vytisknout velikost písma Päť najdesivejších ciest sveta. Pozrite sa na videá

V porovnaní s týmito cestami vyzerajú aj najhoršie tuzemské hriechy ministerstva dopravy ako luxusné mnohoprúdové diaľnice.
Päť najdesivejších ciest sveta. Pozrite sa na videá

Všetci nadávame na stav slovenských ciest. Na svete ale existujú aj cesty, ktoré naháňajú hrôzu a väčšina normálnych smrteľníkov sa po nich vydáva len vtedy, keď naozaj nie je iná možnosť.

Ktorákoľvek slovenská cesta je proti niektorým z nich luxusnou diaľnicou. Tu ide väčšinou o život, aj pri drobnej chybce hrozí pád do stometrovej priepasti...

Náš prehľad berte ako farbitú ilustráciu toho, po ktorých cestách sa ľudia v rôznych kútoch sveta bežne prepravujú. Pravda je, že v horách Južnej Ameriky alebo Ázie by sme našli najmenej desiatky ciest, ktoré by sa čo sa týka "strašidelnosti" mohli smelo uchádzať o prvé miesto.

5. Passo delle Portole (Taliansko)

Medzi nemeckými motorkármi obľúbenú cestičku v Lombardii sme zaradili preto, aby sme pripomenuli, že dramatické cesty dodnes nájdete aj v Európe. Alpy na severozápade Talianska sú pretkané podobnými cestami, úzkymi, krivolakými a často šotolinovými. Passo delle Portole stúpa do nadmorskej výšky 1725 m a odvážlivcom, ktorí sa po nej pustia, otvára fantastické výhľady do hlbokých údolí. Pozor na závrat - na niektorých úsekoch úplne chýbajú zvodidlá..

4. Guoliang Tunnel Road (Čína)

Tunel Guoliang bol prekopaný v skalách pohoria Taihang, aby spojil rovnomennú dedinu s okolím. Tá totiž leží v údolí odrezanom prakticky od všetkej civilizácie. Pre prevádzku bola komunikácia otvorená máji 1977. Samotný tunel je síce len 1,3 km dlhý a navyše aj sčasti otvorený do okolia, ale kvôli zhruba štvormetrovej šírke vyžaduje značnú opatrnosť. Medzi autami a domorodcami sa motajú aj turisti, pre nich je toto miesto veľkou atrakciou. Z trinástich miestnych, ktorí stavbu v roku 1972 zahájili, ich niekoľko zahynulo.

3. Amur-Jakutsk (Rusko)

V našom prehľade nesmie chýbať Rusko. Diaľnica Lena z Jakutsku do Skovorodina meria 1235 km a je z veľkej časti prašnou cestou. Čo s ňou urobia časté dažde, je úplne logické. Zábery áut (vrátane ťažkých kamiónov) topiacich sa v bahne sú veľavravné. Začala sa stavať v roku 1925, takže robotníci boli hlavne väzni zo sibírskych gulagov. Nadväzuje na ňu diaľnica Kolyma s rovnakým označením M56, ktorá vedie až do Magadane. Tú v zime sužujú mrazy aj pod päťdesiat stupňov Celzia...

2. Pangi Kishtwar (India)

Indická prevádzka je o život sama o sebe, vo veľkých mestách, ale aj mimo nich. Obzvlášť v noci, kedy napríklad kamióny nesvietia. Ale čo ak vyrazíte do hôr? Štít Kishtwar Kailash sa nachádza na severe krajiny v pohorí Himaláje. Nejde pritom o žiadnu osemtisícovku, má "iba" 6451 m. Ale už cesta do základného tábora stojí za to. Uzučká prašná cestička s vodopádmi a pohľad z výšky do údolia nie je rozhodne nič pre tých, ktorí majú závrat.

1. Camino a los Yungas (Bolívia)

Bolívii patrí jednička. Cestu v pohorí Cordillera Real v regióne Yungas asi najviac preslávili páni z relácie Top Gear. Prezývka "El Camino de la Muerte" je veľavravná, znamená "cesta smrti." Dva nákladiaky sa tu majú problém vyhnúť, tereňák ešte ťažko. Ročne tu zahynie aj 300 ľudí! Len 61 kilometrov z La Paz do mesta Coroico je očistcom pre všetkých, ktorí sa dostanú až na koniec. Truckerom to trvá dva dni. Ak chcete na opačnú stranu do metropoly, iná trasa než táto jednoducho neexistuje.

 

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY