vytisknout velikost písma Paríž 2016: Suzuki Ignis - najlacnejšia štvorkolka na trhu?

Uvedenie na trh sa očakáva na jar 2017.
Paríž 2016: Suzuki Ignis - najlacnejšia štvorkolka na trhu?

Suzuki priviezlo do Paríža nový kompaktný model Ignis, ktorý sa s dĺžkou zmestí do štyroch metrov. Najnovšie Suzuki Ignis stojí na pomedzí segmentov A a B a zatiaľ čo sa jemu podobní hrajú na SUV, Ignis dokonca môže mať aj pohon všetkých kolies. Ten je riešený medzinápravovou spojkou. Zadné kolesá sa pripojí v momente, keď hrozí, že sa predné začnú pretáčať.

Sériové Suzuki Ignis sa prakticky nelíši od konceptu iM-4 z minuloročnej Ženevy. Ostatne v Japonsku sa Ignis už nejaký ten mesiac predáva, do Európy mieri až teraz. Pohon zabezpečuje atmosférický motor 1,2 l s výkonom 66 kW (90 k) a krútiacim momentom 120 Nm. Rovnaká jednotka bude k dispozícii aj ako mild-hybrid s malou sadou akumulátorov, ale iba na elektrinu jazdiť nevie.

Iný motor v ponuke zatiaľ nebude, aj keď sa hovorí o novom trojvalci. Ten by bol asi logickou voľbou, ale tisícdvestovka s plnením emisných noriem zatiaľ problém nemá. Keď sa vrátime ku štvorkolke, má Suzuki Ignis reálnu šancu stať sa najlacnejším autom s pohonom všetkých kolies na slovenskom trhu. Ak nechcete radiť, môžete si k predokolke priobjednať robotizovanú päťstupňovú prevodovku. Inak dostanete len päťstupňový manuál. Ešte nevieme, ako je na tom hybrid, ale ten zrejme dostane CVT. Kompaktný Suzuki Ignis by mal vážiť menej ako tonu.

Po vzore iných výrobcov chce Suzuki ponúknuť zákazníkom množstvo individualistických doplnkov, ako sú rôzne polepy a vzory. Uvedenie do predaja sa očakáva na začiatku roka 2017.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY