Peugeot

Peugeot je najväčšia francúzska automobilka, súčasť skupiny PSA Peugeot Citroën a 2. najväčší európsky výrobca áut.

Rodinná firma vznikla v roku 1810, a v roku 1858 prijala svoj typický znak. Prvé vozidlo vzniklo v roku 1899.

 



Testy
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Premiéry
Nový Peugeot 308: Osemstupňový automat a upravený vzhľad

Nový Peugeot 308: Osemstupňový automat a upravený vzhľad

Peugeot oficiálne predstavil modernizáciu modelu 308, ktorý označuje za novú generáciu. Zmeny dizajnu nie sú nijako zásadné. Do ponuky pre GT prichádza osemstupňový automat Aisin. Novinkou je aj motor BlueHDi 130.

9. 5. 2017 | Dalibor Žák
Testy
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Vnútorný priestor

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Vnútorný priestor

Peugeot 2008 ponúka slušný priestor vpredu a solídny batožinový priestor. S miestom v druhom rade je to trochu horšie. Do interiéru sa zmestí predmet dlhý 240 cm. Odkladacích priehradiek nie je veľa, ale stačia.

4. 5. 2017 | Dalibor Žák
HybridyTesty
Fototest: Je v kombinovanej prevádzke úspornejší hybrid, alebo diesel?

Fototest: Je v kombinovanej prevádzke úspornejší hybrid, alebo diesel?

V redakcii sa nám nedávno zišli tri crossovery podobnej veľkosti a podobného výkonu. Kia Niro a Toyota C-HR používajú hybridný pohon, dlhodobo testovaný Peugeot je osadený dieselom. Budú v kombinovanej prevádzke úspornejší hybridní nováčikovia, alebo starší diesel?

11. 4. 2017 | Dalibor Žák
TechnikaTesty
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi v dlhodobom teste: Ako je vlastne rýchly?

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi v dlhodobom teste: Ako je vlastne rýchly?

Peugeot 2008 osadený motorom 1.6 BlueHDi je vcelku svižný automobil. S čiastočným zaťažením zvláda akceleráciu 0-100 km/h za približne 10 s. Spotreba paliva sa ustálila na hodnote 6,3 l/100 km.

3. 4. 2017 | Dalibor Žák
Tajné
Peugeot 508 sa nástupcu dočká budúci rok

Peugeot 508 sa nástupcu dočká budúci rok

Nástupca Peugeotu 508 sa predstaví budúci rok. Očakávajú sa karosárske verzie kombi a liftback. Pod kapotou bude hybrid, ale stále aj diesel. S príbuzným Citroënom C5 sa nepočíta, namiesto neho bude crossover.

22. 3. 2017 | Dalibor Žák
Ojazdené autáTechnika
10 francúzskych ojazdených áut, ktoré sú veľmi poruchové

10 francúzskych ojazdených áut, ktoré sú veľmi poruchové

Francúzske autá sa tradične prepadajú v štatistikách poruchovosti. Najviac problémov sa týka elektroniky. Niektoré modely mali smolu na nepodarené motory. Za veľa problémov ale môžu majitelia zanedbávaním údržby.

21. 3. 2017 | Dalibor Žák | 2
AutosalónyZaujímavosti
Peugeot 3008 je Auto roka 2017. Alfa Romeo Giulia skončila tesne druhá

Peugeot 3008 je Auto roka 2017. Alfa Romeo Giulia skončila tesne druhá

Peugeot 3008 získal prestížne ocenenie Car of the Year. Alfa Romeo Giulia skončila tesne druhá. Medzi finalistami nebol žiadny automobil koncernu Volkswagen.

7. 3. 2017 | Dalibor Žák
Biznis
Francúzska PSA prevezme Opel. Vznikne európska automobilová dvojka

Francúzska PSA prevezme Opel. Vznikne európska automobilová dvojka

Francúzska automobilka PSA Group kúpi stratovú európsku divíziu americkej automobilovej skupiny General Motors za 2,2 miliardy eur. Transakciou, ktorú obe spoločnosti oznámili v Paríži, vznikne európska automobilová dvojka za nemeckou skupinou Volkswagen.

7. 3. 2017 | Dalibor Žák
Testy
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák
Hybridy
Hybridný Peugeot Instinct môže riadiť sám a učí sa rozpoznávať váš životný štýl

Hybridný Peugeot Instinct môže riadiť sám a učí sa rozpoznávať váš životný štýl

Peugeot Instinct je autonómny plug-in hybrid. Ako autonómny systém funguje, to automobilka neukázala. Koncept naznačuje smer, ktorým sa chce Peugeot uberať.

28. 2. 2017 | Dalibor Žák
Zaujímavosti
Spojí sa Peugeot-Citroën s Opelom? Indície naznačujú, že áno

Spojí sa Peugeot-Citroën s Opelom? Indície naznačujú, že áno

General Motors rokuje s PSA o predaji Opla. V prípade spojenia by vznikol druhý najväčší európsky koncern. Značkám Citroën, Opel a Peugeot pripadá 16% európskeho trhu.

17. 2. 2017 | Dalibor Žák
Hybridy
Peugeot chystá súpera Focusu RS. Bude to hybrid a na stovku zrýchli za 4 s

Peugeot chystá súpera Focusu RS. Bude to hybrid a na stovku zrýchli za 4 s

Peugeot 308 R bude mať hybridný pohon všetkých kolies. Na 100 km/h má zrýchliť za rovné štyri sekundy. Podobný pohon možno dostane aj niektorý z crossoverov.

27. 11. 2016 | Dalibor Žák
Premiéry
Peugeot 301 má po facelifte. Dostal upravený dizajn a dotykový displej

Peugeot 301 má po facelifte. Dostal upravený dizajn a dotykový displej

Peugeot 301 prešiel decentným faceliftom. Upravený dizajn viac zodpovedá najnovším modelom značky. Interiéru dominuje nový sedempalcový dotykový displej.

27. 11. 2016 | Dalibor Žák
Sport
Peugeot predstavil finálnu verziu dakarského špeciálu 3008 DKR

Peugeot predstavil finálnu verziu dakarského špeciálu 3008 DKR

Peugeot ukázal finálne prevedenie svojho dakarského špeciálu 3008 DKR. Nadchádzajúci ročník pôjdu štyri hviezdne posádky. Stéphane Peterhansel bude obhajovať vlaňajšie víťazstvo.

27. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zaujímavosti
Tento Peugeot vzniká v 150 kusoch, stojí len 99 eur a má doživotnú záruku

Tento Peugeot vzniká v 150 kusoch, stojí len 99 eur a má doživotnú záruku

Peugeot predstavuje limitovanú edíciu mlynčeka na soľ a korenie.

24. 10. 2016 | Dalibor Žák
Autosalóny
Paríž 2016: Peugeot 5008 sa zmenil v SUV, ale má len pohon predných kolies

Paríž 2016: Peugeot 5008 sa zmenil v SUV, ale má len pohon predných kolies

Z tradičného MPV Peugeot 5008 sa stalo módne SUV.

1. 10. 2016 | Dalibor Žák
Premiéry
Peugeot 5008 sa z MPV premenil v SUV. Má sedem sedadiel a trojvalec

Peugeot 5008 sa z MPV premenil v SUV. Má sedem sedadiel a trojvalec

Pomerne zásadnou premenou prešiel model Peugeot 5008, ktorého novú generáciu uvidíme na autosalóne v Paríži. Zatiaľ čo predtým sa pod označením 5008 skrývalo klasické MPV, v novej generácii je to skôr SUV, alebo ak chcete crossover. Napriek tomu si zachováva prvky pôvodnej koncepcie, teda dobre využiteľný vnútorný priestor s relatívne nízko položenou nakladacou hranou kufra.

8. 9. 2016 | Dalibor Žák
Testy
Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS: Víťaz celkom jednoznačný?

Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS: Víťaz celkom jednoznačný?

Naftová Škoda Octavia Combi RS je výkonnejšia, rýchlejšia, priestrannejšia a má škrabku vo viečku nádrže. Na prvý pohľad teda nie je o víťazovi v porovnaní s novým Peugeotom 308 SW GT pochýb. Lenže svet, ako už to tak býva, nikdy nie je čiernobiely.

15. 8. 2016 | Lukáš Dittrich
DesignRetro
Galéria: Favorit a ďalší, ktorým nepomohol ani Bertone či Pininfarina

Galéria: Favorit a ďalší, ktorým nepomohol ani Bertone či Pininfarina

To, že necháte navrhnúť nové auto v štúdiu Bertone alebo Pininfarina, ešte automaticky neznamená, že bude krásne a dobré.

27. 7. 2016 | Dalibor Žák
1234567
´
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY