vytisknout velikost písma Päť najlepších ojazdených SUV, s ktorými neurobíte chybu

Hľadáte ojazdené SUV? S týmito piatimi prakticky nemôžete šliapnuť vedľa, len musíte vybrať správny motor.
Päť najlepších ojazdených SUV, s ktorými neurobíte chybu
Zoznam kapitol
  1. Ford Kuga; Kia Sportage
  2. Subaru Forester; Suzuki Grand Vitara; Škoda Yeti

Zima je tu a zrazu zase budú všetci nevyhnutne potrebovať na tie dve vločky štvorkolku a hlavne SUV. Ale teraz vážne, kategória SUV je obľúbená a dá sa pochopiť, prečo. Lenže ktorý model si vlastne vybrať? Na trhu je ich plno, ale len niektoré predstavujú stávku na istotu, najmä ak sa bavíme o dostupnejších jazdenkách.

Poďme si teda predstaviť päť právom obľúbených SUV, ktoré v správnom prevedení kombinujú spoľahlivosť, komfort, kvalitné spracovanie, dobré jazdné vlastnosti a aspoň nejaké schopnosti mimo asfaltu.

Ford Kuga 2.0 TDCI

Jazdné vlastnosti a ovládateľnosť tohto SUV pripomínajú skôr hatchback, ale tie nie sú jedinou silnou stránkou tohto podareného auta. Dobrá je aj spoľahlivosť - teda ak sa niekto o auto poriadne staral a nebral ho len ako spotrebný tovar, ktorý sa o seba postará sám a potom sa vyhodí. Aj spolehlivejší motor totiž potrebuje pravidelné výmeny oleja.

Ford-Kuga_2008_1600x1200_wallpaper_04.jpgFord-Kuga_2008_1600x1200_wallpaper_11.jpgFord-Kuga_2008_1600x1200_wallpaper_19.jpgKuga jazdí výborne, ak má v poriadku podvozok. Naftový dvojliter je spoľahlivý, pružný a úsporný. Na rozdiel od S-Maxu alebo Mondea ale Kugu nekúpite bez filtra pevných častíc. Občas hnevá jeho senzor alebo samotný filter

Turbodiesel 2,0 l od PSA je vo Forde spoľahlivý a patrí k tomu najlepšiemu, čo sa dá v tejto kategórii zaobstarať. Je pomerne tichý, kultivovaný a má príjemný priebeh výkonu (na rozdiel od trochu "schodovitej" verzie 2,2 l). Vnútornosti motora sú veľmi trvanlivé a kto si postráži výmenu remeňových rozvodov a včas mení olej, nemá sa prakticky čoho báť. Je ale potrebné pamätať na to, ako sa k dieselu správať, teda postupne ohrievať a hlavne dochladzovať.

Problémy so vstrekovačmi charakteristické pre staršie prevedenie motora TDCI sú minulosťou, ale občasné problémy so štartovaním alebo EGR ventilom s prehoretým chladičom spalín sa objaviť môžu. Naftová Kuga ťahaná hlavne v meste bude čoskoro chcieť vymeniť spojku a repasovať filter pevných častíc. To ale nie je taká finančná katastrofa ako pri konkurencii (napríklad DPF na inak solídnu Hondu CR-V stojí zhruba 3-tisíc eur. Áno, toľko!).

Kia Sportage 2.0 CRDI

Posledná generácia kórejského SUV má tú prednosť, že si dala automobilka záležať na jeho vývoji, aby sa mohlo rovnať jazdnými vlastnosťami i dojmom kvalite európskej konkurencii. Stávka na sedemročnú záruku má na jednu stranu pomôcť spomaliť pokles hodnoty jazdenky (to sa darí, Sportage býva v bazároch celkom drahá), na stranu druhú je známkou toho, že si Kia verí. A má prečo, pretože v tomto SUV ešte nenájdete komponenty s tzv. programovanou životnosťou.

Kia-Sportage_2014_1600x1200_wallpaper_2c.jpgKia-Sportage_2014_1600x1200_wallpaper_43.jpgKia-Sportage_2014_1600x1200_wallpaper_6e.jpgKia postavila vážne dobré auto. A je dokonca aj veľmi spoľahlivé, aspoň čo sa mechaniky pohonu týka. S odolnosťou podvozku a interiéru je to horšie, ale to dôležité funguje dobre a spoľahlivo. Za Sportage v záruke ale dáte rovnako peňazí ako za ojazdené BMW X5 3.0d

Napríklad je to vidieť na dvojmetrovom turbodieseli, ktorý je pri dodržiavaní pravidelného servisu veľmi spoľahlivý. Netrpí na predčasné opotrebovanie svojich komponentov a vďaka veľkej olejovej náplni znáša aj oneskorené výmeny po 30 000 km, akokoľvek je samozrejme lepšie (najmä u ojazdeného auta) meniť olej najneskôr po 15 až 20 000 km.

Vydrží aj systém pohonu všetkých kolies, podvozok si poradí s rozbitou slovenskou cestou a keď nechcete radiť, automat vás odmení aj veľkou spoľahlivosťou (nezabudnite ale aspoň raz za štyri roky vymeniť olejovú náplň). Naftovému motoru vadí len časté studené posúvanie, ktoré odnáša filter pevných častíc a zalepujúci sa EGR ventil. Ten ale stačí vyčistiť a väčšinou je po probléme (motor sa totiž prepína do núdzového režimu).

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY