vytisknout velikost písma Paríž možno zavedie plošný rýchlostný limit 30 km/h

Novozvolená starostka Paríža už začína úradovať. Chce zaviesť plošný rýchlostný limit 30 km/h a ďalšie opatrenia na "upokojenie" automobilovej dopravy.
Paríž možno zavedie plošný rýchlostný limit 30 km/h

V Paríži sa pripravuje scenár, ktorý má postupne zaviesť plošný rýchlostný limit 30 km/h. V súčasnej dobe tridsiatka platí na necelej tretine miestnych komunikácií. Plán novo zvolenej socialistickej starostky Anne Hidalgo počíta aj s miestnymi limitmi 20 km/h a mohutným rozširovaním peších zón.

Nové vedenie mesta si od nižšieho rýchlostného limitu sľubuje menší počet vážnych dopravných nehôd, zníženie závislosti na dovážaných fosílnych palivách a redukciu emisií. Parížska radnica zvažuje tiež plošné zavedenie absolútnej prednosti chodcov a cyklistov pred autami.

Jedinou výnimkou zostáva povestný parížsky okruh (périphérique), kde bude zachovaný limit 70 km/h, a niekoľko hlavných komunikácií, na ktorých sa má naďalej jazdiť päťdesiatkou. Ostatné cesty a ulice spadnú do tridsaťkilometrovej zóny.

Súčasné vedenie mesta sa netají tým, že jedným z cieľov navrhovaných opatrení má byť aj motivácia občanov k presadnutiu z áut do hromadnej dopravy a na kolesá. Mesto chce napríklad pomocou veľkých investícií rozvíjať sieť verejných požičovní bicyklov.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY