vytisknout velikost písma Paríž 2016: Nová Audi RS3. Civilná verzia je rýchlejšia ako závodná

Nový preplňovaný päťvalec ponúka výkon 400 koní.
Paríž 2016: Nová Audi RS3. Civilná verzia je rýchlejšia ako závodná

Nie sú to ani dva roky od doby, kedy sa svetu predstavilo Audi RS 3 Sportback. Extrémne rýchly hatchback ale už v ponuke automobilky nenájdete, teraz prichádza ostrý sedan, ktorý okrem iného dostal nový päťvalcový benzínový motor s parametrami 294 kW (400 k) a 480 Nm. Len pre porovnanie, hatchback RS 3 Sportback ponúkal 270 kW (367 k) a 465 Nm.

rs3_02.jpgrs3_03.jpg

Okrem vyššieho výkonu je nový päťvalec aj o 26 kg ľahší a používa systém vstrekovania kombinujúci priamy a nepriamy vstrek paliva. Štandardom je sedemstupňová dvojspojková prevodovka a pohon všetkých kolies. Rovnakú pohonnú jednotku už dostalo aj Audi TT RS.

Nové Audi RS 3 vie byť pekelne rýchle. Akcelerácia z nuly na 100 km/h prebehne za 4,1 s, najvyššia rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Za príplatok vám automobilka posunie obmedzovač na 280 km/h. Novinka v rade RS používa napríklad aj pribrzďovanie vnútorných kolies v zákrutách a môže mať aj adaptívne tlmiče.

rs3_05.jpgrs3_06.jpgrs3_04.jpg

V porovnaní s bežným sedanom A3 je RS 3 o 25 mm nižší a má väčší rozchod kolies. Vpredu je rozdiel 20 mm, vzadu 14 mm. Štandardom sú devätnásťpalcové disky s pneumatikami 235/35, na želanie môžete dostať širšie plášte o veľkosti 255/30. A keď už budete u priplácaní, Audi vám ponúkne i karbón-keramické brzdy.

Ako to bude so vstupom na európsky trh, to automobilka zatiaľ ešte nepovedala. Tlačová správa hovorí len o americkom a čínskom trhu, kam sa tento ostrý sedan pozrie až v lete budúceho roku.

Okrem civilnej verzie dorazilo do Paríža rovno aj závodné prevedenie určené pre sériu TCR. Paradoxom je, že kvôli pravidlám je závodný variant pomalší ako klasická RS 3. Pohon má totiž na starosť dvojliter TFSI naladený na 243 kW (330 k). Zrýchlenie z nuly na 100 km/h je otázkou 4,5 s a najvyššia rýchlosť sa pohybuje okolo 240 km/h.

Prví zákazníci dostanú Audi RS 3 LMS v decembri tohto roku, na pretekárskych okruhoch sa tak vozidlo objaví budúci rok. Špeciál pre sériu TCR stojí 129 000 eur.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY