vytisknout velikost písma Paríž 2016: Okrem RN30 priviezol Hyundai aj novú i30, i20 WRC a i10

Parížsky stánok automobilky Hyundai ukazuje hneď niekoľko zaujímavých automobilov.
Paríž 2016: Okrem RN30 priviezol Hyundai aj novú i30, i20 WRC a i10

Hyundai si pre návštevníkov autosalónu pripravil pomerne pestrú ponuku. Včera sme vám ukázali koncept ostrého hatchbacku RN30, dnes sa môžeme pozrieť na ostatné exponáty. Hlavnou hviezdou je nastupujúca generácia hatchbacku i30, ktorú sprevádza závodný špeciál i20 WRC a modernizovaná i10.

Nastupujúcu generáciu Hyundai i30 sme vám podrobne predstavili hneď po svetovej premiére začiatkom septembra. Automobilka k tomuto modelu v Paríži nič nové nepovedala, takže môžeme len stručne zopakovať, že je vozidlo v porovnaní so svojim predchodcom väčšie, že má nový dizajn a že sa začne v českých Nošoviciach vyrábať v decembri tohto roka.

Okrem sériovej i30 predstavil Hyundai aj novú zbraň pre súťaže WRC. Je celkom zaujímavé, že zatiaľ čo niektoré automobilky zúrivo predstavujú elektrické koncepty, Hyundai má na svojom stánku hneď dve pretekárske autá (keď počítame koncept RN30). Nový špeciál pre sezónu 2017 vychádza z trojdverovej i20 a za sebou už má bohaté testovanie.

Nadchádzajúcí ročník seriálu WRC dáva väčšiu voľnosť v aerodynamike, výkon motora bude 279 kW (380 koní) a tímy môžu nasadiť aj elektronicky riadený medzinápravový diferenciál. Finálne prevedenie nového i20 WRC uvidíme v decembri, prvý ostrý štart čaká na tento voz v januári.

Poslednou novinkou je facelift modelu i10. Ten zmenil prednú časť vozidla, pridal diódy denného svietenia, iné sú aj zadné svetlá a v interiéri máme očakávať lepšie materiály a nové farby. Spolu s modernizáciou do ponuky dorazili aj bezpečnostné systémy. Hyundai i10 môže mať po novom stráženie jazdných pruhov a prednárazový systém.

i30_1.jpgi30_2.jpgi30_3.jpg

i30_4.jpgi30_5.jpgi30_6.jpg

i30_7.jpgi30_8.jpgi30_9.jpg

i30wrc_1.jpgi30wrc_2.jpgi30wrc_3.jpg

i30wrc_4.jpgi30wrc_5.jpgi30wrc_6.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY