vytisknout velikost písma Paríž 2016: Koncept Generation EQ ukazuje budúcnosť Mercedes-Benz

Na jedno nabitie prejde až 500 km a elektrický pohon vyvinie 300 kW a 700 Nm.
Paríž 2016: Koncept Generation EQ ukazuje budúcnosť Mercedes-Benz

Mercedes včera prezentoval v Paríži niekoľko veľmi rýchlych noviniek, ale aj táto automobilka si uvedomuje, že nástup elektromobilov je zrejme neodvratný. Dokazuje to práve predstavený koncept Generation EQ.

Mercedes-Benz Generation EQ je elektrický crossover, ale ono je v podstate vlastne jedno, aký typ karosérie koncept používa. Stojí totiž na modulárnom základe, ktorý umožňuje úplne ľubovoľne meniť rázvor náprav, rozchod kolies alebo veľkosť batérií. Ide o novo vyvinutú techniku ​​určenú špeciálne pre elektromobily. V nie príliš vzdialenej budúcnosti tak bude Mercedes schopný vyrábať na jednom základe úplne všetko od SUV cez crossovery sedany, kabriolety, až po kupé alebo čokoľvek iného.

16C818_049_D326102.jpg16C818_055_D326106.jpg

Na koncepte Generation EQ si môžeme prezrieť aj niektoré základné dizajnové prvky, ktoré budú spoločné pre všetky elektrické Mercedesy. Ide hlavne o lesklú čiernu masku s bielo podsvieteným logom a modrými prvkami okolo. Lesklo čierny panel nájdeme aj vzadu. Dizajnéri do neho integrovali koncové svetlá.

Systém pohonu kombinuje elektromotor vpredu a vzadu s akumulátormi umiestnenými v podlahe. K dispozícii je stály pohon všetkých kolies a zaujímavý výkon. Predstavený elektrický crossover disponuje výkonom 300 kW, krútiacim momentom 700 Nm a schopnosťou zrýchliť z nuly na 100 km/h pod päť sekúnd. Nabíjanie môže prebiehať klasicky alebo za pomoci indukčného nabíjania.

Za pozornosť stojí aj samotné meno Generation EQ. "EQ" totiž bude značka, pod ktorou Mercedes ponúkne svoje budúce elektromobily a pod ktorú tiež zahrnie aj ďalšie veci typu predaja domácich nabíjačiek. Rad "i" automobilky BMW tak dostane priamu konkurenciu.

1MDH15036-copy.jpg

Na prvý sériový Mercedes-Benz EQ zrejme nebudeme čakať príliš dlho, pretože automobilka vo svojej tlačovej správe zdôrazňuje, že koncept Generation EQ je blízko sériovej výrobe.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY