vytisknout velikost písma Paríž 2016: SsangYong LIV-2 má vlastný turbodiesel a automat od Mercedesu

Z konceptu LIV-2 vzíde prakticky totožné "prémiové" SUV.
Paríž 2016: SsangYong LIV-2 má vlastný turbodiesel a automat od Mercedesu

Kórejská automobilka SsangYong priviezla na autosalón do Paríža nové veľké SUV, ktoré má konkurovať prémiovým značkám. Kórejci sa neboja svoj produkt postaviť napríklad vedľa Volva XC90. Zatiaľ sa jedná o predprodukčný koncept, ale finálny dizajn je už hotový a SsangYong LIV-2, ktorý uvidíte v showroomoch, sa prakticky nezmení.

1MDH15062.jpg1MDH15070.jpg1MDH15072.jpg

Pod kapotou tohto 4,86 ​​m dlhého a skoro dva metre širokého SUV by sme mali nájsť niektorý z dvoch motorov. Benzín spaľuje preplňovaný dvojliter s priamym vstrekovaním, ktorý má výkon 165 kW (225 k) a krútiaci moment 350 Nm. Na naftu jazdí turbodiesel vlastnej konštrukcie. Má objem 2,2 l a plní emisnú normu Euro 6. SsangYong sa chváli tým, že si dal extra záležať na tom, aby motor plnil emisné normy i pri vyššej záťaži a dynamickej jazde.

Turbodiesel poskytuje výkon 133 kW (181 koní) a krútiaci moment 420 Nm v rozsahu 1500 až 2500 min-1. Je spojený so sedemstupňovou automatickou prevodovkou od Mercedesu. Oba motory majú dosahovať najnižšiu úroveň hluku a vibrácií vo svojej triede.

1MDH15085.jpg1MDH15089.jpg

SsangYong LIV-2 prichádza aj s veľmi bohatou základnou výbavou vrátane mnohých systémov aktívnej bezpečnosti. Nechýba systém automatického núdzového brzdenia pred prekážkou, stráženie mŕtvych uhlov, automatické prepínanie diaľkových svetiel alebo napríklad upozornenie na zboku prichádzajúce auto, ak docuváte z neprehľadného miesta.

Chýbať nemôže ani systém konektivity so smartfónmi a multifunkčný centrálnej dotykový displej. Dva veľké displeje môžu byť aj na zadnej strane opierok hlavy, takže sa ani zadní cestujúci nebudú nudiť. Každý môže byť ovládaný samostatne a z auta si môžete urobiť vlastný Wi-Fi hot-spot.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY