vytisknout velikost písma Paríž 2016: SsangYong LIV-2 má vlastný turbodiesel a automat od Mercedesu

Z konceptu LIV-2 vzíde prakticky totožné "prémiové" SUV.
Paríž 2016: SsangYong LIV-2 má vlastný turbodiesel a automat od Mercedesu

Kórejská automobilka SsangYong priviezla na autosalón do Paríža nové veľké SUV, ktoré má konkurovať prémiovým značkám. Kórejci sa neboja svoj produkt postaviť napríklad vedľa Volva XC90. Zatiaľ sa jedná o predprodukčný koncept, ale finálny dizajn je už hotový a SsangYong LIV-2, ktorý uvidíte v showroomoch, sa prakticky nezmení.

1MDH15062.jpg1MDH15070.jpg1MDH15072.jpg

Pod kapotou tohto 4,86 ​​m dlhého a skoro dva metre širokého SUV by sme mali nájsť niektorý z dvoch motorov. Benzín spaľuje preplňovaný dvojliter s priamym vstrekovaním, ktorý má výkon 165 kW (225 k) a krútiaci moment 350 Nm. Na naftu jazdí turbodiesel vlastnej konštrukcie. Má objem 2,2 l a plní emisnú normu Euro 6. SsangYong sa chváli tým, že si dal extra záležať na tom, aby motor plnil emisné normy i pri vyššej záťaži a dynamickej jazde.

Turbodiesel poskytuje výkon 133 kW (181 koní) a krútiaci moment 420 Nm v rozsahu 1500 až 2500 min-1. Je spojený so sedemstupňovou automatickou prevodovkou od Mercedesu. Oba motory majú dosahovať najnižšiu úroveň hluku a vibrácií vo svojej triede.

1MDH15085.jpg1MDH15089.jpg

SsangYong LIV-2 prichádza aj s veľmi bohatou základnou výbavou vrátane mnohých systémov aktívnej bezpečnosti. Nechýba systém automatického núdzového brzdenia pred prekážkou, stráženie mŕtvych uhlov, automatické prepínanie diaľkových svetiel alebo napríklad upozornenie na zboku prichádzajúce auto, ak docuváte z neprehľadného miesta.

Chýbať nemôže ani systém konektivity so smartfónmi a multifunkčný centrálnej dotykový displej. Dva veľké displeje môžu byť aj na zadnej strane opierok hlavy, takže sa ani zadní cestujúci nebudú nudiť. Každý môže byť ovládaný samostatne a z auta si môžete urobiť vlastný Wi-Fi hot-spot.

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Keď sa pozriete, čo a za koľko ponúka konkurencia, napríklad tá z Bologne, nie je celková cena za plne vybavené BMW S 1000 XR nijako prehnaná. Faktom ale zostáva, že tento neobvyklý adventure bike nie je pre každého.

dnes | Dalibor Žák
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY