vytisknout velikost písma Paríž 2016: Nový Land Rover Discovery je o pol tony ľahší

Land Rover predstavil piatu generáciu modelu Discovery. Je ľahšia o 480 kg a v mnohých ohľadoch modernejšia. Terénne schopnosti ale zostali. Nové "Disco" prejde až 900 mm hlboký brod.
Paríž 2016: Nový Land Rover Discovery je o pol tony ľahší

Britská automobilka Land Rover predstavila v predvečer parížskeho autosalónu v poradí už piatu generáciu modelu Discovery. Ako sa dopredu očakávalo, konštrukcia využívajúca ako základný stavebný prvok klasický rebrinový rám je minulosťou, čo prinieslo vskutku radikálnu úsporu hmotnosti. Land Rover v tlačovej správe uvádza, že Disco medzigeneračne schudlo o 480 kg.

Dizajn nie je veľkým prekvapením. Land Rover ukázal tvár nového Discovery už skôr a už dopredu bolo jasné, že novinka pôjde v stopách menšieho Discovery Sport. Oproti hranatému predchodcovi sa piata generácia výrazne zaguľatila, ale niektoré typické prvky zostali - napríklad v zadnej časti zvýšená strecha. Samotný dizajn nadväzuje na koncept Discovery Vision, predstavený na New York Auto Show v roku 2014.

1MDH15093.jpg1MDH15109.jpg

Sedadlá sklápa cez telefón

Interiér má byť priestranný, variabilný a až sedemmiestny. Land Rover sľubuje sedem plnohodnotných miest, respektíve uvádza, že 95% dospelých osôb sa bude cítiť komfortne aj v treťom rade. Dôvodom má byť celková dĺžka vozidla 4970 mm alebo tiež skutočnosť, že aj sedadlá v poslednom rade môžu mať vyhrievanie. Prvé dva rady ponúknu aj chladenie a pre vodiča a spolujazdca je pripravená aj masáž.

Na samotnú manipuláciu so sedadlami nachystal Land Rover tlačidlá v kufri, sklápať operadlá však bude možné aj cez dotykový displej a alebo dokonca vzdialene cez smartfón vybavený príslušnou aplikáciou. V päťmiestnej konfigurácii má batožinový priestor nového Land Roveru Discovery objem 1231 litrov, po sklopení druhého radu sa užívatelia dostanú na objem 2500 litrov.

Myslelo sa aj na konektivitu. Po interiéri nájdete rozmiestnených až deväť konektorov USB, až šesť 12V zásuviek, nechýba Wi-Fi alebo napríklad Activity Key, teda náramok známy z Jaguaru F-Pace. V prípade Discovery vozidlo uzamknete priložením náramku k písmenu D na zadku.

Motory z Jaguarov

Ponuka motorizácií zahŕňa naftové dvojlitre vo verziách TD4 a SD4. Tá prvá je preplňovaná jedným turbodúchadlom a má výkon 132 kW (180 k), druhá dostala dvojité preplňovanie a dosahuje výkon 176 kW (240 k). Vrcholom dieselovej ponuky je šesťvalec TD6 s parametrami 190 kW (258 k) a 600 Nm.

Kto túži po benzíne, ten má jedinú možnosť: prevedenia Si6, osadené kompresorom preplňovaným trojliter známym z mnohých iných modelov automobiliek Jaguar a Land Rover. Jeho maximum je 250 kW (340 k) a 450 Nm.

Discovery síce zmenilo koncepciu, kedy novo využíva hliníkový samonosný základ, ale terénne vlastnosti zostali. Svetlá výška podvozka je 283 mm, britská novinka zvládne prejsť až 900 mm hlbokú vodu a samozrejmosťou je aj systém Terrain Response 2. Vodič okrem iného bude môcť využiť funkciu, kedy v teréne nastaví rýchlosť a vozidlo ju bude samé udržovať, zatiaľ čo vy sa budete musieť starať iba o riadení. Na ceste máme vraj čakať výrazne lepšie jazdné zručnosti, dané predovšetkým radikálnou úsporou hmotnosti.

Zvládne cúvať s prívesom

Land Rover Discovery piatej generácie odtiahne až 3,5 tony ťažký príves a k tomu pridá aj moderných asistentov vrátane samočinného riadenia pri cúvaní. Rovnako ako to robí VW Passat alebo VW Tiguan, aj v novom Discovery budete iba určovať smer, kam má príves ísť, vozidlo sa postará o riadenie. V prípade britskej novinky sa určuje smer otočným ovládačom systému Terrain Response.

Nový Land Rover Discovery zamieri na trh na jar 2017. Prvých 2400 exemplárov bude zaradenýchdo First Edition s rozšírenou výbavou. Na slovenskom trhu bude piata generácia Discovery štartovať približne sumou 52-tisíc eur.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY