vytisknout velikost písma Paríž 2016: Volkswagen I.D. pred vami schová volant

Bude to prvý model skupiny VW konštruovaný od začiatku ako čistý elektromobil
Paríž 2016: Volkswagen I.D. pred vami schová volant

V predvečer parížskeho autosalónu zverejnil Volkswagen prvé konkrétne informácie o očakávanom koncepte elektrického vozidla. Automobilka (a vlastne celý koncern) Volkswagen sa s elektromobilom I.D. vrhá do úplne novej éry. Je to totiž prvý model, ktorý Volkswagen vyvinul ako čistý elektromobil. Volkswagen I.D. si požičiava prvky z už skôr predstaveného konceptu VW Budd-E, predovšetkým potom modulárnu platformu MEB pre elektromobily. Na cestách tento hatchback uvidíme v roku 2020, ale obľúbený Golf nenahradí. Ten sa bude vyrábať súčasne s modelom I.D.

Vďaka batériám uloženým pod podlahou a kompaktnému hnaciemu reťazcu má elektrický Volkswagen ponúknuť na pôdoryse Golfu priestrannosť zodpovedajúcu skôr Passatu. Dizajn nie je extrémne výstredný, ale odráža skutočnosť, že elektrický motor nepotrebuje na rozdiel od spaľovacieho prehĺtať vzduch. Preto koncept nemá tradičnú prednú mriežku ani v štylizovanej forme.

volkswagen-ID-2.jpgvolkswagen-ID-7.jpg

Volkswagen I.D. má byť podľa výrobcu akýmsi "ambasádorom" novej éry koncernu a zároveň flotily plne elektrických modelov, ktorá bude stáť mimo bežné vozidlá so spaľovacími motormi. Niet pochýb o tom, že ak sa táto technika dostane do sériovej výroby, rozšíri sa naprieč celým koncernom i do značiek Seat, Audi a Škoda. Na to si však budeme musieť ešte niekoľko rokov počkať.

Elektromotor konceptu dokáže generovať výkon až 125 kW (170 k) a auto bude mať dojazd medzi 400 až 600 km na jedno nabitie. O najvyššej rýchlosti alebo akcelerácii zatiaľ nepadlo ani slovo. Novinkou je interiér "Open Space", ktorý má byť spoločným menovateľom všetkých elektrických Volkswagenov.

Volkswagen I.D. sľubuje tiež funkciu samočinného riadenia, ktorá má byť dostupná od roku 2025. Pri jej aktivácii sa multifunkčný volant úplne skryje. Ďalšou zaujímavosťou má byť schopnosť vozidla prijímať za vás zásielky pošty, keď vás nemožno zastihnúť. Podrobnosti o tejto zaujímavej funkcii, ktorá by mohla definitívne vyriešiť početné sťažnosti zákazníkov na doručovaciu postupy Slovenskej pošty, bohužiaľ zatiaľ nepoznáme.

Značka Volkswagen chce do roku 2025 predávať milión elektromobilov ročne. To je desatina jej aktuálnej produkcie osobných áut.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY