vytisknout velikost písma Paríž 2016: Nissan Micra piatej generácie úplne zmenil štýl

Predaj v Európe odštartuje v marci 2017.
Paríž 2016: Nissan Micra piatej generácie úplne zmenil štýl

Nissan predstavil na autosalóne v Paríži piatu generáciu hatchbacku Micra. Ten dostal úplne nový dizajn, ponúkne väčšie vonkajšie rozmery a mnoho rôznych bezpečnostných asistentov. Ak sa vám nová Micra páči, budete si musieť počkať až do marca budúceho roka, na kedy je naplánovaný štart predaja na európskych trhoch.

V porovnaní s predchodcom je nová Micra dlhšia, nižšia a širšia, čo by malo byť výhodou pre cestujúcich. Podľa Nissanu sa piata generácia tohto hatchacku zaradí s ponukou vnútorného priestoru na samotný vrchol kategórie. Myslelo sa však tiež na individualizáciu. Zákazníci dostanú na výber desať farieb karosérie vrátane výraznej Energy Orange a vďaka ďalším možnostiam (pre interiér i exteriér) ponúkne nová Micra celkom 125 rôznych variant.

nissan-micra-5-2.jpgnissan-micra-5-4.jpgnissan-micra-5-6.jpg

Pre začiatok bude Nissan ponúkať novú Micru v kombinácii s preplňovaným benzínovým trojvalcom s objemom 0,9 litra a naftovú tisícpäťstovku. Obe tieto jednotky disponujú výkonom 66 kW (90 k). Neskôr sa v ponuke objaví ešte základný litrový benzínový motor ponúkajúci výkon 54 kW (73 k).

Zaujímavý je pri Nissane zoznam asistenčných technológií. Nová Micra zvládne čítať dopravné značky, má asistenta pre jazdu v pruhoch, nechýba jej prednárazový asistent schopný rozpoznať chodcov, k dispozícii bude taktiež sada kamier, automatické prepínanie diaľkových svetiel alebo stráženie mŕtvych uhlov. Z väčších modelov značky sa do Micry sťahujú aj systémy Active Ride Control (obmedzovanie pozdĺžnych pohybov karosérie za pomoci bŕzd) a Active Trace Control (pribrzďovanie kolies v zákrutách).

nissan-micra-5-7.jpgnissan-micra-5-8.jpgnissan-micra-5-9.jpg

Nová Micra sa bude vyrábať v závode Renaultu neďaleko Paríža.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY