vytisknout velikost písma Paríž 2016: Koncept Generation EQ ukazuje budúcnosť Mercedes-Benz

Na jedno nabitie prejde až 500 km a elektrický pohon vyvinie 300 kW a 700 Nm.
Paríž 2016: Koncept Generation EQ ukazuje budúcnosť Mercedes-Benz

Mercedes včera prezentoval v Paríži niekoľko veľmi rýchlych noviniek, ale aj táto automobilka si uvedomuje, že nástup elektromobilov je zrejme neodvratný. Dokazuje to práve predstavený koncept Generation EQ.

Mercedes-Benz Generation EQ je elektrický crossover, ale ono je v podstate vlastne jedno, aký typ karosérie koncept používa. Stojí totiž na modulárnom základe, ktorý umožňuje úplne ľubovoľne meniť rázvor náprav, rozchod kolies alebo veľkosť batérií. Ide o novo vyvinutú techniku ​​určenú špeciálne pre elektromobily. V nie príliš vzdialenej budúcnosti tak bude Mercedes schopný vyrábať na jednom základe úplne všetko od SUV cez crossovery sedany, kabriolety, až po kupé alebo čokoľvek iného.

16C818_049_D326102.jpg16C818_055_D326106.jpg

Na koncepte Generation EQ si môžeme prezrieť aj niektoré základné dizajnové prvky, ktoré budú spoločné pre všetky elektrické Mercedesy. Ide hlavne o lesklú čiernu masku s bielo podsvieteným logom a modrými prvkami okolo. Lesklo čierny panel nájdeme aj vzadu. Dizajnéri do neho integrovali koncové svetlá.

Systém pohonu kombinuje elektromotor vpredu a vzadu s akumulátormi umiestnenými v podlahe. K dispozícii je stály pohon všetkých kolies a zaujímavý výkon. Predstavený elektrický crossover disponuje výkonom 300 kW, krútiacim momentom 700 Nm a schopnosťou zrýchliť z nuly na 100 km/h pod päť sekúnd. Nabíjanie môže prebiehať klasicky alebo za pomoci indukčného nabíjania.

Za pozornosť stojí aj samotné meno Generation EQ. "EQ" totiž bude značka, pod ktorou Mercedes ponúkne svoje budúce elektromobily a pod ktorú tiež zahrnie aj ďalšie veci typu predaja domácich nabíjačiek. Rad "i" automobilky BMW tak dostane priamu konkurenciu.

1MDH15036-copy.jpg

Na prvý sériový Mercedes-Benz EQ zrejme nebudeme čakať príliš dlho, pretože automobilka vo svojej tlačovej správe zdôrazňuje, že koncept Generation EQ je blízko sériovej výrobe.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY