vytisknout velikost písma Permanentná kontra v súťažnom Escorte RS1800. Pozrite sa

Permanentná kontra v súťažnom Escorte RS1800. Pozrite sa

Jari-Matti Latvala za volantom Fordu Escort RS1800 na rallye historikov. Na prvý pohľad vyzerá jazda z pohľadu onboard kamery samozrejmá, ľahká a vlastne aj celkom nudná. Ak ste sa ale aspoň raz v živote pokúšali ísť rýchlo na klzkom podklade, viete, že nie je ani jedno z toho.

Escort RS1800 samozrejme nie je štvorkolka s tromi diferenciálmi, ak nepoviem aktívnymi. Má motor vpredu a starý dobrý pohon zadných kolies, čo je kombinácia, ktorá mu umožňuje hnať sa po šotoline s nezameniteľnou eleganciou.

Asi najlepším rokom aktívnej kariéry bol pre Escort RS1800 2. generácie rok 1979. Vtedy Bjorn Waldegard vybojoval titul majstra sveta, Hannu Mikkola bol druhý a Ari Vatanen tretí. Všetci pritom jazdili práve s Escortom. Ford vďaka tomu získal pohár konštruktérov, čo potom dokázal zopakovať až v roku 2006.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY