vytisknout velikost písma Peugeot 108 hýri farbami a vie zrkadliť displej mobilu na palubovke

Nová generácia najmenšieho Peugeotu bude mať svetovú premiéru v Ženeve, ale prvé fotky a informácie zverejnila automobilka už dnes.
Peugeot 108 hýri farbami a vie zrkadliť displej mobilu na palubovke

Peugeot 108 prichádza ako nástupca modelu 107, ktorý sa vyrába v továrni TPCA pri Kolíne spolu so sesterským Citroenom C1 a Toyotou Aygo. Zákazníkov chce zaujať predovšetkým širokou ponukou farebných vyhotovení interiéru a tiež plátenou strechou.

Pokiaľ ide o veľkosť, nový Peugeot 108 prakticky zachováva rozmery svojho predchodcu: meria 3470 cm na dĺžku a 1620 mm na šírku. O miniatúrnych rozmeroch svedčia hodnoty rozchodu kolies: 1425 mm vpredu, 1420 mm vzadu. Polomer otáčania je len 4,8 m.

108_k3.jpg108_k6.jpg108_k1.jpg
Nový Peugeot 108 ponúkne výber zo siedmich farebných „témat“

Ponuka motorov obsahuje dve jednotky: trojvalec 1,0 l (68 koní) a nový PureTech 1.2 VTi s výkonom 82 koní. Menší motor bude v ponuke aj v extra úspornom prevedení e-VTi, poprípade s "robotizovanou" prevodovkou ETG5.

Automobilka však predpokladá, že zákazníci sa skôr než o motor budú zaujímať o možnosti prepojenia s mobilným telefónom a individualizácie interiéru. Peugeot 108 preto ponúkne sedem rôznych "tém", spočívajúcich prevažne v polepoch exteriéru, a tri rôzne prevedenia interiéru. Napríklad variant "Porcelaine Aïkinite" dostane matne bielu palubnú dosku a stredový panel v "zlatistej medi Aïkinite".

Zrkadlenie mobilu

Vedľa tradičného telefonovania a prehrávania hudby cez Bluetooth vie Peugeot 108 tiež zrkadliť obrazovku smartfónu na displeji palubného systému. Výrobca túto funkciu nazýva Mirror Screen. Podporované sú mobily s operačnými systémami Android, RIM aj Windows, ktoré sa pripájajú cez rozhranie MirrorLink, rovnako ako iOS - ten k zrkadleniu používa technológiu AppInCar.

Za príplatok si budete môcť zaobstarať okrem iného automatickú klimatizáciu, parkovaciu kameru alebo bezkľúčové odomykanie. Po novom bude k dispozícii aj plátená strecha po vzore Fiatu 500C.

Predpokladaný dátum uvedenia na trh ani ceny výrobca zatiaľ nezverejnil. Zrejme sa tak stane v súvislosti so svetovou premiérou novej stoosmičky na blížiacom sa autosalóne v Ženeve.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY