vytisknout velikost písma Paríž 2016: Mercedes AMG GT C Roadster odhalený

Mercedes potvrdil vývoj superšportu s technikou z F1
Paríž 2016: Mercedes AMG GT C Roadster odhalený

Roadster Mercedes-Benz AMG GT C sa podrobnejšie predstavil už pred autosalónom v Paríži. Kabriolet s maximálnou rýchlosťou 316 km/h vychádza z kupé AMG GT a vypožičal si od neho tiež dvoma turbami preplňovaný osemvalec s objemom 4,0 l.

Mercedes-Benz AMG GT Roadster je dostupný v dvoch prevedeniach: AMG GT a AMG GT C. Písmeno C znamená výkon 410 kW (558 k) a krútiaci moment 680 Nm (o 60 kW a 50 Nm viac než základné AMG GT). Hnaciu silu prenáša na zadné kolesá sedemstupňová dvojspojková prevodovka.

mercedes-amg-1.jpgmercedes-amg-2.jpgmercedes-amg-3.jpg

V prípade silnejšieho prevedenia AMG GT C má prevodovka ešte piaty režim Race. AMG GT C tiež využíva navyše adaptívny podvozok a riadenie zadnej nápravy. Jeho zadný diferenciál je riadený elektronicky, zatiaľ čo slabšie prevedenie má klasický mechanický samosvor. Silnejšia verzia má tiež širšie pneumatiky a 20" zadné kolesá namiesto 19". Vpredu majú oba modely devätnástky. Mercedes AMG GT C dostal tiež väčšie brzdy, ale je aj o 65 kg ťažší.

mercedes-amg-4.jpgmercedes-amg-5.jpgmercedes-amg-6.jpg

Tradičná látková strecha oboch áut sa zloží za 11 sekúnd a je možné s ňou manipulovať v rýchlostiach do 50 km/h.

mercedes-amg-7.jpgmercedes-amg-8.jpgmercedes-amg-9.jpg

Zaujímavosťou je, že počas predstavenia roadsteru AMG GT C potvrdila automobilka Mercedes-Benz aj prípravy superšportu s hybridnou technikou z Formule 1. Zatiaľ sme ale videli len neurčitú skicu, ktorá pripomína slávny Mercedes CLK-GTR.

mercedes-amg-10.jpgmercedes-amg-11.jpgmercedes-amg-12.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY