vytisknout velikost písma Parížska premiéra aj pre Ferrari 458 Speciale Aperta

Parížska premiéra aj pre Ferrari 458 Speciale Aperta

Nové Ferrari 458 Speciale Aperta sme si už predstavili pred autosalónom, teraz sme si ho mohli prezrieť detailne. Naživo vyzerá nové veľmi špeciálne Ferrari úplne úžasne a až pri pohľade zblízka vyniknú všetky tie detaily, ako napríklad premyslené výduchy nad prednými kolesami, ktoré pomáhajú znižovať vztlak a tým zlepšovať rýchlosť odozvy na prednej náprave.

Ferrari 458 Speciale Aperta (aperta znamená v taliančine "otvorený") vychádza z ostrejšieho modelu a aj keď hliníková pevná strecha, ktorá sa zloží za 14 sekúnd, so všetkými nevyhnutnými výstuhami pridala 50 kg hmotnosti, stále je s 1340 kg toto Ferrari celkom ľahká váha.

Tradičný atmosférický osemvalec 4,5 litra vyvinie výkon 445 kW (605 koní) v 9000 ot./min. a krútiaci moment 540 Nm v 6000 ot./min. Na stovku sa dostane za tri sekundy rovnako ako uzavretý model, ale na 200 km/h zrýchli o 0,4 sekundy pomalšie, teda za 9,5 sekundy.

Ferrari vyrobí len 499 kusov tohto roadstera. Vedľa neho bol na stánku automobilky, hneď za stolíkom s obrúskami na utieranie slín, vidieť aj súčasný vrcholný cestný dvanásťvalcový model F12 Berlinetta (iste, ak nepočítame LaFerrari) a tiež oturbená California T.

_D4S0735.jpg_D4S0743.jpg_D4S0778.jpg0ed66a90-2cdc-0132-51ef-00163e17fa4b.jpg20b35750-2cdc-0132-51f4-00163e17fa4b.jpg2bf8c830-2cdc-0132-51f5-00163e17fa4b.jpgIMG_4380.JPGIMG_4381.JPGIMG_4383.JPGMax (69).jpgMax (70).jpgMax (71).jpgMax (72).jpgMax (73).jpgMax (74).jpgMax (75).jpgMax (76).jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY