vytisknout velikost písma Paríž 2016: Volkswagen I.D. pred vami schová volant

Bude to prvý model skupiny VW konštruovaný od začiatku ako čistý elektromobil
Paríž 2016: Volkswagen I.D. pred vami schová volant

V predvečer parížskeho autosalónu zverejnil Volkswagen prvé konkrétne informácie o očakávanom koncepte elektrického vozidla. Automobilka (a vlastne celý koncern) Volkswagen sa s elektromobilom I.D. vrhá do úplne novej éry. Je to totiž prvý model, ktorý Volkswagen vyvinul ako čistý elektromobil. Volkswagen I.D. si požičiava prvky z už skôr predstaveného konceptu VW Budd-E, predovšetkým potom modulárnu platformu MEB pre elektromobily. Na cestách tento hatchback uvidíme v roku 2020, ale obľúbený Golf nenahradí. Ten sa bude vyrábať súčasne s modelom I.D.

Vďaka batériám uloženým pod podlahou a kompaktnému hnaciemu reťazcu má elektrický Volkswagen ponúknuť na pôdoryse Golfu priestrannosť zodpovedajúcu skôr Passatu. Dizajn nie je extrémne výstredný, ale odráža skutočnosť, že elektrický motor nepotrebuje na rozdiel od spaľovacieho prehĺtať vzduch. Preto koncept nemá tradičnú prednú mriežku ani v štylizovanej forme.

volkswagen-ID-2.jpgvolkswagen-ID-7.jpg

Volkswagen I.D. má byť podľa výrobcu akýmsi "ambasádorom" novej éry koncernu a zároveň flotily plne elektrických modelov, ktorá bude stáť mimo bežné vozidlá so spaľovacími motormi. Niet pochýb o tom, že ak sa táto technika dostane do sériovej výroby, rozšíri sa naprieč celým koncernom i do značiek Seat, Audi a Škoda. Na to si však budeme musieť ešte niekoľko rokov počkať.

Elektromotor konceptu dokáže generovať výkon až 125 kW (170 k) a auto bude mať dojazd medzi 400 až 600 km na jedno nabitie. O najvyššej rýchlosti alebo akcelerácii zatiaľ nepadlo ani slovo. Novinkou je interiér "Open Space", ktorý má byť spoločným menovateľom všetkých elektrických Volkswagenov.

Volkswagen I.D. sľubuje tiež funkciu samočinného riadenia, ktorá má byť dostupná od roku 2025. Pri jej aktivácii sa multifunkčný volant úplne skryje. Ďalšou zaujímavosťou má byť schopnosť vozidla prijímať za vás zásielky pošty, keď vás nemožno zastihnúť. Podrobnosti o tejto zaujímavej funkcii, ktorá by mohla definitívne vyriešiť početné sťažnosti zákazníkov na doručovaciu postupy Slovenskej pošty, bohužiaľ zatiaľ nepoznáme.

Značka Volkswagen chce do roku 2025 predávať milión elektromobilov ročne. To je desatina jej aktuálnej produkcie osobných áut.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY