vytisknout velikost písma Paríž 2016: Nový Citroen C3 sa prvýkrát ukazuje verejnosti

Dizajn nadväzuje na C4 Cactus, možnosti individualizácie sú veľmi široké.
Paríž 2016: Nový Citroen C3 sa prvýkrát ukazuje verejnosti

Citroën si pre svoj domáci autosalón pripravil celkom tri výstavné premiéry. O koncepte CXPERIENCE sme už písali, okrem neho je ale v Paríži možnosť vidieť aj novú generácie modelu C3 a súťažný špeciál C3 WRC, ktorý sa predvedie na pretekárskych tratiach budúci rok.

Nový Citroën C3 sa predstavil už koncom júna na uzavretej novinárskej prezentácii, parížsky autosalón je pre verejnosť prvou možnosťou, ako si túto novinku pozrieť na vlastné oči. Vozidlo je dlhé 3,99 m, široké 1,75 m a vysoké 1,47 m. Dizajn sa inšpiroval v C4 Cactus.

c3_02.jpgc3_03.jpgc3_04.jpg

Automobilka chce osloviť najmä mladých zákazníkov. Presne pre nich tiež pripravila široké možnosti individualizácie. K dispozícii bude celkom 36 farebných kombinácií, pretože okrem základnej farby karosérie ponúkne Citroën aj tri farby strechy.

Paleta motorizácií zahŕňa litrový trojvalec naladený na 50 kW (68 k) alebo preplňovanú tisícdvestovku s výkonom 60 kW (82 k) a 81 kW (110 k). Naftovú alternatívou bude motor 1.6 HDi vo verziách s výkonom 55 kW (75 k) a 74 kW (100 k). Na slovenský trh dorazí táto novinka začiatkom roka.

c3_05.jpgc3_06.jpgc3_07.jpg

Rovnako ako Hyundai aj Citroën priviezol do Paríža nový špeciál určený pre seriál WRC. Ten vychádza práve z nastupujúcej generácie C3, oproti ktorej je ale výrazne dlhší (4,15 m) a o 55 mm širší. Výkon motora je 279 kW (380 k) a súťažná premiéra je naplánovaná na Rally Monte Carlo 2017.

c3_09.jpgc3_10.jpgc3_11.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY