vytisknout velikost písma Peugeot 108 hýri farbami a vie zrkadliť displej mobilu na palubovke

Nová generácia najmenšieho Peugeotu bude mať svetovú premiéru v Ženeve, ale prvé fotky a informácie zverejnila automobilka už dnes.
Peugeot 108 hýri farbami a vie zrkadliť displej mobilu na palubovke

Peugeot 108 prichádza ako nástupca modelu 107, ktorý sa vyrába v továrni TPCA pri Kolíne spolu so sesterským Citroenom C1 a Toyotou Aygo. Zákazníkov chce zaujať predovšetkým širokou ponukou farebných vyhotovení interiéru a tiež plátenou strechou.

Pokiaľ ide o veľkosť, nový Peugeot 108 prakticky zachováva rozmery svojho predchodcu: meria 3470 cm na dĺžku a 1620 mm na šírku. O miniatúrnych rozmeroch svedčia hodnoty rozchodu kolies: 1425 mm vpredu, 1420 mm vzadu. Polomer otáčania je len 4,8 m.

108_k3.jpg108_k6.jpg108_k1.jpg
Nový Peugeot 108 ponúkne výber zo siedmich farebných „témat“

Ponuka motorov obsahuje dve jednotky: trojvalec 1,0 l (68 koní) a nový PureTech 1.2 VTi s výkonom 82 koní. Menší motor bude v ponuke aj v extra úspornom prevedení e-VTi, poprípade s "robotizovanou" prevodovkou ETG5.

Automobilka však predpokladá, že zákazníci sa skôr než o motor budú zaujímať o možnosti prepojenia s mobilným telefónom a individualizácie interiéru. Peugeot 108 preto ponúkne sedem rôznych "tém", spočívajúcich prevažne v polepoch exteriéru, a tri rôzne prevedenia interiéru. Napríklad variant "Porcelaine Aïkinite" dostane matne bielu palubnú dosku a stredový panel v "zlatistej medi Aïkinite".

Zrkadlenie mobilu

Vedľa tradičného telefonovania a prehrávania hudby cez Bluetooth vie Peugeot 108 tiež zrkadliť obrazovku smartfónu na displeji palubného systému. Výrobca túto funkciu nazýva Mirror Screen. Podporované sú mobily s operačnými systémami Android, RIM aj Windows, ktoré sa pripájajú cez rozhranie MirrorLink, rovnako ako iOS - ten k zrkadleniu používa technológiu AppInCar.

Za príplatok si budete môcť zaobstarať okrem iného automatickú klimatizáciu, parkovaciu kameru alebo bezkľúčové odomykanie. Po novom bude k dispozícii aj plátená strecha po vzore Fiatu 500C.

Predpokladaný dátum uvedenia na trh ani ceny výrobca zatiaľ nezverejnil. Zrejme sa tak stane v súvislosti so svetovou premiérou novej stoosmičky na blížiacom sa autosalóne v Ženeve.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY