vytisknout velikost písma Paríž 2016: Koncept Generation EQ ukazuje budúcnosť Mercedes-Benz

Na jedno nabitie prejde až 500 km a elektrický pohon vyvinie 300 kW a 700 Nm.
Paríž 2016: Koncept Generation EQ ukazuje budúcnosť Mercedes-Benz

Mercedes včera prezentoval v Paríži niekoľko veľmi rýchlych noviniek, ale aj táto automobilka si uvedomuje, že nástup elektromobilov je zrejme neodvratný. Dokazuje to práve predstavený koncept Generation EQ.

Mercedes-Benz Generation EQ je elektrický crossover, ale ono je v podstate vlastne jedno, aký typ karosérie koncept používa. Stojí totiž na modulárnom základe, ktorý umožňuje úplne ľubovoľne meniť rázvor náprav, rozchod kolies alebo veľkosť batérií. Ide o novo vyvinutú techniku ​​určenú špeciálne pre elektromobily. V nie príliš vzdialenej budúcnosti tak bude Mercedes schopný vyrábať na jednom základe úplne všetko od SUV cez crossovery sedany, kabriolety, až po kupé alebo čokoľvek iného.

16C818_049_D326102.jpg16C818_055_D326106.jpg

Na koncepte Generation EQ si môžeme prezrieť aj niektoré základné dizajnové prvky, ktoré budú spoločné pre všetky elektrické Mercedesy. Ide hlavne o lesklú čiernu masku s bielo podsvieteným logom a modrými prvkami okolo. Lesklo čierny panel nájdeme aj vzadu. Dizajnéri do neho integrovali koncové svetlá.

Systém pohonu kombinuje elektromotor vpredu a vzadu s akumulátormi umiestnenými v podlahe. K dispozícii je stály pohon všetkých kolies a zaujímavý výkon. Predstavený elektrický crossover disponuje výkonom 300 kW, krútiacim momentom 700 Nm a schopnosťou zrýchliť z nuly na 100 km/h pod päť sekúnd. Nabíjanie môže prebiehať klasicky alebo za pomoci indukčného nabíjania.

Za pozornosť stojí aj samotné meno Generation EQ. "EQ" totiž bude značka, pod ktorou Mercedes ponúkne svoje budúce elektromobily a pod ktorú tiež zahrnie aj ďalšie veci typu predaja domácich nabíjačiek. Rad "i" automobilky BMW tak dostane priamu konkurenciu.

1MDH15036-copy.jpg

Na prvý sériový Mercedes-Benz EQ zrejme nebudeme čakať príliš dlho, pretože automobilka vo svojej tlačovej správe zdôrazňuje, že koncept Generation EQ je blízko sériovej výrobe.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY