vytisknout velikost písma Paríž 2016: Suzuki Ignis - najlacnejšia štvorkolka na trhu?

Uvedenie na trh sa očakáva na jar 2017.
Paríž 2016: Suzuki Ignis - najlacnejšia štvorkolka na trhu?

Suzuki priviezlo do Paríža nový kompaktný model Ignis, ktorý sa s dĺžkou zmestí do štyroch metrov. Najnovšie Suzuki Ignis stojí na pomedzí segmentov A a B a zatiaľ čo sa jemu podobní hrajú na SUV, Ignis dokonca môže mať aj pohon všetkých kolies. Ten je riešený medzinápravovou spojkou. Zadné kolesá sa pripojí v momente, keď hrozí, že sa predné začnú pretáčať.

Sériové Suzuki Ignis sa prakticky nelíši od konceptu iM-4 z minuloročnej Ženevy. Ostatne v Japonsku sa Ignis už nejaký ten mesiac predáva, do Európy mieri až teraz. Pohon zabezpečuje atmosférický motor 1,2 l s výkonom 66 kW (90 k) a krútiacim momentom 120 Nm. Rovnaká jednotka bude k dispozícii aj ako mild-hybrid s malou sadou akumulátorov, ale iba na elektrinu jazdiť nevie.

Iný motor v ponuke zatiaľ nebude, aj keď sa hovorí o novom trojvalci. Ten by bol asi logickou voľbou, ale tisícdvestovka s plnením emisných noriem zatiaľ problém nemá. Keď sa vrátime ku štvorkolke, má Suzuki Ignis reálnu šancu stať sa najlacnejším autom s pohonom všetkých kolies na slovenskom trhu. Ak nechcete radiť, môžete si k predokolke priobjednať robotizovanú päťstupňovú prevodovku. Inak dostanete len päťstupňový manuál. Ešte nevieme, ako je na tom hybrid, ale ten zrejme dostane CVT. Kompaktný Suzuki Ignis by mal vážiť menej ako tonu.

Po vzore iných výrobcov chce Suzuki ponúknuť zákazníkom množstvo individualistických doplnkov, ako sú rôzne polepy a vzory. Uvedenie do predaja sa očakáva na začiatku roka 2017.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY