vytisknout velikost písma Paríž 2016: SsangYong LIV-2 má vlastný turbodiesel a automat od Mercedesu

Z konceptu LIV-2 vzíde prakticky totožné "prémiové" SUV.
Paríž 2016: SsangYong LIV-2 má vlastný turbodiesel a automat od Mercedesu

Kórejská automobilka SsangYong priviezla na autosalón do Paríža nové veľké SUV, ktoré má konkurovať prémiovým značkám. Kórejci sa neboja svoj produkt postaviť napríklad vedľa Volva XC90. Zatiaľ sa jedná o predprodukčný koncept, ale finálny dizajn je už hotový a SsangYong LIV-2, ktorý uvidíte v showroomoch, sa prakticky nezmení.

1MDH15062.jpg1MDH15070.jpg1MDH15072.jpg

Pod kapotou tohto 4,86 ​​m dlhého a skoro dva metre širokého SUV by sme mali nájsť niektorý z dvoch motorov. Benzín spaľuje preplňovaný dvojliter s priamym vstrekovaním, ktorý má výkon 165 kW (225 k) a krútiaci moment 350 Nm. Na naftu jazdí turbodiesel vlastnej konštrukcie. Má objem 2,2 l a plní emisnú normu Euro 6. SsangYong sa chváli tým, že si dal extra záležať na tom, aby motor plnil emisné normy i pri vyššej záťaži a dynamickej jazde.

Turbodiesel poskytuje výkon 133 kW (181 koní) a krútiaci moment 420 Nm v rozsahu 1500 až 2500 min-1. Je spojený so sedemstupňovou automatickou prevodovkou od Mercedesu. Oba motory majú dosahovať najnižšiu úroveň hluku a vibrácií vo svojej triede.

1MDH15085.jpg1MDH15089.jpg

SsangYong LIV-2 prichádza aj s veľmi bohatou základnou výbavou vrátane mnohých systémov aktívnej bezpečnosti. Nechýba systém automatického núdzového brzdenia pred prekážkou, stráženie mŕtvych uhlov, automatické prepínanie diaľkových svetiel alebo napríklad upozornenie na zboku prichádzajúce auto, ak docuváte z neprehľadného miesta.

Chýbať nemôže ani systém konektivity so smartfónmi a multifunkčný centrálnej dotykový displej. Dva veľké displeje môžu byť aj na zadnej strane opierok hlavy, takže sa ani zadní cestujúci nebudú nudiť. Každý môže byť ovládaný samostatne a z auta si môžete urobiť vlastný Wi-Fi hot-spot.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY