vytisknout velikost písma Paríž 2016: Volkswagen I.D. pred vami schová volant

Bude to prvý model skupiny VW konštruovaný od začiatku ako čistý elektromobil
Paríž 2016: Volkswagen I.D. pred vami schová volant

V predvečer parížskeho autosalónu zverejnil Volkswagen prvé konkrétne informácie o očakávanom koncepte elektrického vozidla. Automobilka (a vlastne celý koncern) Volkswagen sa s elektromobilom I.D. vrhá do úplne novej éry. Je to totiž prvý model, ktorý Volkswagen vyvinul ako čistý elektromobil. Volkswagen I.D. si požičiava prvky z už skôr predstaveného konceptu VW Budd-E, predovšetkým potom modulárnu platformu MEB pre elektromobily. Na cestách tento hatchback uvidíme v roku 2020, ale obľúbený Golf nenahradí. Ten sa bude vyrábať súčasne s modelom I.D.

Vďaka batériám uloženým pod podlahou a kompaktnému hnaciemu reťazcu má elektrický Volkswagen ponúknuť na pôdoryse Golfu priestrannosť zodpovedajúcu skôr Passatu. Dizajn nie je extrémne výstredný, ale odráža skutočnosť, že elektrický motor nepotrebuje na rozdiel od spaľovacieho prehĺtať vzduch. Preto koncept nemá tradičnú prednú mriežku ani v štylizovanej forme.

volkswagen-ID-2.jpgvolkswagen-ID-7.jpg

Volkswagen I.D. má byť podľa výrobcu akýmsi "ambasádorom" novej éry koncernu a zároveň flotily plne elektrických modelov, ktorá bude stáť mimo bežné vozidlá so spaľovacími motormi. Niet pochýb o tom, že ak sa táto technika dostane do sériovej výroby, rozšíri sa naprieč celým koncernom i do značiek Seat, Audi a Škoda. Na to si však budeme musieť ešte niekoľko rokov počkať.

Elektromotor konceptu dokáže generovať výkon až 125 kW (170 k) a auto bude mať dojazd medzi 400 až 600 km na jedno nabitie. O najvyššej rýchlosti alebo akcelerácii zatiaľ nepadlo ani slovo. Novinkou je interiér "Open Space", ktorý má byť spoločným menovateľom všetkých elektrických Volkswagenov.

Volkswagen I.D. sľubuje tiež funkciu samočinného riadenia, ktorá má byť dostupná od roku 2025. Pri jej aktivácii sa multifunkčný volant úplne skryje. Ďalšou zaujímavosťou má byť schopnosť vozidla prijímať za vás zásielky pošty, keď vás nemožno zastihnúť. Podrobnosti o tejto zaujímavej funkcii, ktorá by mohla definitívne vyriešiť početné sťažnosti zákazníkov na doručovaciu postupy Slovenskej pošty, bohužiaľ zatiaľ nepoznáme.

Značka Volkswagen chce do roku 2025 predávať milión elektromobilov ročne. To je desatina jej aktuálnej produkcie osobných áut.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY