vytisknout velikost písma Peugeot 108 hýri farbami a vie zrkadliť displej mobilu na palubovke

Nová generácia najmenšieho Peugeotu bude mať svetovú premiéru v Ženeve, ale prvé fotky a informácie zverejnila automobilka už dnes.
Peugeot 108 hýri farbami a vie zrkadliť displej mobilu na palubovke

Peugeot 108 prichádza ako nástupca modelu 107, ktorý sa vyrába v továrni TPCA pri Kolíne spolu so sesterským Citroenom C1 a Toyotou Aygo. Zákazníkov chce zaujať predovšetkým širokou ponukou farebných vyhotovení interiéru a tiež plátenou strechou.

Pokiaľ ide o veľkosť, nový Peugeot 108 prakticky zachováva rozmery svojho predchodcu: meria 3470 cm na dĺžku a 1620 mm na šírku. O miniatúrnych rozmeroch svedčia hodnoty rozchodu kolies: 1425 mm vpredu, 1420 mm vzadu. Polomer otáčania je len 4,8 m.

108_k3.jpg108_k6.jpg108_k1.jpg
Nový Peugeot 108 ponúkne výber zo siedmich farebných „témat“

Ponuka motorov obsahuje dve jednotky: trojvalec 1,0 l (68 koní) a nový PureTech 1.2 VTi s výkonom 82 koní. Menší motor bude v ponuke aj v extra úspornom prevedení e-VTi, poprípade s "robotizovanou" prevodovkou ETG5.

Automobilka však predpokladá, že zákazníci sa skôr než o motor budú zaujímať o možnosti prepojenia s mobilným telefónom a individualizácie interiéru. Peugeot 108 preto ponúkne sedem rôznych "tém", spočívajúcich prevažne v polepoch exteriéru, a tri rôzne prevedenia interiéru. Napríklad variant "Porcelaine Aïkinite" dostane matne bielu palubnú dosku a stredový panel v "zlatistej medi Aïkinite".

Zrkadlenie mobilu

Vedľa tradičného telefonovania a prehrávania hudby cez Bluetooth vie Peugeot 108 tiež zrkadliť obrazovku smartfónu na displeji palubného systému. Výrobca túto funkciu nazýva Mirror Screen. Podporované sú mobily s operačnými systémami Android, RIM aj Windows, ktoré sa pripájajú cez rozhranie MirrorLink, rovnako ako iOS - ten k zrkadleniu používa technológiu AppInCar.

Za príplatok si budete môcť zaobstarať okrem iného automatickú klimatizáciu, parkovaciu kameru alebo bezkľúčové odomykanie. Po novom bude k dispozícii aj plátená strecha po vzore Fiatu 500C.

Predpokladaný dátum uvedenia na trh ani ceny výrobca zatiaľ nezverejnil. Zrejme sa tak stane v súvislosti so svetovou premiérou novej stoosmičky na blížiacom sa autosalóne v Ženeve.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY