vytisknout velikost písma Päťvalcové Audi RS Q3 je neuveriteľne rýchly crossover [prvé dojmy]

Audi pripravilo facelift pre model Q3. Ten predstavuje niekoľko menších noviniek, ale hlavne nám priniesol možnosť odviesť s vrcholnou verziou RS, čo je vec, ktorá sa neodmieta.
Päťvalcové Audi RS Q3 je neuveriteľne rýchly crossover [prvé dojmy]
Zoznam kapitol
  1. RS ako každé iné, Veľmi ostrý crossover
  2. Má charakter!, Pre koho?, Technické údaje
  3. Fotogaléria

S Audi RS Q3 to bolo trochu zložité. Už je to približne rok a pol od doby, kedy sme zúrivo písali o revolúcii týkajúcej sa radu RS z dielne Audi, pretože Q3 predstavuje historicky prvý model s písmenom Q medzi RS. Lenže po premiére, ktorá prebehla v Ženeve 2013 nasledovala menšia odmlka.

Teda úprimne, o tomto aute sme nepočuli až do tohto faceliftu. Ale údajne sa na slovenskom trhu predávalo. V súčasnosti sa dopredávajú posledné exempláre verzie pred modernizáciou. Tie nové dorazia na jar budúceho roka, pričom auto už môžete objednávať.

V čom sa nové RS Q3 líši od toho starého? Tak predovšetkým má inú masku chladiča, na auto sa nasťahovali aj nové svetlá s "behajúcimi" blinkrami, pár detailných úprav objavíte v interiéri, menil sa aj podvozok a to hlavné nájdete pod kapotou. Benzínový preplňovaný päťvalec dostal výkon 250 kW (340 koní), šprint na stovku sa zrýchlil na 4,8 sekúnd a zároveň údajne klesla spotreba. Toľko teoretický úvod.

_DSC1320.JPG_DSC1308.JPGFacelift spoznáte predovšetkým podľa novej masky chladiča nadväzujúcej na prepracované svetlomety. Nové svetlá nájdeme aj vzadu.

RS ako každé iné

Zatiaľ jediný crossover v rade RS sa k tejto príslušnosti hrdo hlási, takže na ňom nájdete prvky typické pre všetky ostatné RS. Agresívne predný nárazník, strieborné spätné zrkadlá, difúzor, výrazný výfuk. Všetko? Áno, vlastne aj ostatné RS to nijako s dizajnom nepreháňajú.

Facelift pre základný model Q3

Zmien sa dočkala aj štandardná verzia.
Do ponuky pribudli nové odtiene karosérie,
xenonové svetlá s diódami pre denné svietenie
sú štandardom, dokúpiť možno svetlá kompletne
zložené z diód. Upravený je aj podvozok a
stabilizácia. Ponuka zahŕňa šesť motorov,
pričom výkon začína na 88 kW (120 k) a
končí pri 162 kW (220 k). Výkon vzrástol až o
sedem percent a spotreba sa znížila až o 17%.
Motory 2.0 TDI a 1.4 TFSI COD dostali
označenie "Ultra". V interiéri očakávajte nové
materiály alebo možnosť pripojiť sa na internet
cez Wi-Fi, k dispozícii je tiež Google Earth a
Google Street View, rovnako ako napríklad
rozpoznávanie dopravných značiek. 

U malého Q je celkom škoda, že Audi nasadilo síce poriadnu, ale iba jednu koncovku výfuku. Vyzerá úplne rovnako ako to, čo predvádza RS 6. Dve menšie koncovky by boli efektnejšie. Mimochodom, obyčajná verzia s benzínovým motorom dve koncovky má. Škoda... Každopádne od pohľadu nebudete na pochybách, že sa nepozeráte na klasickú Q3.
O interiéri platí úplne to isté čo o vonkajšej karosérii. Aj tu sa odohrávajú zmeny, akými prešli ostatné RS. Audi nasadilo malý športovo tvarovaný volant, pridalo karbónové dekory, výborne tvarované sedadlá, kvalitné čalúnenie a tým sme opäť výpočet noviniek vyčerpali. Ale nakoniec ono vlastne nič viac ani nie je potrebné. Dôležité je, že z interiéru budete mať pocit výnimočnosti, čo by ste u takto malého crossoveru s tak vysokou cenou mať mali.

_DSC1369.JPG_DSC1371.JPGInteriér je kvalitný a relatívne nenápadný. Potenciál auta naznačuje malý volant a športové sedačky. Nič viac.

Veľmi ostrý crossover

Dobre, povinný úvod sme si odbili, štartujeme. Pod kapotou je preplňovaný päťvalec s objemom 2480 cm3. Základné parametre 250 kW (340 k) a 450 Nm dávajú jasne tušiť, že motor bude s Q3 dôkladne cvičiť a to sa tiež deje. V prvých chvíľach ale svoj potenciál tají. Ak sedíte vnútri, nevšimnete si ničoho výnimočného.

A rovnako tak si zrejme ničoho nevšimnete aj v prípade, keď sa rozbehnete. RS Q3 si môžete nastaviť do režimu jazdy Auto, Comfort alebo Dynamic. V režime Comfort je riadenie ako z nejakého elektromobilu, umelé, môžete točiť jedným prstom, a motor pracuje s všetku lenivosťou. V tomto režime sa snáď aj dostanete so spotrebou pod desať litrov. Lenže náš presstrip je príliš krátky na to, aby sme zisťovali, ako je auto pohodlné v režime Comfort. Je to predsa RS a to si záujemcovia kupujú z úplne iných dôvodov.

_DSC1329.JPG_DSC1330.JPGMotor ponúkne nielen veľmi zaujímavé parametre, ale aj veľmi pekne vyzerá. Audi si dalo záležať...

Jednou z noviniek faceliftu, o ktorej sme ešte nehovorili, je nový výfuk vybavený klapkou. A tá sa otvorí spolu s aktiváciou režimu Dynamic. Škoda, že úplne chýba režim Individual, kde by ste si zvuk užívali aj pri normálnej jazde. Aj keď na druhú stranu zas o toľko neprídete, pretože aj v režime Dynamic je všetko snáď až príliš utlmené.

Model RS Q3 vám oveľa viac zdvihne náladu, ak ho budete počúvať zvonku. To budete počuť, ako z výfuku prská, vrčí, ako do neho práska. O toto všetko v interiéri skoro prídete. Počujete, že sa niečo deje, ale počujete to dosť z diaľky. Dynamic ovšem prináša aj dôležitejšie veci. Reakcie na plyn sú ostrejšie, riadenie sa absolútne zmení a stuhne aj podvozok.

_DSC1318.JPG_DSC1313.JPG

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY