vytisknout velikost písma Päťročnica Peugeotu a Citroënu: Sedem hybridov a štyri elektromobily

Päťročnica Peugeotu a Citroënu: Sedem hybridov a štyri elektromobily

Šéf koncernu PSA Peugeot-Citroën Carlos Tavares, ktorému aktuálne odmietli zvýšenie platu, predstavil nový päťročný plán. Ten počíta s tým, že do roku 2018 zvýši príjmy PSA o 10% oproti roku 2015 a o ďalších 15% do roku 2021. Zdôraznil tiež, že zatiaľ splnil všetky ciele, ktoré si stanovil pri príchode do firmy v roku 2014.

Päťročný plán a vyhliadky do ďalších rokov ale nepočítajú len s predajom nových áut. PSA sa bude sústrediť aj na aktivity v oblasti ojazdených vozidiel, digitalizácie, vývoja nových systémov pohonu, autonómnych systémov, prenájmu áut a lízingu a tiež servisných a iných zákazníckych služieb.

Napriek tomu by to bez modelovej ofenzívy nešlo a nový päťročný plán sa volá "Push to Pass". Cieľom je rýchlo reagovať na meniace sa požiadavky zákazníkov a aktuálne výzvy automobilového trhu. Značky Citroën, Peugeot a DS majú za úlohu každý rok predstaviť pre každý obchodný región jeden nový model. Celkovo sa počíta s 26 novými modelmi osobných áut a ôsmich úžitkových vozidiel vrátane kompaktného tonového pick-upu.

Medzi osobnými vozidlami je v pláne aj sedem hybridov a plug-in hybridov a hneď štyri sériové elektromobily. Ešte je tajné, o ktoré modely sa jedná. Navyše je to skutočne len výhľad a stanovenie si cieľov, takže je možné, že sa v priebehu rokov môže skutočnosť od vízie trochu odlišovať. Dôležitým trhom naďalej zostáva Čína, ale hybridy a elektromobily myslia aj na Európu a chystanú novú metodiku merania spotreby a prísnejšie emisné limity.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY