vytisknout velikost písma Päťročnica Peugeotu a Citroënu: Sedem hybridov a štyri elektromobily

Päťročnica Peugeotu a Citroënu: Sedem hybridov a štyri elektromobily

Šéf koncernu PSA Peugeot-Citroën Carlos Tavares, ktorému aktuálne odmietli zvýšenie platu, predstavil nový päťročný plán. Ten počíta s tým, že do roku 2018 zvýši príjmy PSA o 10% oproti roku 2015 a o ďalších 15% do roku 2021. Zdôraznil tiež, že zatiaľ splnil všetky ciele, ktoré si stanovil pri príchode do firmy v roku 2014.

Päťročný plán a vyhliadky do ďalších rokov ale nepočítajú len s predajom nových áut. PSA sa bude sústrediť aj na aktivity v oblasti ojazdených vozidiel, digitalizácie, vývoja nových systémov pohonu, autonómnych systémov, prenájmu áut a lízingu a tiež servisných a iných zákazníckych služieb.

Napriek tomu by to bez modelovej ofenzívy nešlo a nový päťročný plán sa volá "Push to Pass". Cieľom je rýchlo reagovať na meniace sa požiadavky zákazníkov a aktuálne výzvy automobilového trhu. Značky Citroën, Peugeot a DS majú za úlohu každý rok predstaviť pre každý obchodný región jeden nový model. Celkovo sa počíta s 26 novými modelmi osobných áut a ôsmich úžitkových vozidiel vrátane kompaktného tonového pick-upu.

Medzi osobnými vozidlami je v pláne aj sedem hybridov a plug-in hybridov a hneď štyri sériové elektromobily. Ešte je tajné, o ktoré modely sa jedná. Navyše je to skutočne len výhľad a stanovenie si cieľov, takže je možné, že sa v priebehu rokov môže skutočnosť od vízie trochu odlišovať. Dôležitým trhom naďalej zostáva Čína, ale hybridy a elektromobily myslia aj na Európu a chystanú novú metodiku merania spotreby a prísnejšie emisné limity.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY