vytisknout velikost písma Paríž 2016: Nová Audi RS3. Civilná verzia je rýchlejšia ako závodná

Nový preplňovaný päťvalec ponúka výkon 400 koní.
Paríž 2016: Nová Audi RS3. Civilná verzia je rýchlejšia ako závodná

Nie sú to ani dva roky od doby, kedy sa svetu predstavilo Audi RS 3 Sportback. Extrémne rýchly hatchback ale už v ponuke automobilky nenájdete, teraz prichádza ostrý sedan, ktorý okrem iného dostal nový päťvalcový benzínový motor s parametrami 294 kW (400 k) a 480 Nm. Len pre porovnanie, hatchback RS 3 Sportback ponúkal 270 kW (367 k) a 465 Nm.

rs3_02.jpgrs3_03.jpg

Okrem vyššieho výkonu je nový päťvalec aj o 26 kg ľahší a používa systém vstrekovania kombinujúci priamy a nepriamy vstrek paliva. Štandardom je sedemstupňová dvojspojková prevodovka a pohon všetkých kolies. Rovnakú pohonnú jednotku už dostalo aj Audi TT RS.

Nové Audi RS 3 vie byť pekelne rýchle. Akcelerácia z nuly na 100 km/h prebehne za 4,1 s, najvyššia rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Za príplatok vám automobilka posunie obmedzovač na 280 km/h. Novinka v rade RS používa napríklad aj pribrzďovanie vnútorných kolies v zákrutách a môže mať aj adaptívne tlmiče.

rs3_05.jpgrs3_06.jpgrs3_04.jpg

V porovnaní s bežným sedanom A3 je RS 3 o 25 mm nižší a má väčší rozchod kolies. Vpredu je rozdiel 20 mm, vzadu 14 mm. Štandardom sú devätnásťpalcové disky s pneumatikami 235/35, na želanie môžete dostať širšie plášte o veľkosti 255/30. A keď už budete u priplácaní, Audi vám ponúkne i karbón-keramické brzdy.

Ako to bude so vstupom na európsky trh, to automobilka zatiaľ ešte nepovedala. Tlačová správa hovorí len o americkom a čínskom trhu, kam sa tento ostrý sedan pozrie až v lete budúceho roku.

Okrem civilnej verzie dorazilo do Paríža rovno aj závodné prevedenie určené pre sériu TCR. Paradoxom je, že kvôli pravidlám je závodný variant pomalší ako klasická RS 3. Pohon má totiž na starosť dvojliter TFSI naladený na 243 kW (330 k). Zrýchlenie z nuly na 100 km/h je otázkou 4,5 s a najvyššia rýchlosť sa pohybuje okolo 240 km/h.

Prví zákazníci dostanú Audi RS 3 LMS v decembri tohto roku, na pretekárskych okruhoch sa tak vozidlo objaví budúci rok. Špeciál pre sériu TCR stojí 129 000 eur.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY