vytisknout velikost písma Paríž 2016: Nissan Micra piatej generácie úplne zmenil štýl

Predaj v Európe odštartuje v marci 2017.
Paríž 2016: Nissan Micra piatej generácie úplne zmenil štýl

Nissan predstavil na autosalóne v Paríži piatu generáciu hatchbacku Micra. Ten dostal úplne nový dizajn, ponúkne väčšie vonkajšie rozmery a mnoho rôznych bezpečnostných asistentov. Ak sa vám nová Micra páči, budete si musieť počkať až do marca budúceho roka, na kedy je naplánovaný štart predaja na európskych trhoch.

V porovnaní s predchodcom je nová Micra dlhšia, nižšia a širšia, čo by malo byť výhodou pre cestujúcich. Podľa Nissanu sa piata generácia tohto hatchacku zaradí s ponukou vnútorného priestoru na samotný vrchol kategórie. Myslelo sa však tiež na individualizáciu. Zákazníci dostanú na výber desať farieb karosérie vrátane výraznej Energy Orange a vďaka ďalším možnostiam (pre interiér i exteriér) ponúkne nová Micra celkom 125 rôznych variant.

nissan-micra-5-2.jpgnissan-micra-5-4.jpgnissan-micra-5-6.jpg

Pre začiatok bude Nissan ponúkať novú Micru v kombinácii s preplňovaným benzínovým trojvalcom s objemom 0,9 litra a naftovú tisícpäťstovku. Obe tieto jednotky disponujú výkonom 66 kW (90 k). Neskôr sa v ponuke objaví ešte základný litrový benzínový motor ponúkajúci výkon 54 kW (73 k).

Zaujímavý je pri Nissane zoznam asistenčných technológií. Nová Micra zvládne čítať dopravné značky, má asistenta pre jazdu v pruhoch, nechýba jej prednárazový asistent schopný rozpoznať chodcov, k dispozícii bude taktiež sada kamier, automatické prepínanie diaľkových svetiel alebo stráženie mŕtvych uhlov. Z väčších modelov značky sa do Micry sťahujú aj systémy Active Ride Control (obmedzovanie pozdĺžnych pohybov karosérie za pomoci bŕzd) a Active Trace Control (pribrzďovanie kolies v zákrutách).

nissan-micra-5-7.jpgnissan-micra-5-8.jpgnissan-micra-5-9.jpg

Nová Micra sa bude vyrábať v závode Renaultu neďaleko Paríža.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

včera | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY