vytisknout velikost písma Päť dôvodov, prečo nám bude chýbať starý Top Gear

Televízna show Top Gear po odchode hlavných protagonistov už zrejme nikdy nebude rovnaká ako predtým.
Päť dôvodov, prečo nám bude chýbať starý Top Gear

Ak sledujete dianie okolo slávnej televíznej show Top Gear, určite viete, že trojica moderátorov Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May sa už na tvorbe nepodiela. Po dvadsiatich dvoch epizódach a trinástich rokoch tak skončila jedna veľká kapitola Top Gear.

Vybrali sme päť ukážok, ktoré snáď jasne demonštrujú, čo robilo Top Gear Top Gearom.

Šialené zbytočnosti

K Top Gearu patrila vždy prehliadka nezmyslov, hlavne keď to nejako súviselo s autami a niekoho to naštvalo. Dôležité je postaviť niečo, čo mrhá prírodnými zdrojmi, vypúšťa emisie a robí rámus. A tak si nechal Jeremy Clarkson postaviť osemvalcový mixér. Fungoval? No to si píšte!

Ničnehovoriace závody

Preč s konzumnými porovnávacími testami, ktoré nemajú víťaza ani porazených a v ktorých je všetko zoradené do tabuľky... Neboli by lepšie napríklad preteky medzi Bugatti Veyron a stíhačkou Eurofighter Typhoon? Síce sa nedozvieme, kto má menšiu spotrebu, väčší kufor a viac simply clever riešenie, ale bavíme sa. Takéto veci sa skrátka robia, keď máte takmer neobmedzený rozpočet.

Politická nekorektnosť

Predovšetkým prostoreký Jeremy Clarkson si urobil veľa nepriateľov, ale ešte viac fanúšikov, práve svojimi ústami. Kritizoval zlé autá, robil si srandu z krajín a národov a nebál sa urážať určité skupiny ľudí odlišného názoru. Bude nový Top Gear tiež takto nekorektný a útočný?

Urážky celých národov

Od Top Gearu to schytali snáď okrem Nepálcov úplne všetci. Skutočne by bolo lepšie sa opýtať, koho Top Gear neurazil, pretože to by vydalo na oveľa kratší zoznam.

Legendárny je špeciál zo Spojených štátov, kedy si moderátori pomaľovali autá urážlivými nápismi útočiaciami na presvedčenia ortodoxných Američanov. Myslíte si, že ten atak dedinčanov na štáb Top Gear kdesi v Alabame bol nahraný? Všetci z Top Gearu prisahajú, že nebol...

Deštrukcia karavanov

K obľúbeným kratochvílam Top Gear patrilo samozrejme ničenie karavanov, nenávidenej cestnej buriny a nákazy, ktorá každé leto zamorí cesty. Poslednou dobou sa v Top Geare ešte spustila nenávisť voči cyklistom a vodičom Peugeotov, ale tie nemôžete len tak vyhadzovať do vzduchu alebo ich prechádzať tankom...

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY