vytisknout velikost písma Paríž 2016: Koncept Generation EQ ukazuje budúcnosť Mercedes-Benz

Na jedno nabitie prejde až 500 km a elektrický pohon vyvinie 300 kW a 700 Nm.
Paríž 2016: Koncept Generation EQ ukazuje budúcnosť Mercedes-Benz

Mercedes včera prezentoval v Paríži niekoľko veľmi rýchlych noviniek, ale aj táto automobilka si uvedomuje, že nástup elektromobilov je zrejme neodvratný. Dokazuje to práve predstavený koncept Generation EQ.

Mercedes-Benz Generation EQ je elektrický crossover, ale ono je v podstate vlastne jedno, aký typ karosérie koncept používa. Stojí totiž na modulárnom základe, ktorý umožňuje úplne ľubovoľne meniť rázvor náprav, rozchod kolies alebo veľkosť batérií. Ide o novo vyvinutú techniku ​​určenú špeciálne pre elektromobily. V nie príliš vzdialenej budúcnosti tak bude Mercedes schopný vyrábať na jednom základe úplne všetko od SUV cez crossovery sedany, kabriolety, až po kupé alebo čokoľvek iného.

16C818_049_D326102.jpg16C818_055_D326106.jpg

Na koncepte Generation EQ si môžeme prezrieť aj niektoré základné dizajnové prvky, ktoré budú spoločné pre všetky elektrické Mercedesy. Ide hlavne o lesklú čiernu masku s bielo podsvieteným logom a modrými prvkami okolo. Lesklo čierny panel nájdeme aj vzadu. Dizajnéri do neho integrovali koncové svetlá.

Systém pohonu kombinuje elektromotor vpredu a vzadu s akumulátormi umiestnenými v podlahe. K dispozícii je stály pohon všetkých kolies a zaujímavý výkon. Predstavený elektrický crossover disponuje výkonom 300 kW, krútiacim momentom 700 Nm a schopnosťou zrýchliť z nuly na 100 km/h pod päť sekúnd. Nabíjanie môže prebiehať klasicky alebo za pomoci indukčného nabíjania.

Za pozornosť stojí aj samotné meno Generation EQ. "EQ" totiž bude značka, pod ktorou Mercedes ponúkne svoje budúce elektromobily a pod ktorú tiež zahrnie aj ďalšie veci typu predaja domácich nabíjačiek. Rad "i" automobilky BMW tak dostane priamu konkurenciu.

1MDH15036-copy.jpg

Na prvý sériový Mercedes-Benz EQ zrejme nebudeme čakať príliš dlho, pretože automobilka vo svojej tlačovej správe zdôrazňuje, že koncept Generation EQ je blízko sériovej výrobe.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY