vytisknout velikost písma Paríž začne vyháňať „staré“ autá z mesta už tento rok v lete

Paríž začne vyháňať „staré“ autá z mesta už tento rok v lete

Ak sa chystáte tento rok v lete na výlet do Paríža zájazdovým autobusom, dúfajte, že si cestovka najala stroj vyrobený po 30. septembri 2001. Pokiaľ bude autobus starší, nepustia vás už tento rok v lete v Paríži do mesta a vy budete musieť pešo alebo hromadnou dopravou. Rovnaký zákaz dopadne aj na nákladné automobily.

Trochu benevolentnejší je zákaz vjazdu voči osobným autám, ale aj tak sa od tohto roku nedostanú do centra mesta osobné autá, ktoré boli vyrobené pred 31. decembrom 1996 a dodávky a ľahké nákladné vozidlá vyrobené pred 30. septembrom 1997. Zvláštne je, že zákaz sa nevzťahuje k emisnej norme, ale k dátumu výroby vozidla.

emisná norma platnosť od
Euro 1 júl 1992
Euro 2 január 1996
Euro 3 január 2000
Euro 4 január 2005
Euro 5 september 2009
Euro 6 september 2014

V roku 2020 sa má zákaz rozšíriť dokonca na osobné vozidlá vyrobené pred septembrom 2011 (boli zavedených filtrov pevných častíc pre diesely) a na motocykle vyrobené pred rokom 2015! V Paríži už proti tomu dokonca protestovali majitelia motocyklov. Zóna zákazu je v Paríži kdekoľvek vnútri vnútorného okruhu Boulevard périphérique.

Francúzsko (a hlavne Paríž) sa rozhodlo skoncovať so slobodnou individuálnou dopravou. Najprv zdražie naftu a zdvihne dane, aby ľudia prestali jazdiť naftovými autami, do ktorých ich vláda stimulmi a daňami z CO2 dotlačila. A potom sa pridajú postupné zákazy vjazdu do centier väčších miest.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY