vytisknout velikost písma Paríž 2016: Mercedes AMG GT C Roadster odhalený

Mercedes potvrdil vývoj superšportu s technikou z F1
Paríž 2016: Mercedes AMG GT C Roadster odhalený

Roadster Mercedes-Benz AMG GT C sa podrobnejšie predstavil už pred autosalónom v Paríži. Kabriolet s maximálnou rýchlosťou 316 km/h vychádza z kupé AMG GT a vypožičal si od neho tiež dvoma turbami preplňovaný osemvalec s objemom 4,0 l.

Mercedes-Benz AMG GT Roadster je dostupný v dvoch prevedeniach: AMG GT a AMG GT C. Písmeno C znamená výkon 410 kW (558 k) a krútiaci moment 680 Nm (o 60 kW a 50 Nm viac než základné AMG GT). Hnaciu silu prenáša na zadné kolesá sedemstupňová dvojspojková prevodovka.

mercedes-amg-1.jpgmercedes-amg-2.jpgmercedes-amg-3.jpg

V prípade silnejšieho prevedenia AMG GT C má prevodovka ešte piaty režim Race. AMG GT C tiež využíva navyše adaptívny podvozok a riadenie zadnej nápravy. Jeho zadný diferenciál je riadený elektronicky, zatiaľ čo slabšie prevedenie má klasický mechanický samosvor. Silnejšia verzia má tiež širšie pneumatiky a 20" zadné kolesá namiesto 19". Vpredu majú oba modely devätnástky. Mercedes AMG GT C dostal tiež väčšie brzdy, ale je aj o 65 kg ťažší.

mercedes-amg-4.jpgmercedes-amg-5.jpgmercedes-amg-6.jpg

Tradičná látková strecha oboch áut sa zloží za 11 sekúnd a je možné s ňou manipulovať v rýchlostiach do 50 km/h.

mercedes-amg-7.jpgmercedes-amg-8.jpgmercedes-amg-9.jpg

Zaujímavosťou je, že počas predstavenia roadsteru AMG GT C potvrdila automobilka Mercedes-Benz aj prípravy superšportu s hybridnou technikou z Formule 1. Zatiaľ sme ale videli len neurčitú skicu, ktorá pripomína slávny Mercedes CLK-GTR.

mercedes-amg-10.jpgmercedes-amg-11.jpgmercedes-amg-12.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY