vytisknout velikost písma Paríž 2016: Opel Ampera-e má dojazd 500 km a kúpite ho už budúci rok

Z bežnej verejnej nabíjačky si za pol hodiny dobijete 150 km dojazdu.
Paríž 2016: Opel Ampera-e má dojazd 500 km a kúpite ho už budúci rok

Pamätáte si na minulú generáciu sedanu Opel Ampera? Bol to vlastne americký Chevrolet Volt, ktorý dostal logo Opelu a predával sa aj u nás. Technicky išlo o jeden z prvých sériových plug-in hybridov na svete. A fungovalo to. Na batérie ste v reálnej prevádzke prešli približne 80 km, potom sa do práce zapojil spaľovací motor. Aj keď sa akumulátory vyčerpali, spaľovací motor stačil energiu vyrobiť a Ampera nielenže nebola pomalá, ale vedela ísť za nejakých 5,5 litra na 100 km. V konkurencii dieselov sa ale bez dotácií nepresadila.

Opel-Ampera-e-live-2.jpgOpel-Ampera-e-live-3.jpgOpel-Ampera-e-live-4.jpg

Nová generácia Ampery je opäť Chevrolet s maskou Opelu. Tenotkrát sa ale darcovský Chevrolet menuje Bolt a už nemá spaľovací motor. Je to čistý elektromobil, avšak s výrazne dlhším dojazdom. Opel v prípade Ampery-e hovorí o reálnom dojazde cez 500 km, čím má úplne deklasovať konkurenciu. Podľa certifikačného cyklu NEDC by mal prejsť až 400 km.

Pohon Opela Ampera-e zabezpečuje elektromotor s výkonom 150 kW (204 k) a krútiacim momentom 360 Nm. Opel zatiaľ nezverejnil zrýchlenie 0-100 km/h, tvrdí ale, že Ampera-e akceleruje z pokoja na 50 km/h za 3,2 s a disciplínu 80-120 km/h zvládne za 4,5 sekundy.

Opel-Ampera-e-live-5.jpgOpel-Ampera-e-live-6.jpgOpel-Ampera-e-live-7.jpg

Akumulátory majú kapacitu 60 kWh a sú umiestnené pod podlahou. To má pozitívny vplyv na rozloženie hmotnosti a polohu ťažiska. Opel hovorí, že z bežne dostupných nabíjačiek sa za 30 minút dobije dojazd na asi 150 km, čo by malo úplnej väčšine motoristov postačiť na pokrytie dennej potreby. Plné nabitie z bežnej zásuvky trvá samozrejme výrazne dlhšie.

Reálny dojazd automobilka demonštrovala tým, že Amperu priviezla na autosalón až z Londýna po vlastnej osi. Po ceste na jedno nabitie ubehli Ampera-e 417 km a na autosalóne jej svietil dojazd ešte 80 km.

Rozmerovo má Ampera-e blízko napríklad k Opelu Mokka X alebo ostatným autám segmentu C. Predaj má začať v prvej polovici roka 2017 aj na našom trhu. Konkurenčný Volkswagen svoj elektromobil uvedie do predaja až o niekoľko rokov. O cene elektrického Oplu sa ešte neodvažujeme špekulovať, ale prepočet americkej ceny Chevroletu Bolt vychádza na niečo málo cez 30-tisíc eur.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY