na strane spolujazdca. Osobne mám radšej riešenie, kedy je tých sklopných 60% za spolujazdcom, pretože potom možno bez problémov naložiť i dlhé širšie veci, ktoré siahajú až na miesto spolujazdca, a spolujazdca usadiť za vodiča. Takto je takmer isté, že v podobných prípadoch bude potrebné sklopiť obe časti zadného operadla a do auta sa okrem vodiča už nikto ďalší nevojde.

Oficiálnym maximom objemu kufra je po sklopení zadných operadiel 1194 litrov. Čo sa ložnej plochy týka, od hrany položeného zadného operadla po zatvorené piate dvere sme namerali 147 cm. Predné operadlo preklopiť dopredu nemožno, ale môžete ho naopak položiť úplne vzad a vybrať hlavovú opierku. Potom odvezie Peugeot 2008 aj vec dlhú 240 cm. Pre upresnenie, hodnota "maximálna dĺžka nákladu", ktorá sa objavila vyššie v tabuľke, sa týka situácie, keď sa sedadlo spolujazdca posunuté úplne dopredu a má čo najviac kolmo nastavené operadlo.

DSC0676.jpg

Pravda, Peugeot 2008 po stránke variability nenadchne, ale úplný prepadák to tiež nie je. Keď na to príde, odvezie celkom veľa.

Vzadu nie je miesta na rozdávanie

Peugeot 2008 je malý mestský crossover. Kufor síce ponúka solídny, jeho kompaktné vonkajšie rozmery sa ale naplno prejavia v druhom rade, kde budú cestujúci bojovať predovšetkým s miestom pre kolená. Podľa môjho názoru za to môže aj usporiadanie pracoviska vodiča. Ja ako človek vysoký takmer 190 cm musím mať volant pomerne nízko, aby mi čiastočne nezakrýval prístrojový štít. Teda aby sa mi pod neho vošli nohy, musím sedieť ďalej, než by som asi sedel normálne. Vo finále to znamená, že mám sedadlo vodiča odsunuté úplne vzad. Menšie postavy možno také problémy nestretnú.

Najmä starším cestujúcim sa v Peugeote 2008 pozdáva vyšší posed, vďaka ktorému sa do auta lepšie nastupuje. Možno práve táto skutočnosť môže byť jedným zo zmysluplných zdôvodnení pre uprednostnenie malého crossoveru pred klasickým hatchbackom.

DSC0682-1.jpg

Presné hodnoty týkajúce sa priestoru pre cestujúcich nájdete opäť v tabuľke. Znovu pre zaujímavosť vedľa čísel nameraných počas testu Toyoty C-HR:

Priestor pre cestujúcich (cm) Peugeot 2008 Toyota C-HR
Šírka v úrovni lakťov vpredu 141 148
Šírka v úrovni lakťov vzadu 139 145
Priestor pre hlavu vpredu min/max. 89/97 91/96
Priestor pre hlavu vzadu 89 90
Minimálny priestor pre nohy vzadu 13 11
Maximálny priestor pre nohy vzadu 37 37
Priestor pre nohy vzadu za 190cm vodičom 13 13
Rozsah pozdĺžneho nastavenia sedadla vodiča 24 26
Rozsah výškového nastavenia sedadla vodiča 8 5
Dĺžka sedáku vpredu 49 48
Dĺžka sedáku vzadu 46 49
Dĺžka operadla vpredu 62 48
Dĺžka operadla vzadu 58 64
Šírka prostredného sedáku vzadu 25 21

Ak vás zaujímajú vychytávky typu Simply Clever detailov od Škody, prídete skrátka. V tomto smere ponúka Peugeot 2008 iba základné odkladacie priestory. Vzadu nájdete priehradky vo dverách, prípadne môžete využiť kapsu na zadnej strane predných operadiel (pokiaľ sa do nej cez svoje kolená dostanete).

Vpredu sú okrem priehradok vo dverách ešte klasické odkladacie priestory pred spolujazdcom, medzi prednými sedadlami a pred radiacou pákou, kde nájdete aj držiaky nápojov. Iste, ak si do týchto držiakov dáte aj niečo väčšieho, než je len kelímok s kávou, bude vám to trochu vadiť.

DSC0618-2.jpgDSC0627.jpgDSC0649.jpgDSC0653.jpg

Inak sú materiály v interiéri na slušnej úrovni. Po niekoľkých cestách so psom sa tiež ukázalo, že polokožené čalúnenie je vynikajúce z pohľadu údržby. Nečistoty utrite, všetko ostatné jednoducho vysajete.

Spotreba klesla pod šesť litrov

Po úvodnom dochádzaní do Prahy a späť sa Peugeot 2008 počas apríla niekoľkokrát pozrel aj do vzdialenejších kútov republiky a do Viedne. Okrem toho, že vo Viedni dostal pokutu 55 eur za jazdu rýchlosťou 95 km/h po trojprúdovej diaľnici s obmedzením na 80 km/h, aj častejšia jazda po okreskách stiahla dlhodobú spotrebu pod šesť litrov. Aktuálne ukazuje palubný počítač priemer od zákrut testu sympatických 5,8 l/100 km.

Musím sa priznať, že som si na túto 2008 celkom zvykol (na rozdiel napríklad od kolegu Dalibora, ktorému sa vôbec nepáči) a že s ňou jazdím celkom rád. Predovšetkým po mojej klasickej trase 15 kilometrov diaľničnej jazdy-pražskej prevádzky a späť. Len si stále nie som istý tým malým volantom.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY