vytisknout velikost písma Peugeot 108 na nových foto a s novými info, hmotnosť od 840 kg

Môžeme vám ďalej poodhaliť formu nového kompaktného modelu Peugeot 108, ktorý sa chystá na svoju premiéru na ženevskom autosalóne.
Peugeot 108 na nových foto a s novými info, hmotnosť od 840 kg
Zoznam kapitol
  1. Peugeot 108
  2. Fotogaléria

Predstavujeme vám nástupcu minivozidiel Peugeot 107 vyrábaného spolu s technicky spriaznenými modelmi Toyota Aygo a Citroën C1 v TPCA blízkosti českého Kolína. Aj v tomto prípade má ísť o racionálne riešený malý automobil, ktorý si ale tentoraz trúfa zájsť trochu ďalej. Konštruktéri najmenšej "osmičky" vsadili na výraznejší štýl vychádzajúci z väčších radov Peugeot 208 a Peugeot 308 v kombinácii so širokou škálou farebných kombinácií a ponukou moderných elektronických sústav. Teda na podobný recept, na ktorom stavajú najmä úspešné modely Mini a Fiat 500.

Peugeot 108 07.jpgPeugeot 108 09.jpgPeugeot 108 08.jpg
Peugeot 108 bude k dispozícii ako troj a päťdverový hatchback, prípadne s plátenou zhrňovacou strechou v modeli 108 TOP!

Svojou dĺžkou 3 470 mm je nový Peugeot 108 dokonca kratší než napríklad Hyundai i10 alebo Volkswagen Up!, Ale tiež ľahší, pričom trojdverové prevedenie má s pohotovostnou hmotnosťou štartovať na 840 kg. Aj vďaka tomu sa majú všetky pripravované verzie bez ohľadu na počet dverí a typ použitého motora vojsť s emisiami CO2 pod hranicu 100 g/km. S dieselom sa nepočíta, základný trojvalec 1,0 VTi má dosahovať výkon 68 koní (50 kW) a väčší 1,2 VTi ponúkne 82 koní (60 kW).

Výklopný zadok umožňuje prístup k batožinovému priestoru so základným objemom 190 l, ktorý po sklopení zadných operadiel narastie na 750 l. Tvorený je, ako sa to už v tejto kategórii býva normálom, skleneným dielom zahŕňajúcim aj zadné okno. Nový Peugeot 108 bude k dispozícii v troch karosárskych verziách, ako troj a päťdverový hatchback a ako prevedenie 108 TOP! so zhrňovacou plátenou strechou.

Peugeot 108 05.jpgPeugeot 108 10.jpgPeugeot 108 2.jpg
Výklopný zadok bude aj v tomto prípade sklenený

Na rozdiel od už spomínaného väčšieho modelu 208 má mať novinka prístrojový štít priamo na stĺpiku volantu pred vodičom, avšak sedempalcový dotykový displej na stredovej konzole (štandard v stupni Allure) ovláda komfortné sústavy vozidla podobným spôsobom. K dispozícii bude osem farieb vrátane páru dvojtónových riešení, v programe Themes potom nájdeme rôzne sady polepov a dekorov na povrchu karosérie aj v jej útrobách.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY