vytisknout velikost písma Paríž 2016: Suzuki Ignis - najlacnejšia štvorkolka na trhu?

Uvedenie na trh sa očakáva na jar 2017.
Paríž 2016: Suzuki Ignis - najlacnejšia štvorkolka na trhu?

Suzuki priviezlo do Paríža nový kompaktný model Ignis, ktorý sa s dĺžkou zmestí do štyroch metrov. Najnovšie Suzuki Ignis stojí na pomedzí segmentov A a B a zatiaľ čo sa jemu podobní hrajú na SUV, Ignis dokonca môže mať aj pohon všetkých kolies. Ten je riešený medzinápravovou spojkou. Zadné kolesá sa pripojí v momente, keď hrozí, že sa predné začnú pretáčať.

Sériové Suzuki Ignis sa prakticky nelíši od konceptu iM-4 z minuloročnej Ženevy. Ostatne v Japonsku sa Ignis už nejaký ten mesiac predáva, do Európy mieri až teraz. Pohon zabezpečuje atmosférický motor 1,2 l s výkonom 66 kW (90 k) a krútiacim momentom 120 Nm. Rovnaká jednotka bude k dispozícii aj ako mild-hybrid s malou sadou akumulátorov, ale iba na elektrinu jazdiť nevie.

Iný motor v ponuke zatiaľ nebude, aj keď sa hovorí o novom trojvalci. Ten by bol asi logickou voľbou, ale tisícdvestovka s plnením emisných noriem zatiaľ problém nemá. Keď sa vrátime ku štvorkolke, má Suzuki Ignis reálnu šancu stať sa najlacnejším autom s pohonom všetkých kolies na slovenskom trhu. Ak nechcete radiť, môžete si k predokolke priobjednať robotizovanú päťstupňovú prevodovku. Inak dostanete len päťstupňový manuál. Ešte nevieme, ako je na tom hybrid, ale ten zrejme dostane CVT. Kompaktný Suzuki Ignis by mal vážiť menej ako tonu.

Po vzore iných výrobcov chce Suzuki ponúknuť zákazníkom množstvo individualistických doplnkov, ako sú rôzne polepy a vzory. Uvedenie do predaja sa očakáva na začiatku roka 2017.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY