vytisknout velikost písma Päťročnica Peugeotu a Citroënu: Sedem hybridov a štyri elektromobily

Päťročnica Peugeotu a Citroënu: Sedem hybridov a štyri elektromobily

Šéf koncernu PSA Peugeot-Citroën Carlos Tavares, ktorému aktuálne odmietli zvýšenie platu, predstavil nový päťročný plán. Ten počíta s tým, že do roku 2018 zvýši príjmy PSA o 10% oproti roku 2015 a o ďalších 15% do roku 2021. Zdôraznil tiež, že zatiaľ splnil všetky ciele, ktoré si stanovil pri príchode do firmy v roku 2014.

Päťročný plán a vyhliadky do ďalších rokov ale nepočítajú len s predajom nových áut. PSA sa bude sústrediť aj na aktivity v oblasti ojazdených vozidiel, digitalizácie, vývoja nových systémov pohonu, autonómnych systémov, prenájmu áut a lízingu a tiež servisných a iných zákazníckych služieb.

Napriek tomu by to bez modelovej ofenzívy nešlo a nový päťročný plán sa volá "Push to Pass". Cieľom je rýchlo reagovať na meniace sa požiadavky zákazníkov a aktuálne výzvy automobilového trhu. Značky Citroën, Peugeot a DS majú za úlohu každý rok predstaviť pre každý obchodný región jeden nový model. Celkovo sa počíta s 26 novými modelmi osobných áut a ôsmich úžitkových vozidiel vrátane kompaktného tonového pick-upu.

Medzi osobnými vozidlami je v pláne aj sedem hybridov a plug-in hybridov a hneď štyri sériové elektromobily. Ešte je tajné, o ktoré modely sa jedná. Navyše je to skutočne len výhľad a stanovenie si cieľov, takže je možné, že sa v priebehu rokov môže skutočnosť od vízie trochu odlišovať. Dôležitým trhom naďalej zostáva Čína, ale hybridy a elektromobily myslia aj na Európu a chystanú novú metodiku merania spotreby a prísnejšie emisné limity.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY