vytisknout velikost písma Paríž 2016: Volkswagen I.D. pred vami schová volant

Bude to prvý model skupiny VW konštruovaný od začiatku ako čistý elektromobil
Paríž 2016: Volkswagen I.D. pred vami schová volant

V predvečer parížskeho autosalónu zverejnil Volkswagen prvé konkrétne informácie o očakávanom koncepte elektrického vozidla. Automobilka (a vlastne celý koncern) Volkswagen sa s elektromobilom I.D. vrhá do úplne novej éry. Je to totiž prvý model, ktorý Volkswagen vyvinul ako čistý elektromobil. Volkswagen I.D. si požičiava prvky z už skôr predstaveného konceptu VW Budd-E, predovšetkým potom modulárnu platformu MEB pre elektromobily. Na cestách tento hatchback uvidíme v roku 2020, ale obľúbený Golf nenahradí. Ten sa bude vyrábať súčasne s modelom I.D.

Vďaka batériám uloženým pod podlahou a kompaktnému hnaciemu reťazcu má elektrický Volkswagen ponúknuť na pôdoryse Golfu priestrannosť zodpovedajúcu skôr Passatu. Dizajn nie je extrémne výstredný, ale odráža skutočnosť, že elektrický motor nepotrebuje na rozdiel od spaľovacieho prehĺtať vzduch. Preto koncept nemá tradičnú prednú mriežku ani v štylizovanej forme.

volkswagen-ID-2.jpgvolkswagen-ID-7.jpg

Volkswagen I.D. má byť podľa výrobcu akýmsi "ambasádorom" novej éry koncernu a zároveň flotily plne elektrických modelov, ktorá bude stáť mimo bežné vozidlá so spaľovacími motormi. Niet pochýb o tom, že ak sa táto technika dostane do sériovej výroby, rozšíri sa naprieč celým koncernom i do značiek Seat, Audi a Škoda. Na to si však budeme musieť ešte niekoľko rokov počkať.

Elektromotor konceptu dokáže generovať výkon až 125 kW (170 k) a auto bude mať dojazd medzi 400 až 600 km na jedno nabitie. O najvyššej rýchlosti alebo akcelerácii zatiaľ nepadlo ani slovo. Novinkou je interiér "Open Space", ktorý má byť spoločným menovateľom všetkých elektrických Volkswagenov.

Volkswagen I.D. sľubuje tiež funkciu samočinného riadenia, ktorá má byť dostupná od roku 2025. Pri jej aktivácii sa multifunkčný volant úplne skryje. Ďalšou zaujímavosťou má byť schopnosť vozidla prijímať za vás zásielky pošty, keď vás nemožno zastihnúť. Podrobnosti o tejto zaujímavej funkcii, ktorá by mohla definitívne vyriešiť početné sťažnosti zákazníkov na doručovaciu postupy Slovenskej pošty, bohužiaľ zatiaľ nepoznáme.

Značka Volkswagen chce do roku 2025 predávať milión elektromobilov ročne. To je desatina jej aktuálnej produkcie osobných áut.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY