vytisknout velikost písma Paríž 2016: Peugeot 5008 sa zmenil v SUV, ale má len pohon predných kolies

Z tradičného MPV Peugeot 5008 sa stalo módne SUV.
Paríž 2016: Peugeot 5008 sa zmenil v SUV, ale má len pohon predných kolies

Svetovú premiéru zažíva na autosalóne v Paríži aj nová generácia modelu Peugeot 5008. Minulý Peugeot 5008 bolo klasické MPV, ale ako to už dnes chodí, čo nemá oplastované podbehy a prizdvihnutý podvozok, to sa nepredáva. Nová generácia Peugeotu 5008 sa teda zmenila v SUV. Má ale len pohon predných kolies a základnou motorizáciou je trojvalec.

Model 5008 si zachoval všetky atribúty typické pre MPV. Má dlhú stavbu a pomerne nízko umiestnenú podlahu. K dispozícii bude aj v sedemmiestnom prevedení. Podľa normy VDA je pri sklopení tretieho radu sedadiel v kufri 780 litrov voľného miesta s tým, že pri naložení po strechu sa dozadu vojde 1060 litrov. Sklopením druhého radu sedadiel do roviny možno získať maximálny objem 1940 litrov. Sklopiť možno aj predné sedadlo spolujazdca.

Potom podľa tvrdenia Peugeotu naložíte do modelu 5008 až 3,2 metra dlhý predmet. Ponuka motorizácií začína preplňovaným benzínovým trojvalcom. Jednotka 1.2 PureTech dosahuje najvyšší výkon 96 kW (130 k) v 5500 min-1 a krútiaceho momentu 230 Nm v 1750-1. Popri šesťstupňovom manuále bude Peugeot ponúkať aj šesťstupňový automat. Najsilnejším benzínovým motorom je štvorvalcová tisícšesťstovka s výkonom 121 kW (165 k) v 6000-1 a krútiacim momentom 240 Nm v 1400-1. Tá sa predáva len so samočinným radením.

Diesely zastupujú štvorvalce 1.6 HDI a 2.0 HDI. Základná tisícšesťstovka má výkon 73 kW (99 k) a krútiaci moment 254 Nm. Silnejšie prevedenie ponúkne 88 kW (120 k) a 300 Nm. Slabší motor sa dodáva iba s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, silnejší ponúkne šesťstupňový manuál alebo automat.

Naftový dvojliter je buď verzia s výkonom 110 kW (150 k), krútiacim momentom 370 Nm a šesťstupňovým manuálom, alebo prevedenie s výkonom 132 kW (180 k), krútiacim momentom 400 Nm a výhradne s šesťstupňovým automatom. Rovnako ako ostatné Peugeoty má aj veľký model 5008 miniatúrny volant, hore umiestnené prístroje a väčšinu funkcií ovláda cez centrálny dotykový displej. Peugeot tomu hovorí i-Cockpit.

Podobne ako väčší 5008 je koncipovaný aj Peugeot 3008. Zmenil sa v SUV a využíva rovnakú modulárnu platformu EMP2 koncernu PSA. Prakticky totožná je aj ponuka motorov. Proti 5008 má model 3008 len menší vnútorný priestor, kufor ponúkne v základnej konfigurácii 520 litrov, po sklopení zadných sedadiel potom maximálne 1580 l.

K prvým zákazníkom sa najnovší Peugeot 5008 dostane začiatkom roka 2017.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY