Peugeot

Peugeot je najväčšia francúzska automobilka, súčasť skupiny PSA Peugeot Citroën a 2. najväčší európsky výrobca áut.

Rodinná firma vznikla v roku 1810, a v roku 1858 prijala svoj typický znak. Prvé vozidlo vzniklo v roku 1899.

 



Čo ukázala diagnostika Peugeotu 2008? Grip Control nie je príliš potrebný Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém? Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde
Testy
Čo ukázala diagnostika Peugeotu 2008? Grip Control nie je príliš potrebný

Čo ukázala diagnostika Peugeotu 2008? Grip Control nie je príliš potrebný

Diagnostika ukázala pár drobných závad. Cez diagnostiku možno ale sledovať mnoho zaujímavých údajov. Vidieť je napríklad životnosť filtra pevných častíc alebo frekvencia využívanie systémov štart/stop alebo Grip Control.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák
Technika
Opel sa môže rozlúčiť s vlastnými motormi, všetko prevezme od PSA

Opel sa môže rozlúčiť s vlastnými motormi, všetko prevezme od PSA

Koncern PSA o motory a platformy Opelu nestojí. Nemecká automobilka bude používať francúzsku techniku. PSA zrejme zredukuje vývojové centrum značky Opel. Výrobné kapacity Opela ale Francúzi potrebujú.

4. 10. 2017 | Dalibor Žák
ElektromobilyHybridyZaujímavosti
Peugeot 208, 2008 a príbúzné Citroëny dostanú do 2 rokov elektrinu

Peugeot 208, 2008 a príbúzné Citroëny dostanú do 2 rokov elektrinu

Peugeot a Citroën začnú na trh chrliť elektrické autá už o dva roky. Platforma je založená na novom modeli Peugeot 208. Elektrické verzie budú v bežnom predaji.

26. 9. 2017 | Dalibor Žák
TechnikaTesty
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák
Ojazdené autáŽivot šoféraTechnika
10 lákavých ojazdených áut, ktoré si ale radšej nikdy nekupujte

10 lákavých ojazdených áut, ktoré si ale radšej nikdy nekupujte

Niektoré veľmi zlé jazdenky sa maskujú v solídnom kabáte. Vybrali sme desiatku tých, ktorým je z rôznych dôvodov lepšie sa úplne vyhnúť.

2. 9. 2017 | Dalibor Žák | 1
Zaujímavosti
Natáčanie Taxi 5 je v plnom prúde

Natáčanie Taxi 5 je v plnom prúde

Francúzska filmová séria Taxi sa dočká piateho dielu. Taxi 5 bude mať premiéru 20 rokov potom, čo sa objavil prvý diel. V hlavnej úlohe sa aj tentoraz ukáže riadne vyladený Peugeot.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Testy
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
BiznisZaujímavostiŽivot šoféra
TOP 10 novodobých automobilových prepadákov

TOP 10 novodobých automobilových prepadákov

Týchto desať modelov je alebo bolo pre ich výrobcu niečo ako obria oceľová guľa priviazaná na nohe. Bez nich by sa automobilkám určite dýchalo lepšie.

31. 7. 2017 | Dalibor Žák
TechnikaVideo
Čo sa stane, keď vám dôjde močovina? Náš Peugeot 2008 vám to ukáže

Čo sa stane, keď vám dôjde močovina? Náš Peugeot 2008 vám to ukáže

Aby ste úplne vyjazdili aditívum AdBlue, musíte preukázať veľké ignoranstvo. Peugeotu vystačí objem nádrže na viac ako 20 tisíc kilometrov. Ak AdBlue dôjde, naozaj nenaštartujete. V bežnom živote dolievanie riešiť nemusíte, pretože dojazd by mal vystačiť na interval servisných prehliadok.

10. 7. 2017 | Dalibor Žák
BezpečnosťZaujímavostiŽivot šoféra
Galéria: 17 najlacnejších áut s automatom, ktoré kúpite pod 11-tisíc eur

Galéria: 17 najlacnejších áut s automatom, ktoré kúpite pod 11-tisíc eur

Kvôli samočinnému radeniu už dávno nemusíte míňať veľa peňazí za veľké auto s veľkým motorom a vysokou spotrebou.

4. 7. 2017 | Dalibor Žák
Ojazdené autáŽivot šoféraTechnika
10 spoľahlivých motorov „držiakov“, ktorých kúpou nešliapnete vedľa

10 spoľahlivých motorov „držiakov“, ktorých kúpou nešliapnete vedľa

Poznáte to. Tie najspoľahlivejšie motory máme všetci vo svojich garážach. Napriek tomu nie je zlé vedieť aj o tých ďalších. Už preto, že doba je zlá a vývoju naozaj kvalitných motorov s veľkou výdržou nepraje. Odolných agregátov poznáme z minulosti nespočet, vyberáme však vzorku tých "novších", ktoré nás ešte nenútia jazdiť úplnými veteránmi. Náš výpočet má opäť podobu zoznamu, nie rebríčku. Poradie je preto abecedné.

3. 7. 2017 | | 1
Premiéry
AJ Peugeot 308 GTi má po facelifte. Zásadné zmeny nečakajte

AJ Peugeot 308 GTi má po facelifte. Zásadné zmeny nečakajte

Aj vrcholná verzia Peugeotu 308 prešla modernizáciou. Žiadne radikálne novinky nečakajte. Výkon motora zostáva rovnaký a na prednej náprave stále nájdeme samosvorný diferenciál Torsen. Najviditeľnejšie novinkou je nový dvojfarebný lak karosérie.

5. 6. 2017 | Dalibor Žák
Testy
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Premiéry
Nový Peugeot 308: Osemstupňový automat a upravený vzhľad

Nový Peugeot 308: Osemstupňový automat a upravený vzhľad

Peugeot oficiálne predstavil modernizáciu modelu 308, ktorý označuje za novú generáciu. Zmeny dizajnu nie sú nijako zásadné. Do ponuky pre GT prichádza osemstupňový automat Aisin. Novinkou je aj motor BlueHDi 130.

9. 5. 2017 | Dalibor Žák
Testy
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Vnútorný priestor

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Vnútorný priestor

Peugeot 2008 ponúka slušný priestor vpredu a solídny batožinový priestor. S miestom v druhom rade je to trochu horšie. Do interiéru sa zmestí predmet dlhý 240 cm. Odkladacích priehradiek nie je veľa, ale stačia.

4. 5. 2017 | Dalibor Žák
HybridyTesty
Fototest: Je v kombinovanej prevádzke úspornejší hybrid, alebo diesel?

Fototest: Je v kombinovanej prevádzke úspornejší hybrid, alebo diesel?

V redakcii sa nám nedávno zišli tri crossovery podobnej veľkosti a podobného výkonu. Kia Niro a Toyota C-HR používajú hybridný pohon, dlhodobo testovaný Peugeot je osadený dieselom. Budú v kombinovanej prevádzke úspornejší hybridní nováčikovia, alebo starší diesel?

11. 4. 2017 | Dalibor Žák
TechnikaTesty
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi v dlhodobom teste: Ako je vlastne rýchly?

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi v dlhodobom teste: Ako je vlastne rýchly?

Peugeot 2008 osadený motorom 1.6 BlueHDi je vcelku svižný automobil. S čiastočným zaťažením zvláda akceleráciu 0-100 km/h za približne 10 s. Spotreba paliva sa ustálila na hodnote 6,3 l/100 km.

3. 4. 2017 | Dalibor Žák
Tajné
Peugeot 508 sa nástupcu dočká budúci rok

Peugeot 508 sa nástupcu dočká budúci rok

Nástupca Peugeotu 508 sa predstaví budúci rok. Očakávajú sa karosárske verzie kombi a liftback. Pod kapotou bude hybrid, ale stále aj diesel. S príbuzným Citroënom C5 sa nepočíta, namiesto neho bude crossover.

22. 3. 2017 | Dalibor Žák
Ojazdené autáTechnika
10 francúzskych ojazdených áut, ktoré sú veľmi poruchové

10 francúzskych ojazdených áut, ktoré sú veľmi poruchové

Francúzske autá sa tradične prepadajú v štatistikách poruchovosti. Najviac problémov sa týka elektroniky. Niektoré modely mali smolu na nepodarené motory. Za veľa problémov ale môžu majitelia zanedbávaním údržby.

21. 3. 2017 | Dalibor Žák | 2
AutosalónyZaujímavosti
Peugeot 3008 je Auto roka 2017. Alfa Romeo Giulia skončila tesne druhá

Peugeot 3008 je Auto roka 2017. Alfa Romeo Giulia skončila tesne druhá

Peugeot 3008 získal prestížne ocenenie Car of the Year. Alfa Romeo Giulia skončila tesne druhá. Medzi finalistami nebol žiadny automobil koncernu Volkswagen.

7. 3. 2017 | Dalibor Žák
1234567
´
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY