vytisknout velikost písma Paríž začne vyháňať „staré“ autá z mesta už tento rok v lete

Paríž začne vyháňať „staré“ autá z mesta už tento rok v lete

Ak sa chystáte tento rok v lete na výlet do Paríža zájazdovým autobusom, dúfajte, že si cestovka najala stroj vyrobený po 30. septembri 2001. Pokiaľ bude autobus starší, nepustia vás už tento rok v lete v Paríži do mesta a vy budete musieť pešo alebo hromadnou dopravou. Rovnaký zákaz dopadne aj na nákladné automobily.

Trochu benevolentnejší je zákaz vjazdu voči osobným autám, ale aj tak sa od tohto roku nedostanú do centra mesta osobné autá, ktoré boli vyrobené pred 31. decembrom 1996 a dodávky a ľahké nákladné vozidlá vyrobené pred 30. septembrom 1997. Zvláštne je, že zákaz sa nevzťahuje k emisnej norme, ale k dátumu výroby vozidla.

emisná norma platnosť od
Euro 1 júl 1992
Euro 2 január 1996
Euro 3 január 2000
Euro 4 január 2005
Euro 5 september 2009
Euro 6 september 2014

V roku 2020 sa má zákaz rozšíriť dokonca na osobné vozidlá vyrobené pred septembrom 2011 (boli zavedených filtrov pevných častíc pre diesely) a na motocykle vyrobené pred rokom 2015! V Paríži už proti tomu dokonca protestovali majitelia motocyklov. Zóna zákazu je v Paríži kdekoľvek vnútri vnútorného okruhu Boulevard périphérique.

Francúzsko (a hlavne Paríž) sa rozhodlo skoncovať so slobodnou individuálnou dopravou. Najprv zdražie naftu a zdvihne dane, aby ľudia prestali jazdiť naftovými autami, do ktorých ich vláda stimulmi a daňami z CO2 dotlačila. A potom sa pridajú postupné zákazy vjazdu do centier väčších miest.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY