vytisknout velikost písma Paríž 2016: Nová Audi RS3. Civilná verzia je rýchlejšia ako závodná

Nový preplňovaný päťvalec ponúka výkon 400 koní.
Paríž 2016: Nová Audi RS3. Civilná verzia je rýchlejšia ako závodná

Nie sú to ani dva roky od doby, kedy sa svetu predstavilo Audi RS 3 Sportback. Extrémne rýchly hatchback ale už v ponuke automobilky nenájdete, teraz prichádza ostrý sedan, ktorý okrem iného dostal nový päťvalcový benzínový motor s parametrami 294 kW (400 k) a 480 Nm. Len pre porovnanie, hatchback RS 3 Sportback ponúkal 270 kW (367 k) a 465 Nm.

rs3_02.jpgrs3_03.jpg

Okrem vyššieho výkonu je nový päťvalec aj o 26 kg ľahší a používa systém vstrekovania kombinujúci priamy a nepriamy vstrek paliva. Štandardom je sedemstupňová dvojspojková prevodovka a pohon všetkých kolies. Rovnakú pohonnú jednotku už dostalo aj Audi TT RS.

Nové Audi RS 3 vie byť pekelne rýchle. Akcelerácia z nuly na 100 km/h prebehne za 4,1 s, najvyššia rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Za príplatok vám automobilka posunie obmedzovač na 280 km/h. Novinka v rade RS používa napríklad aj pribrzďovanie vnútorných kolies v zákrutách a môže mať aj adaptívne tlmiče.

rs3_05.jpgrs3_06.jpgrs3_04.jpg

V porovnaní s bežným sedanom A3 je RS 3 o 25 mm nižší a má väčší rozchod kolies. Vpredu je rozdiel 20 mm, vzadu 14 mm. Štandardom sú devätnásťpalcové disky s pneumatikami 235/35, na želanie môžete dostať širšie plášte o veľkosti 255/30. A keď už budete u priplácaní, Audi vám ponúkne i karbón-keramické brzdy.

Ako to bude so vstupom na európsky trh, to automobilka zatiaľ ešte nepovedala. Tlačová správa hovorí len o americkom a čínskom trhu, kam sa tento ostrý sedan pozrie až v lete budúceho roku.

Okrem civilnej verzie dorazilo do Paríža rovno aj závodné prevedenie určené pre sériu TCR. Paradoxom je, že kvôli pravidlám je závodný variant pomalší ako klasická RS 3. Pohon má totiž na starosť dvojliter TFSI naladený na 243 kW (330 k). Zrýchlenie z nuly na 100 km/h je otázkou 4,5 s a najvyššia rýchlosť sa pohybuje okolo 240 km/h.

Prví zákazníci dostanú Audi RS 3 LMS v decembri tohto roku, na pretekárskych okruhoch sa tak vozidlo objaví budúci rok. Špeciál pre sériu TCR stojí 129 000 eur.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY