vytisknout velikost písma Paríž možno zavedie plošný rýchlostný limit 30 km/h

Novozvolená starostka Paríža už začína úradovať. Chce zaviesť plošný rýchlostný limit 30 km/h a ďalšie opatrenia na "upokojenie" automobilovej dopravy.
Paríž možno zavedie plošný rýchlostný limit 30 km/h

V Paríži sa pripravuje scenár, ktorý má postupne zaviesť plošný rýchlostný limit 30 km/h. V súčasnej dobe tridsiatka platí na necelej tretine miestnych komunikácií. Plán novo zvolenej socialistickej starostky Anne Hidalgo počíta aj s miestnymi limitmi 20 km/h a mohutným rozširovaním peších zón.

Nové vedenie mesta si od nižšieho rýchlostného limitu sľubuje menší počet vážnych dopravných nehôd, zníženie závislosti na dovážaných fosílnych palivách a redukciu emisií. Parížska radnica zvažuje tiež plošné zavedenie absolútnej prednosti chodcov a cyklistov pred autami.

Jedinou výnimkou zostáva povestný parížsky okruh (périphérique), kde bude zachovaný limit 70 km/h, a niekoľko hlavných komunikácií, na ktorých sa má naďalej jazdiť päťdesiatkou. Ostatné cesty a ulice spadnú do tridsaťkilometrovej zóny.

Súčasné vedenie mesta sa netají tým, že jedným z cieľov navrhovaných opatrení má byť aj motivácia občanov k presadnutiu z áut do hromadnej dopravy a na kolesá. Mesto chce napríklad pomocou veľkých investícií rozvíjať sieť verejných požičovní bicyklov.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY