vytisknout velikost písma Paríž 2016: Opel Ampera-e má dojazd 500 km a kúpite ho už budúci rok

Z bežnej verejnej nabíjačky si za pol hodiny dobijete 150 km dojazdu.
Paríž 2016: Opel Ampera-e má dojazd 500 km a kúpite ho už budúci rok

Pamätáte si na minulú generáciu sedanu Opel Ampera? Bol to vlastne americký Chevrolet Volt, ktorý dostal logo Opelu a predával sa aj u nás. Technicky išlo o jeden z prvých sériových plug-in hybridov na svete. A fungovalo to. Na batérie ste v reálnej prevádzke prešli približne 80 km, potom sa do práce zapojil spaľovací motor. Aj keď sa akumulátory vyčerpali, spaľovací motor stačil energiu vyrobiť a Ampera nielenže nebola pomalá, ale vedela ísť za nejakých 5,5 litra na 100 km. V konkurencii dieselov sa ale bez dotácií nepresadila.

Opel-Ampera-e-live-2.jpgOpel-Ampera-e-live-3.jpgOpel-Ampera-e-live-4.jpg

Nová generácia Ampery je opäť Chevrolet s maskou Opelu. Tenotkrát sa ale darcovský Chevrolet menuje Bolt a už nemá spaľovací motor. Je to čistý elektromobil, avšak s výrazne dlhším dojazdom. Opel v prípade Ampery-e hovorí o reálnom dojazde cez 500 km, čím má úplne deklasovať konkurenciu. Podľa certifikačného cyklu NEDC by mal prejsť až 400 km.

Pohon Opela Ampera-e zabezpečuje elektromotor s výkonom 150 kW (204 k) a krútiacim momentom 360 Nm. Opel zatiaľ nezverejnil zrýchlenie 0-100 km/h, tvrdí ale, že Ampera-e akceleruje z pokoja na 50 km/h za 3,2 s a disciplínu 80-120 km/h zvládne za 4,5 sekundy.

Opel-Ampera-e-live-5.jpgOpel-Ampera-e-live-6.jpgOpel-Ampera-e-live-7.jpg

Akumulátory majú kapacitu 60 kWh a sú umiestnené pod podlahou. To má pozitívny vplyv na rozloženie hmotnosti a polohu ťažiska. Opel hovorí, že z bežne dostupných nabíjačiek sa za 30 minút dobije dojazd na asi 150 km, čo by malo úplnej väčšine motoristov postačiť na pokrytie dennej potreby. Plné nabitie z bežnej zásuvky trvá samozrejme výrazne dlhšie.

Reálny dojazd automobilka demonštrovala tým, že Amperu priviezla na autosalón až z Londýna po vlastnej osi. Po ceste na jedno nabitie ubehli Ampera-e 417 km a na autosalóne jej svietil dojazd ešte 80 km.

Rozmerovo má Ampera-e blízko napríklad k Opelu Mokka X alebo ostatným autám segmentu C. Predaj má začať v prvej polovici roka 2017 aj na našom trhu. Konkurenčný Volkswagen svoj elektromobil uvedie do predaja až o niekoľko rokov. O cene elektrického Oplu sa ešte neodvažujeme špekulovať, ale prepočet americkej ceny Chevroletu Bolt vychádza na niečo málo cez 30-tisíc eur.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY