vytisknout velikost písma Paríž 2016: Nissan Micra piatej generácie úplne zmenil štýl

Predaj v Európe odštartuje v marci 2017.
Paríž 2016: Nissan Micra piatej generácie úplne zmenil štýl

Nissan predstavil na autosalóne v Paríži piatu generáciu hatchbacku Micra. Ten dostal úplne nový dizajn, ponúkne väčšie vonkajšie rozmery a mnoho rôznych bezpečnostných asistentov. Ak sa vám nová Micra páči, budete si musieť počkať až do marca budúceho roka, na kedy je naplánovaný štart predaja na európskych trhoch.

V porovnaní s predchodcom je nová Micra dlhšia, nižšia a širšia, čo by malo byť výhodou pre cestujúcich. Podľa Nissanu sa piata generácia tohto hatchacku zaradí s ponukou vnútorného priestoru na samotný vrchol kategórie. Myslelo sa však tiež na individualizáciu. Zákazníci dostanú na výber desať farieb karosérie vrátane výraznej Energy Orange a vďaka ďalším možnostiam (pre interiér i exteriér) ponúkne nová Micra celkom 125 rôznych variant.

nissan-micra-5-2.jpgnissan-micra-5-4.jpgnissan-micra-5-6.jpg

Pre začiatok bude Nissan ponúkať novú Micru v kombinácii s preplňovaným benzínovým trojvalcom s objemom 0,9 litra a naftovú tisícpäťstovku. Obe tieto jednotky disponujú výkonom 66 kW (90 k). Neskôr sa v ponuke objaví ešte základný litrový benzínový motor ponúkajúci výkon 54 kW (73 k).

Zaujímavý je pri Nissane zoznam asistenčných technológií. Nová Micra zvládne čítať dopravné značky, má asistenta pre jazdu v pruhoch, nechýba jej prednárazový asistent schopný rozpoznať chodcov, k dispozícii bude taktiež sada kamier, automatické prepínanie diaľkových svetiel alebo stráženie mŕtvych uhlov. Z väčších modelov značky sa do Micry sťahujú aj systémy Active Ride Control (obmedzovanie pozdĺžnych pohybov karosérie za pomoci bŕzd) a Active Trace Control (pribrzďovanie kolies v zákrutách).

nissan-micra-5-7.jpgnissan-micra-5-8.jpgnissan-micra-5-9.jpg

Nová Micra sa bude vyrábať v závode Renaultu neďaleko Paríža.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY