vytisknout velikost písma Paríž 2016: Toto je LaFerrari Aperta a už si ho nekúpite

Celá limitovaná produkcia Ferrari Aperta je už rozobratá
Paríž 2016: Toto je LaFerrari Aperta a už si ho nekúpite

Aký zmysel má predstavovať verejnosti exkluzívny limitovaný superšport, keď je dávno beznádejne vypredaný? To by ste sa museli opýtať vo Ferrari. LaFerrari Aperta vzniká na oslavu 70. výročia značky a celá produkcia 209 áut je už rezervovaná. Dve stovky zamieria medzi zákazníkov, deväť si ich ponechá automobilka pre reklamné účely.

Základná technika sa proti uzavretému kupé LaFerrari nijako nemení. Za sedačkami tak nájdete atmosférický dvanásťvalec 6,3 l s výkonom rovných 800 koní (588 kW), ale ďalších 163 konských síl pridá ešte hybridný systém v štýle KERS z Formuly 1. Výsledný výkon LaFerrari je tak dych vyrážajúcich 708 kW (963 koní).

laferrari-aperta-2.jpglaferrari-aperta-3.jpglaferrari-aperta-4.jpg

Dobrou správou je, že vrcholné modely talianskej automobilky si svoje atmosférické dvanásťvalce ponechajú, ako to len bude možné. Pokiaľ ide o dynamické parametre, tak maximálna rýchlosť 350 km/h sa v LaFerrari Aperta berie tak nejako samo sebou. Z 0 na 100 km/h vozidlo zrýchli za menej ako tri sekundy a okolo dvestovky sa preženie za 7,1 sekundy.

laferrari-aperta-5.jpglaferrari-aperta-6.jpglaferrari-aperta-7.jpg

Ferrari sa taktne nezmieňuje o cene tohto celokarbonového skvostu. Ostatne, majiteľov tohto auta si vyberá, takže nemožno len prísť s balíkom peňazí a požiadať o jedno v tradičnej červenej. Ferrari vás musí osloviť, inak nemáte šancu.

laferrari-aperta-10.jpglaferrari-aperta-8.jpglaferrari-aperta-9.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY