vytisknout velikost písma Paríž 2016: Nový Land Rover Discovery je o pol tony ľahší

Land Rover predstavil piatu generáciu modelu Discovery. Je ľahšia o 480 kg a v mnohých ohľadoch modernejšia. Terénne schopnosti ale zostali. Nové "Disco" prejde až 900 mm hlboký brod.
Paríž 2016: Nový Land Rover Discovery je o pol tony ľahší

Britská automobilka Land Rover predstavila v predvečer parížskeho autosalónu v poradí už piatu generáciu modelu Discovery. Ako sa dopredu očakávalo, konštrukcia využívajúca ako základný stavebný prvok klasický rebrinový rám je minulosťou, čo prinieslo vskutku radikálnu úsporu hmotnosti. Land Rover v tlačovej správe uvádza, že Disco medzigeneračne schudlo o 480 kg.

Dizajn nie je veľkým prekvapením. Land Rover ukázal tvár nového Discovery už skôr a už dopredu bolo jasné, že novinka pôjde v stopách menšieho Discovery Sport. Oproti hranatému predchodcovi sa piata generácia výrazne zaguľatila, ale niektoré typické prvky zostali - napríklad v zadnej časti zvýšená strecha. Samotný dizajn nadväzuje na koncept Discovery Vision, predstavený na New York Auto Show v roku 2014.

1MDH15093.jpg1MDH15109.jpg

Sedadlá sklápa cez telefón

Interiér má byť priestranný, variabilný a až sedemmiestny. Land Rover sľubuje sedem plnohodnotných miest, respektíve uvádza, že 95% dospelých osôb sa bude cítiť komfortne aj v treťom rade. Dôvodom má byť celková dĺžka vozidla 4970 mm alebo tiež skutočnosť, že aj sedadlá v poslednom rade môžu mať vyhrievanie. Prvé dva rady ponúknu aj chladenie a pre vodiča a spolujazdca je pripravená aj masáž.

Na samotnú manipuláciu so sedadlami nachystal Land Rover tlačidlá v kufri, sklápať operadlá však bude možné aj cez dotykový displej a alebo dokonca vzdialene cez smartfón vybavený príslušnou aplikáciou. V päťmiestnej konfigurácii má batožinový priestor nového Land Roveru Discovery objem 1231 litrov, po sklopení druhého radu sa užívatelia dostanú na objem 2500 litrov.

Myslelo sa aj na konektivitu. Po interiéri nájdete rozmiestnených až deväť konektorov USB, až šesť 12V zásuviek, nechýba Wi-Fi alebo napríklad Activity Key, teda náramok známy z Jaguaru F-Pace. V prípade Discovery vozidlo uzamknete priložením náramku k písmenu D na zadku.

Motory z Jaguarov

Ponuka motorizácií zahŕňa naftové dvojlitre vo verziách TD4 a SD4. Tá prvá je preplňovaná jedným turbodúchadlom a má výkon 132 kW (180 k), druhá dostala dvojité preplňovanie a dosahuje výkon 176 kW (240 k). Vrcholom dieselovej ponuky je šesťvalec TD6 s parametrami 190 kW (258 k) a 600 Nm.

Kto túži po benzíne, ten má jedinú možnosť: prevedenia Si6, osadené kompresorom preplňovaným trojliter známym z mnohých iných modelov automobiliek Jaguar a Land Rover. Jeho maximum je 250 kW (340 k) a 450 Nm.

Discovery síce zmenilo koncepciu, kedy novo využíva hliníkový samonosný základ, ale terénne vlastnosti zostali. Svetlá výška podvozka je 283 mm, britská novinka zvládne prejsť až 900 mm hlbokú vodu a samozrejmosťou je aj systém Terrain Response 2. Vodič okrem iného bude môcť využiť funkciu, kedy v teréne nastaví rýchlosť a vozidlo ju bude samé udržovať, zatiaľ čo vy sa budete musieť starať iba o riadení. Na ceste máme vraj čakať výrazne lepšie jazdné zručnosti, dané predovšetkým radikálnou úsporou hmotnosti.

Zvládne cúvať s prívesom

Land Rover Discovery piatej generácie odtiahne až 3,5 tony ťažký príves a k tomu pridá aj moderných asistentov vrátane samočinného riadenia pri cúvaní. Rovnako ako to robí VW Passat alebo VW Tiguan, aj v novom Discovery budete iba určovať smer, kam má príves ísť, vozidlo sa postará o riadenie. V prípade britskej novinky sa určuje smer otočným ovládačom systému Terrain Response.

Nový Land Rover Discovery zamieri na trh na jar 2017. Prvých 2400 exemplárov bude zaradenýchdo First Edition s rozšírenou výbavou. Na slovenskom trhu bude piata generácia Discovery štartovať približne sumou 52-tisíc eur.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY