vytisknout velikost písma Päťročnica Peugeotu a Citroënu: Sedem hybridov a štyri elektromobily

Päťročnica Peugeotu a Citroënu: Sedem hybridov a štyri elektromobily

Šéf koncernu PSA Peugeot-Citroën Carlos Tavares, ktorému aktuálne odmietli zvýšenie platu, predstavil nový päťročný plán. Ten počíta s tým, že do roku 2018 zvýši príjmy PSA o 10% oproti roku 2015 a o ďalších 15% do roku 2021. Zdôraznil tiež, že zatiaľ splnil všetky ciele, ktoré si stanovil pri príchode do firmy v roku 2014.

Päťročný plán a vyhliadky do ďalších rokov ale nepočítajú len s predajom nových áut. PSA sa bude sústrediť aj na aktivity v oblasti ojazdených vozidiel, digitalizácie, vývoja nových systémov pohonu, autonómnych systémov, prenájmu áut a lízingu a tiež servisných a iných zákazníckych služieb.

Napriek tomu by to bez modelovej ofenzívy nešlo a nový päťročný plán sa volá "Push to Pass". Cieľom je rýchlo reagovať na meniace sa požiadavky zákazníkov a aktuálne výzvy automobilového trhu. Značky Citroën, Peugeot a DS majú za úlohu každý rok predstaviť pre každý obchodný región jeden nový model. Celkovo sa počíta s 26 novými modelmi osobných áut a ôsmich úžitkových vozidiel vrátane kompaktného tonového pick-upu.

Medzi osobnými vozidlami je v pláne aj sedem hybridov a plug-in hybridov a hneď štyri sériové elektromobily. Ešte je tajné, o ktoré modely sa jedná. Navyše je to skutočne len výhľad a stanovenie si cieľov, takže je možné, že sa v priebehu rokov môže skutočnosť od vízie trochu odlišovať. Dôležitým trhom naďalej zostáva Čína, ale hybridy a elektromobily myslia aj na Európu a chystanú novú metodiku merania spotreby a prísnejšie emisné limity.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY