vytisknout velikost písma Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 v prevedení 1.6 BlueHDi GT Line nám robí v redakcii spoločnosť už od februára tohto roka. Ukazuje sa, že ide o príjemný mestský crossover s pomerne dynamickým motorom a veľmi nízkou spotrebou. Ak by ste si naše vozidlo chceli pripomenúť, môžete si prečítať niektorý zo starších článkov:

Tentoraz došlo na meranie výkonu, ktoré prebehlo ako už tradične u kolegov zo spoločnosti Dieselpower. Pre úplnosť dodajme, že aktuálne má náš Peugeot najazdených necelých 24 tisíc kilometrov.

Motor 1.6 BlueHDi poznáme aj z iných modelov koncernu PSA. Ide o vznetový štvorvalec s objemom valcov 1560 cm3, vybavený dvojventilovou technikou, priamym vstrekovaním paliva, hliníkovou hlavou valcov, jedným turbodúchadlom a medzichladičom stlačeného vzduchu. Ako napovedá označenie BlueHDi, tento motor využíva na splnenie emisných limitov technológiu vstrekovania močoviny.

2008_4.jpg

Oficiálne údaje sľubujú maximálny výkon 88 kW (120 k) pri 3500 ot./min, vrchol krútiaceho momentu by mal dosahovať hodnoty 300 Nm pri 1750 ot./min. Aká je realita?

Na brzde obstál

Peugeot 2008 sa rozhodne nezaradil medzi tie automobily, ktoré by počas meraní na brzde sklamali. Už letmý pohľad na výsledný graf naznačuje, že je tu všetko v najlepšom poriadku. Realita odpovedá oficiálnym tabuľkám ako čo do maximálnych hodnôt, tak po stránke sľubovaných otáčok.

peugeot2008.jpg

Testovaný Peugeot 2008 dosiahol počas merania na brzde najvyššieho výkonu 123 koní pri 3514 ot./min. Tiež vrchol krútiaceho momentu sa pohybuje približne tam, kde ho udáva výrobca. Namiesto 300 Nm sme ale namerali 349,8 Nm, a to pri 1854 ot./min. Z grafu je dobre viditeľné, že udávaných 300 Nm je k dispozícii už zhruba od 1600 ot./min až po 2500 ot./min.

V priemere za 5,8 l/100 km

Ako sme písali skôr, dlhodobá spotreba klesla pod šesťlitrovú hranicu. Aktuálne palubný počítač stále ukazuje 5,8 l/100 km, ale znovu musíme pripomenúť, že väčšinu kilometrov najazdil náš Peugeot buď pri svižnej diaľničnej jazde, alebo po meste.

Na spotrebu v rôznych režimoch jazdy sa podrobne pozrieme nabudúce.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY