vytisknout velikost písma Paríž 2016: Suzuki Ignis - najlacnejšia štvorkolka na trhu?

Uvedenie na trh sa očakáva na jar 2017.
Paríž 2016: Suzuki Ignis - najlacnejšia štvorkolka na trhu?

Suzuki priviezlo do Paríža nový kompaktný model Ignis, ktorý sa s dĺžkou zmestí do štyroch metrov. Najnovšie Suzuki Ignis stojí na pomedzí segmentov A a B a zatiaľ čo sa jemu podobní hrajú na SUV, Ignis dokonca môže mať aj pohon všetkých kolies. Ten je riešený medzinápravovou spojkou. Zadné kolesá sa pripojí v momente, keď hrozí, že sa predné začnú pretáčať.

Sériové Suzuki Ignis sa prakticky nelíši od konceptu iM-4 z minuloročnej Ženevy. Ostatne v Japonsku sa Ignis už nejaký ten mesiac predáva, do Európy mieri až teraz. Pohon zabezpečuje atmosférický motor 1,2 l s výkonom 66 kW (90 k) a krútiacim momentom 120 Nm. Rovnaká jednotka bude k dispozícii aj ako mild-hybrid s malou sadou akumulátorov, ale iba na elektrinu jazdiť nevie.

Iný motor v ponuke zatiaľ nebude, aj keď sa hovorí o novom trojvalci. Ten by bol asi logickou voľbou, ale tisícdvestovka s plnením emisných noriem zatiaľ problém nemá. Keď sa vrátime ku štvorkolke, má Suzuki Ignis reálnu šancu stať sa najlacnejším autom s pohonom všetkých kolies na slovenskom trhu. Ak nechcete radiť, môžete si k predokolke priobjednať robotizovanú päťstupňovú prevodovku. Inak dostanete len päťstupňový manuál. Ešte nevieme, ako je na tom hybrid, ale ten zrejme dostane CVT. Kompaktný Suzuki Ignis by mal vážiť menej ako tonu.

Po vzore iných výrobcov chce Suzuki ponúknuť zákazníkom množstvo individualistických doplnkov, ako sú rôzne polepy a vzory. Uvedenie do predaja sa očakáva na začiatku roka 2017.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY