vytisknout velikost písma Paríž 2016: SsangYong LIV-2 má vlastný turbodiesel a automat od Mercedesu

Z konceptu LIV-2 vzíde prakticky totožné "prémiové" SUV.
Paríž 2016: SsangYong LIV-2 má vlastný turbodiesel a automat od Mercedesu

Kórejská automobilka SsangYong priviezla na autosalón do Paríža nové veľké SUV, ktoré má konkurovať prémiovým značkám. Kórejci sa neboja svoj produkt postaviť napríklad vedľa Volva XC90. Zatiaľ sa jedná o predprodukčný koncept, ale finálny dizajn je už hotový a SsangYong LIV-2, ktorý uvidíte v showroomoch, sa prakticky nezmení.

1MDH15062.jpg1MDH15070.jpg1MDH15072.jpg

Pod kapotou tohto 4,86 ​​m dlhého a skoro dva metre širokého SUV by sme mali nájsť niektorý z dvoch motorov. Benzín spaľuje preplňovaný dvojliter s priamym vstrekovaním, ktorý má výkon 165 kW (225 k) a krútiaci moment 350 Nm. Na naftu jazdí turbodiesel vlastnej konštrukcie. Má objem 2,2 l a plní emisnú normu Euro 6. SsangYong sa chváli tým, že si dal extra záležať na tom, aby motor plnil emisné normy i pri vyššej záťaži a dynamickej jazde.

Turbodiesel poskytuje výkon 133 kW (181 koní) a krútiaci moment 420 Nm v rozsahu 1500 až 2500 min-1. Je spojený so sedemstupňovou automatickou prevodovkou od Mercedesu. Oba motory majú dosahovať najnižšiu úroveň hluku a vibrácií vo svojej triede.

1MDH15085.jpg1MDH15089.jpg

SsangYong LIV-2 prichádza aj s veľmi bohatou základnou výbavou vrátane mnohých systémov aktívnej bezpečnosti. Nechýba systém automatického núdzového brzdenia pred prekážkou, stráženie mŕtvych uhlov, automatické prepínanie diaľkových svetiel alebo napríklad upozornenie na zboku prichádzajúce auto, ak docuváte z neprehľadného miesta.

Chýbať nemôže ani systém konektivity so smartfónmi a multifunkčný centrálnej dotykový displej. Dva veľké displeje môžu byť aj na zadnej strane opierok hlavy, takže sa ani zadní cestujúci nebudú nudiť. Každý môže byť ovládaný samostatne a z auta si môžete urobiť vlastný Wi-Fi hot-spot.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY