vytisknout velikost písma Paríž 2016: Toto je LaFerrari Aperta a už si ho nekúpite

Celá limitovaná produkcia Ferrari Aperta je už rozobratá
Paríž 2016: Toto je LaFerrari Aperta a už si ho nekúpite

Aký zmysel má predstavovať verejnosti exkluzívny limitovaný superšport, keď je dávno beznádejne vypredaný? To by ste sa museli opýtať vo Ferrari. LaFerrari Aperta vzniká na oslavu 70. výročia značky a celá produkcia 209 áut je už rezervovaná. Dve stovky zamieria medzi zákazníkov, deväť si ich ponechá automobilka pre reklamné účely.

Základná technika sa proti uzavretému kupé LaFerrari nijako nemení. Za sedačkami tak nájdete atmosférický dvanásťvalec 6,3 l s výkonom rovných 800 koní (588 kW), ale ďalších 163 konských síl pridá ešte hybridný systém v štýle KERS z Formuly 1. Výsledný výkon LaFerrari je tak dych vyrážajúcich 708 kW (963 koní).

laferrari-aperta-2.jpglaferrari-aperta-3.jpglaferrari-aperta-4.jpg

Dobrou správou je, že vrcholné modely talianskej automobilky si svoje atmosférické dvanásťvalce ponechajú, ako to len bude možné. Pokiaľ ide o dynamické parametre, tak maximálna rýchlosť 350 km/h sa v LaFerrari Aperta berie tak nejako samo sebou. Z 0 na 100 km/h vozidlo zrýchli za menej ako tri sekundy a okolo dvestovky sa preženie za 7,1 sekundy.

laferrari-aperta-5.jpglaferrari-aperta-6.jpglaferrari-aperta-7.jpg

Ferrari sa taktne nezmieňuje o cene tohto celokarbonového skvostu. Ostatne, majiteľov tohto auta si vyberá, takže nemožno len prísť s balíkom peňazí a požiadať o jedno v tradičnej červenej. Ferrari vás musí osloviť, inak nemáte šancu.

laferrari-aperta-10.jpglaferrari-aperta-8.jpglaferrari-aperta-9.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY