vytisknout velikost písma Paríž začne vyháňať „staré“ autá z mesta už tento rok v lete

Paríž začne vyháňať „staré“ autá z mesta už tento rok v lete

Ak sa chystáte tento rok v lete na výlet do Paríža zájazdovým autobusom, dúfajte, že si cestovka najala stroj vyrobený po 30. septembri 2001. Pokiaľ bude autobus starší, nepustia vás už tento rok v lete v Paríži do mesta a vy budete musieť pešo alebo hromadnou dopravou. Rovnaký zákaz dopadne aj na nákladné automobily.

Trochu benevolentnejší je zákaz vjazdu voči osobným autám, ale aj tak sa od tohto roku nedostanú do centra mesta osobné autá, ktoré boli vyrobené pred 31. decembrom 1996 a dodávky a ľahké nákladné vozidlá vyrobené pred 30. septembrom 1997. Zvláštne je, že zákaz sa nevzťahuje k emisnej norme, ale k dátumu výroby vozidla.

emisná norma platnosť od
Euro 1 júl 1992
Euro 2 január 1996
Euro 3 január 2000
Euro 4 január 2005
Euro 5 september 2009
Euro 6 september 2014

V roku 2020 sa má zákaz rozšíriť dokonca na osobné vozidlá vyrobené pred septembrom 2011 (boli zavedených filtrov pevných častíc pre diesely) a na motocykle vyrobené pred rokom 2015! V Paríži už proti tomu dokonca protestovali majitelia motocyklov. Zóna zákazu je v Paríži kdekoľvek vnútri vnútorného okruhu Boulevard périphérique.

Francúzsko (a hlavne Paríž) sa rozhodlo skoncovať so slobodnou individuálnou dopravou. Najprv zdražie naftu a zdvihne dane, aby ľudia prestali jazdiť naftovými autami, do ktorých ich vláda stimulmi a daňami z CO2 dotlačila. A potom sa pridajú postupné zákazy vjazdu do centier väčších miest.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY