vytisknout velikost písma Permanentná kontra v súťažnom Escorte RS1800. Pozrite sa

Permanentná kontra v súťažnom Escorte RS1800. Pozrite sa

Jari-Matti Latvala za volantom Fordu Escort RS1800 na rallye historikov. Na prvý pohľad vyzerá jazda z pohľadu onboard kamery samozrejmá, ľahká a vlastne aj celkom nudná. Ak ste sa ale aspoň raz v živote pokúšali ísť rýchlo na klzkom podklade, viete, že nie je ani jedno z toho.

Escort RS1800 samozrejme nie je štvorkolka s tromi diferenciálmi, ak nepoviem aktívnymi. Má motor vpredu a starý dobrý pohon zadných kolies, čo je kombinácia, ktorá mu umožňuje hnať sa po šotoline s nezameniteľnou eleganciou.

Asi najlepším rokom aktívnej kariéry bol pre Escort RS1800 2. generácie rok 1979. Vtedy Bjorn Waldegard vybojoval titul majstra sveta, Hannu Mikkola bol druhý a Ari Vatanen tretí. Všetci pritom jazdili práve s Escortom. Ford vďaka tomu získal pohár konštruktérov, čo potom dokázal zopakovať až v roku 2006.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY