vytisknout velikost písma Paríž 2016: Okrem RN30 priviezol Hyundai aj novú i30, i20 WRC a i10

Parížsky stánok automobilky Hyundai ukazuje hneď niekoľko zaujímavých automobilov.
Paríž 2016: Okrem RN30 priviezol Hyundai aj novú i30, i20 WRC a i10

Hyundai si pre návštevníkov autosalónu pripravil pomerne pestrú ponuku. Včera sme vám ukázali koncept ostrého hatchbacku RN30, dnes sa môžeme pozrieť na ostatné exponáty. Hlavnou hviezdou je nastupujúca generácia hatchbacku i30, ktorú sprevádza závodný špeciál i20 WRC a modernizovaná i10.

Nastupujúcu generáciu Hyundai i30 sme vám podrobne predstavili hneď po svetovej premiére začiatkom septembra. Automobilka k tomuto modelu v Paríži nič nové nepovedala, takže môžeme len stručne zopakovať, že je vozidlo v porovnaní so svojim predchodcom väčšie, že má nový dizajn a že sa začne v českých Nošoviciach vyrábať v decembri tohto roka.

Okrem sériovej i30 predstavil Hyundai aj novú zbraň pre súťaže WRC. Je celkom zaujímavé, že zatiaľ čo niektoré automobilky zúrivo predstavujú elektrické koncepty, Hyundai má na svojom stánku hneď dve pretekárske autá (keď počítame koncept RN30). Nový špeciál pre sezónu 2017 vychádza z trojdverovej i20 a za sebou už má bohaté testovanie.

Nadchádzajúcí ročník seriálu WRC dáva väčšiu voľnosť v aerodynamike, výkon motora bude 279 kW (380 koní) a tímy môžu nasadiť aj elektronicky riadený medzinápravový diferenciál. Finálne prevedenie nového i20 WRC uvidíme v decembri, prvý ostrý štart čaká na tento voz v januári.

Poslednou novinkou je facelift modelu i10. Ten zmenil prednú časť vozidla, pridal diódy denného svietenia, iné sú aj zadné svetlá a v interiéri máme očakávať lepšie materiály a nové farby. Spolu s modernizáciou do ponuky dorazili aj bezpečnostné systémy. Hyundai i10 môže mať po novom stráženie jazdných pruhov a prednárazový systém.

i30_1.jpgi30_2.jpgi30_3.jpg

i30_4.jpgi30_5.jpgi30_6.jpg

i30_7.jpgi30_8.jpgi30_9.jpg

i30wrc_1.jpgi30wrc_2.jpgi30wrc_3.jpg

i30wrc_4.jpgi30wrc_5.jpgi30wrc_6.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY