vytisknout velikost písma Peugeot 108 na nových foto a s novými info, hmotnosť od 840 kg

Môžeme vám ďalej poodhaliť formu nového kompaktného modelu Peugeot 108, ktorý sa chystá na svoju premiéru na ženevskom autosalóne.
Peugeot 108 na nových foto a s novými info, hmotnosť od 840 kg
Zoznam kapitol
  1. Peugeot 108
  2. Fotogaléria

Predstavujeme vám nástupcu minivozidiel Peugeot 107 vyrábaného spolu s technicky spriaznenými modelmi Toyota Aygo a Citroën C1 v TPCA blízkosti českého Kolína. Aj v tomto prípade má ísť o racionálne riešený malý automobil, ktorý si ale tentoraz trúfa zájsť trochu ďalej. Konštruktéri najmenšej "osmičky" vsadili na výraznejší štýl vychádzajúci z väčších radov Peugeot 208 a Peugeot 308 v kombinácii so širokou škálou farebných kombinácií a ponukou moderných elektronických sústav. Teda na podobný recept, na ktorom stavajú najmä úspešné modely Mini a Fiat 500.

Peugeot 108 07.jpgPeugeot 108 09.jpgPeugeot 108 08.jpg
Peugeot 108 bude k dispozícii ako troj a päťdverový hatchback, prípadne s plátenou zhrňovacou strechou v modeli 108 TOP!

Svojou dĺžkou 3 470 mm je nový Peugeot 108 dokonca kratší než napríklad Hyundai i10 alebo Volkswagen Up!, Ale tiež ľahší, pričom trojdverové prevedenie má s pohotovostnou hmotnosťou štartovať na 840 kg. Aj vďaka tomu sa majú všetky pripravované verzie bez ohľadu na počet dverí a typ použitého motora vojsť s emisiami CO2 pod hranicu 100 g/km. S dieselom sa nepočíta, základný trojvalec 1,0 VTi má dosahovať výkon 68 koní (50 kW) a väčší 1,2 VTi ponúkne 82 koní (60 kW).

Výklopný zadok umožňuje prístup k batožinovému priestoru so základným objemom 190 l, ktorý po sklopení zadných operadiel narastie na 750 l. Tvorený je, ako sa to už v tejto kategórii býva normálom, skleneným dielom zahŕňajúcim aj zadné okno. Nový Peugeot 108 bude k dispozícii v troch karosárskych verziách, ako troj a päťdverový hatchback a ako prevedenie 108 TOP! so zhrňovacou plátenou strechou.

Peugeot 108 05.jpgPeugeot 108 10.jpgPeugeot 108 2.jpg
Výklopný zadok bude aj v tomto prípade sklenený

Na rozdiel od už spomínaného väčšieho modelu 208 má mať novinka prístrojový štít priamo na stĺpiku volantu pred vodičom, avšak sedempalcový dotykový displej na stredovej konzole (štandard v stupni Allure) ovláda komfortné sústavy vozidla podobným spôsobom. K dispozícii bude osem farieb vrátane páru dvojtónových riešení, v programe Themes potom nájdeme rôzne sady polepov a dekorov na povrchu karosérie aj v jej útrobách.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY