vytisknout velikost písma Peugeot 108 hýri farbami a vie zrkadliť displej mobilu na palubovke

Nová generácia najmenšieho Peugeotu bude mať svetovú premiéru v Ženeve, ale prvé fotky a informácie zverejnila automobilka už dnes.
Peugeot 108 hýri farbami a vie zrkadliť displej mobilu na palubovke

Peugeot 108 prichádza ako nástupca modelu 107, ktorý sa vyrába v továrni TPCA pri Kolíne spolu so sesterským Citroenom C1 a Toyotou Aygo. Zákazníkov chce zaujať predovšetkým širokou ponukou farebných vyhotovení interiéru a tiež plátenou strechou.

Pokiaľ ide o veľkosť, nový Peugeot 108 prakticky zachováva rozmery svojho predchodcu: meria 3470 cm na dĺžku a 1620 mm na šírku. O miniatúrnych rozmeroch svedčia hodnoty rozchodu kolies: 1425 mm vpredu, 1420 mm vzadu. Polomer otáčania je len 4,8 m.

108_k3.jpg108_k6.jpg108_k1.jpg
Nový Peugeot 108 ponúkne výber zo siedmich farebných „témat“

Ponuka motorov obsahuje dve jednotky: trojvalec 1,0 l (68 koní) a nový PureTech 1.2 VTi s výkonom 82 koní. Menší motor bude v ponuke aj v extra úspornom prevedení e-VTi, poprípade s "robotizovanou" prevodovkou ETG5.

Automobilka však predpokladá, že zákazníci sa skôr než o motor budú zaujímať o možnosti prepojenia s mobilným telefónom a individualizácie interiéru. Peugeot 108 preto ponúkne sedem rôznych "tém", spočívajúcich prevažne v polepoch exteriéru, a tri rôzne prevedenia interiéru. Napríklad variant "Porcelaine Aïkinite" dostane matne bielu palubnú dosku a stredový panel v "zlatistej medi Aïkinite".

Zrkadlenie mobilu

Vedľa tradičného telefonovania a prehrávania hudby cez Bluetooth vie Peugeot 108 tiež zrkadliť obrazovku smartfónu na displeji palubného systému. Výrobca túto funkciu nazýva Mirror Screen. Podporované sú mobily s operačnými systémami Android, RIM aj Windows, ktoré sa pripájajú cez rozhranie MirrorLink, rovnako ako iOS - ten k zrkadleniu používa technológiu AppInCar.

Za príplatok si budete môcť zaobstarať okrem iného automatickú klimatizáciu, parkovaciu kameru alebo bezkľúčové odomykanie. Po novom bude k dispozícii aj plátená strecha po vzore Fiatu 500C.

Predpokladaný dátum uvedenia na trh ani ceny výrobca zatiaľ nezverejnil. Zrejme sa tak stane v súvislosti so svetovou premiérou novej stoosmičky na blížiacom sa autosalóne v Ženeve.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

dnes | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

včera | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY