vytisknout velikost písma Paríž 2016: Okrem RN30 priviezol Hyundai aj novú i30, i20 WRC a i10

Parížsky stánok automobilky Hyundai ukazuje hneď niekoľko zaujímavých automobilov.
Paríž 2016: Okrem RN30 priviezol Hyundai aj novú i30, i20 WRC a i10

Hyundai si pre návštevníkov autosalónu pripravil pomerne pestrú ponuku. Včera sme vám ukázali koncept ostrého hatchbacku RN30, dnes sa môžeme pozrieť na ostatné exponáty. Hlavnou hviezdou je nastupujúca generácia hatchbacku i30, ktorú sprevádza závodný špeciál i20 WRC a modernizovaná i10.

Nastupujúcu generáciu Hyundai i30 sme vám podrobne predstavili hneď po svetovej premiére začiatkom septembra. Automobilka k tomuto modelu v Paríži nič nové nepovedala, takže môžeme len stručne zopakovať, že je vozidlo v porovnaní so svojim predchodcom väčšie, že má nový dizajn a že sa začne v českých Nošoviciach vyrábať v decembri tohto roka.

Okrem sériovej i30 predstavil Hyundai aj novú zbraň pre súťaže WRC. Je celkom zaujímavé, že zatiaľ čo niektoré automobilky zúrivo predstavujú elektrické koncepty, Hyundai má na svojom stánku hneď dve pretekárske autá (keď počítame koncept RN30). Nový špeciál pre sezónu 2017 vychádza z trojdverovej i20 a za sebou už má bohaté testovanie.

Nadchádzajúcí ročník seriálu WRC dáva väčšiu voľnosť v aerodynamike, výkon motora bude 279 kW (380 koní) a tímy môžu nasadiť aj elektronicky riadený medzinápravový diferenciál. Finálne prevedenie nového i20 WRC uvidíme v decembri, prvý ostrý štart čaká na tento voz v januári.

Poslednou novinkou je facelift modelu i10. Ten zmenil prednú časť vozidla, pridal diódy denného svietenia, iné sú aj zadné svetlá a v interiéri máme očakávať lepšie materiály a nové farby. Spolu s modernizáciou do ponuky dorazili aj bezpečnostné systémy. Hyundai i10 môže mať po novom stráženie jazdných pruhov a prednárazový systém.

i30_1.jpgi30_2.jpgi30_3.jpg

i30_4.jpgi30_5.jpgi30_6.jpg

i30_7.jpgi30_8.jpgi30_9.jpg

i30wrc_1.jpgi30wrc_2.jpgi30wrc_3.jpg

i30wrc_4.jpgi30wrc_5.jpgi30wrc_6.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY