vytisknout velikost písma Paríž 2016: Nissan Micra piatej generácie úplne zmenil štýl

Predaj v Európe odštartuje v marci 2017.
Paríž 2016: Nissan Micra piatej generácie úplne zmenil štýl

Nissan predstavil na autosalóne v Paríži piatu generáciu hatchbacku Micra. Ten dostal úplne nový dizajn, ponúkne väčšie vonkajšie rozmery a mnoho rôznych bezpečnostných asistentov. Ak sa vám nová Micra páči, budete si musieť počkať až do marca budúceho roka, na kedy je naplánovaný štart predaja na európskych trhoch.

V porovnaní s predchodcom je nová Micra dlhšia, nižšia a širšia, čo by malo byť výhodou pre cestujúcich. Podľa Nissanu sa piata generácia tohto hatchacku zaradí s ponukou vnútorného priestoru na samotný vrchol kategórie. Myslelo sa však tiež na individualizáciu. Zákazníci dostanú na výber desať farieb karosérie vrátane výraznej Energy Orange a vďaka ďalším možnostiam (pre interiér i exteriér) ponúkne nová Micra celkom 125 rôznych variant.

nissan-micra-5-2.jpgnissan-micra-5-4.jpgnissan-micra-5-6.jpg

Pre začiatok bude Nissan ponúkať novú Micru v kombinácii s preplňovaným benzínovým trojvalcom s objemom 0,9 litra a naftovú tisícpäťstovku. Obe tieto jednotky disponujú výkonom 66 kW (90 k). Neskôr sa v ponuke objaví ešte základný litrový benzínový motor ponúkajúci výkon 54 kW (73 k).

Zaujímavý je pri Nissane zoznam asistenčných technológií. Nová Micra zvládne čítať dopravné značky, má asistenta pre jazdu v pruhoch, nechýba jej prednárazový asistent schopný rozpoznať chodcov, k dispozícii bude taktiež sada kamier, automatické prepínanie diaľkových svetiel alebo stráženie mŕtvych uhlov. Z väčších modelov značky sa do Micry sťahujú aj systémy Active Ride Control (obmedzovanie pozdĺžnych pohybov karosérie za pomoci bŕzd) a Active Trace Control (pribrzďovanie kolies v zákrutách).

nissan-micra-5-7.jpgnissan-micra-5-8.jpgnissan-micra-5-9.jpg

Nová Micra sa bude vyrábať v závode Renaultu neďaleko Paríža.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY