vytisknout velikost písma Paríž 2016: Nissan Micra piatej generácie úplne zmenil štýl

Predaj v Európe odštartuje v marci 2017.
Paríž 2016: Nissan Micra piatej generácie úplne zmenil štýl

Nissan predstavil na autosalóne v Paríži piatu generáciu hatchbacku Micra. Ten dostal úplne nový dizajn, ponúkne väčšie vonkajšie rozmery a mnoho rôznych bezpečnostných asistentov. Ak sa vám nová Micra páči, budete si musieť počkať až do marca budúceho roka, na kedy je naplánovaný štart predaja na európskych trhoch.

V porovnaní s predchodcom je nová Micra dlhšia, nižšia a širšia, čo by malo byť výhodou pre cestujúcich. Podľa Nissanu sa piata generácia tohto hatchacku zaradí s ponukou vnútorného priestoru na samotný vrchol kategórie. Myslelo sa však tiež na individualizáciu. Zákazníci dostanú na výber desať farieb karosérie vrátane výraznej Energy Orange a vďaka ďalším možnostiam (pre interiér i exteriér) ponúkne nová Micra celkom 125 rôznych variant.

nissan-micra-5-2.jpgnissan-micra-5-4.jpgnissan-micra-5-6.jpg

Pre začiatok bude Nissan ponúkať novú Micru v kombinácii s preplňovaným benzínovým trojvalcom s objemom 0,9 litra a naftovú tisícpäťstovku. Obe tieto jednotky disponujú výkonom 66 kW (90 k). Neskôr sa v ponuke objaví ešte základný litrový benzínový motor ponúkajúci výkon 54 kW (73 k).

Zaujímavý je pri Nissane zoznam asistenčných technológií. Nová Micra zvládne čítať dopravné značky, má asistenta pre jazdu v pruhoch, nechýba jej prednárazový asistent schopný rozpoznať chodcov, k dispozícii bude taktiež sada kamier, automatické prepínanie diaľkových svetiel alebo stráženie mŕtvych uhlov. Z väčších modelov značky sa do Micry sťahujú aj systémy Active Ride Control (obmedzovanie pozdĺžnych pohybov karosérie za pomoci bŕzd) a Active Trace Control (pribrzďovanie kolies v zákrutách).

nissan-micra-5-7.jpgnissan-micra-5-8.jpgnissan-micra-5-9.jpg

Nová Micra sa bude vyrábať v závode Renaultu neďaleko Paríža.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY