vytisknout velikost písma Päť dôvodov, prečo nám bude chýbať starý Top Gear

Televízna show Top Gear po odchode hlavných protagonistov už zrejme nikdy nebude rovnaká ako predtým.
Päť dôvodov, prečo nám bude chýbať starý Top Gear

Ak sledujete dianie okolo slávnej televíznej show Top Gear, určite viete, že trojica moderátorov Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May sa už na tvorbe nepodiela. Po dvadsiatich dvoch epizódach a trinástich rokoch tak skončila jedna veľká kapitola Top Gear.

Vybrali sme päť ukážok, ktoré snáď jasne demonštrujú, čo robilo Top Gear Top Gearom.

Šialené zbytočnosti

K Top Gearu patrila vždy prehliadka nezmyslov, hlavne keď to nejako súviselo s autami a niekoho to naštvalo. Dôležité je postaviť niečo, čo mrhá prírodnými zdrojmi, vypúšťa emisie a robí rámus. A tak si nechal Jeremy Clarkson postaviť osemvalcový mixér. Fungoval? No to si píšte!

Ničnehovoriace závody

Preč s konzumnými porovnávacími testami, ktoré nemajú víťaza ani porazených a v ktorých je všetko zoradené do tabuľky... Neboli by lepšie napríklad preteky medzi Bugatti Veyron a stíhačkou Eurofighter Typhoon? Síce sa nedozvieme, kto má menšiu spotrebu, väčší kufor a viac simply clever riešenie, ale bavíme sa. Takéto veci sa skrátka robia, keď máte takmer neobmedzený rozpočet.

Politická nekorektnosť

Predovšetkým prostoreký Jeremy Clarkson si urobil veľa nepriateľov, ale ešte viac fanúšikov, práve svojimi ústami. Kritizoval zlé autá, robil si srandu z krajín a národov a nebál sa urážať určité skupiny ľudí odlišného názoru. Bude nový Top Gear tiež takto nekorektný a útočný?

Urážky celých národov

Od Top Gearu to schytali snáď okrem Nepálcov úplne všetci. Skutočne by bolo lepšie sa opýtať, koho Top Gear neurazil, pretože to by vydalo na oveľa kratší zoznam.

Legendárny je špeciál zo Spojených štátov, kedy si moderátori pomaľovali autá urážlivými nápismi útočiaciami na presvedčenia ortodoxných Američanov. Myslíte si, že ten atak dedinčanov na štáb Top Gear kdesi v Alabame bol nahraný? Všetci z Top Gearu prisahajú, že nebol...

Deštrukcia karavanov

K obľúbeným kratochvílam Top Gear patrilo samozrejme ničenie karavanov, nenávidenej cestnej buriny a nákazy, ktorá každé leto zamorí cesty. Poslednou dobou sa v Top Geare ešte spustila nenávisť voči cyklistom a vodičom Peugeotov, ale tie nemôžete len tak vyhadzovať do vzduchu alebo ich prechádzať tankom...

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY