vytisknout velikost písma Paríž 2016: SsangYong LIV-2 má vlastný turbodiesel a automat od Mercedesu

Z konceptu LIV-2 vzíde prakticky totožné "prémiové" SUV.
Paríž 2016: SsangYong LIV-2 má vlastný turbodiesel a automat od Mercedesu

Kórejská automobilka SsangYong priviezla na autosalón do Paríža nové veľké SUV, ktoré má konkurovať prémiovým značkám. Kórejci sa neboja svoj produkt postaviť napríklad vedľa Volva XC90. Zatiaľ sa jedná o predprodukčný koncept, ale finálny dizajn je už hotový a SsangYong LIV-2, ktorý uvidíte v showroomoch, sa prakticky nezmení.

1MDH15062.jpg1MDH15070.jpg1MDH15072.jpg

Pod kapotou tohto 4,86 ​​m dlhého a skoro dva metre širokého SUV by sme mali nájsť niektorý z dvoch motorov. Benzín spaľuje preplňovaný dvojliter s priamym vstrekovaním, ktorý má výkon 165 kW (225 k) a krútiaci moment 350 Nm. Na naftu jazdí turbodiesel vlastnej konštrukcie. Má objem 2,2 l a plní emisnú normu Euro 6. SsangYong sa chváli tým, že si dal extra záležať na tom, aby motor plnil emisné normy i pri vyššej záťaži a dynamickej jazde.

Turbodiesel poskytuje výkon 133 kW (181 koní) a krútiaci moment 420 Nm v rozsahu 1500 až 2500 min-1. Je spojený so sedemstupňovou automatickou prevodovkou od Mercedesu. Oba motory majú dosahovať najnižšiu úroveň hluku a vibrácií vo svojej triede.

1MDH15085.jpg1MDH15089.jpg

SsangYong LIV-2 prichádza aj s veľmi bohatou základnou výbavou vrátane mnohých systémov aktívnej bezpečnosti. Nechýba systém automatického núdzového brzdenia pred prekážkou, stráženie mŕtvych uhlov, automatické prepínanie diaľkových svetiel alebo napríklad upozornenie na zboku prichádzajúce auto, ak docuváte z neprehľadného miesta.

Chýbať nemôže ani systém konektivity so smartfónmi a multifunkčný centrálnej dotykový displej. Dva veľké displeje môžu byť aj na zadnej strane opierok hlavy, takže sa ani zadní cestujúci nebudú nudiť. Každý môže byť ovládaný samostatne a z auta si môžete urobiť vlastný Wi-Fi hot-spot.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY