vytisknout velikost písma Paríž 2016: Toto je LaFerrari Aperta a už si ho nekúpite

Celá limitovaná produkcia Ferrari Aperta je už rozobratá
Paríž 2016: Toto je LaFerrari Aperta a už si ho nekúpite

Aký zmysel má predstavovať verejnosti exkluzívny limitovaný superšport, keď je dávno beznádejne vypredaný? To by ste sa museli opýtať vo Ferrari. LaFerrari Aperta vzniká na oslavu 70. výročia značky a celá produkcia 209 áut je už rezervovaná. Dve stovky zamieria medzi zákazníkov, deväť si ich ponechá automobilka pre reklamné účely.

Základná technika sa proti uzavretému kupé LaFerrari nijako nemení. Za sedačkami tak nájdete atmosférický dvanásťvalec 6,3 l s výkonom rovných 800 koní (588 kW), ale ďalších 163 konských síl pridá ešte hybridný systém v štýle KERS z Formuly 1. Výsledný výkon LaFerrari je tak dych vyrážajúcich 708 kW (963 koní).

laferrari-aperta-2.jpglaferrari-aperta-3.jpglaferrari-aperta-4.jpg

Dobrou správou je, že vrcholné modely talianskej automobilky si svoje atmosférické dvanásťvalce ponechajú, ako to len bude možné. Pokiaľ ide o dynamické parametre, tak maximálna rýchlosť 350 km/h sa v LaFerrari Aperta berie tak nejako samo sebou. Z 0 na 100 km/h vozidlo zrýchli za menej ako tri sekundy a okolo dvestovky sa preženie za 7,1 sekundy.

laferrari-aperta-5.jpglaferrari-aperta-6.jpglaferrari-aperta-7.jpg

Ferrari sa taktne nezmieňuje o cene tohto celokarbonového skvostu. Ostatne, majiteľov tohto auta si vyberá, takže nemožno len prísť s balíkom peňazí a požiadať o jedno v tradičnej červenej. Ferrari vás musí osloviť, inak nemáte šancu.

laferrari-aperta-10.jpglaferrari-aperta-8.jpglaferrari-aperta-9.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY