vytisknout velikost písma Parížska premiéra aj pre Ferrari 458 Speciale Aperta

Parížska premiéra aj pre Ferrari 458 Speciale Aperta

Nové Ferrari 458 Speciale Aperta sme si už predstavili pred autosalónom, teraz sme si ho mohli prezrieť detailne. Naživo vyzerá nové veľmi špeciálne Ferrari úplne úžasne a až pri pohľade zblízka vyniknú všetky tie detaily, ako napríklad premyslené výduchy nad prednými kolesami, ktoré pomáhajú znižovať vztlak a tým zlepšovať rýchlosť odozvy na prednej náprave.

Ferrari 458 Speciale Aperta (aperta znamená v taliančine "otvorený") vychádza z ostrejšieho modelu a aj keď hliníková pevná strecha, ktorá sa zloží za 14 sekúnd, so všetkými nevyhnutnými výstuhami pridala 50 kg hmotnosti, stále je s 1340 kg toto Ferrari celkom ľahká váha.

Tradičný atmosférický osemvalec 4,5 litra vyvinie výkon 445 kW (605 koní) v 9000 ot./min. a krútiaci moment 540 Nm v 6000 ot./min. Na stovku sa dostane za tri sekundy rovnako ako uzavretý model, ale na 200 km/h zrýchli o 0,4 sekundy pomalšie, teda za 9,5 sekundy.

Ferrari vyrobí len 499 kusov tohto roadstera. Vedľa neho bol na stánku automobilky, hneď za stolíkom s obrúskami na utieranie slín, vidieť aj súčasný vrcholný cestný dvanásťvalcový model F12 Berlinetta (iste, ak nepočítame LaFerrari) a tiež oturbená California T.

_D4S0735.jpg_D4S0743.jpg_D4S0778.jpg0ed66a90-2cdc-0132-51ef-00163e17fa4b.jpg20b35750-2cdc-0132-51f4-00163e17fa4b.jpg2bf8c830-2cdc-0132-51f5-00163e17fa4b.jpgIMG_4380.JPGIMG_4381.JPGIMG_4383.JPGMax (69).jpgMax (70).jpgMax (71).jpgMax (72).jpgMax (73).jpgMax (74).jpgMax (75).jpgMax (76).jpg

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY