vytisknout velikost písma Paríž 2016: Kia Rio ide proti Fabii s kufrom s objemom 325 litrov

Nová Kia Rio sľubuje najlepší priestor vo svojej triede.
Paríž 2016: Kia Rio ide proti Fabii s kufrom s objemom 325 litrov
Svetovú premiéru zažíva na autosalóne v Paríži aj nová generácia malého hatchbacku Kia Rio. Na našom trhu to bude mať proti Škode Fabia ťažké, ale dospelácky dizajn a hodnotne vyzerajúce interiér určite osloví veľa zákazníkov. Pod kapotou je technika prakticky zhodná s koncernovým príbuzným Hyundai i10.

kia-rio-1.jpgkia-rio-2.jpgkia-rio-4.jpg

Očakávať tak môžeme atmosférické motory 1.2i, 1.4i a preplňovaný trojvalec 1.0 T-GDI. Naftu spaľujú dve verzie turbodiesela 1.4 CRDI s výkonmi 51 kW (70 k) a 66 kW (90 k). Atmosférická tisícdvestovka posiela na predné kolesá 62 kW (84 k), tisícštyristovka potom 74 kW (100 k). Rovnaký výkon má preplňovaný litrový trojvalec, ale ten ponúkne 172 Nm - o 40 viac než motor 1.4i - a v oveľa širšom spektre otáčok. Trojvalec sa bude predávať aj vo verzii s výkonom 88 kW (120 k).

kia-rio-5.jpgkia-rio-7.jpgkia-rio-8.jpg

S dĺžkou 4065 mm nie je nová Kia Rio žiadny drobček a ani základný objem batožinového priestoru 325 litrov neurobí hanbu. O 10 mm dlhší rázvor a lepšie riešený interiér by mal byť poznať na mieste pre nohy na zadných sedadlách, interiér je potom o 5 mm širší. Kia sa chváli vôbec najväčším vnútorným priestorom vo svojej triede.
 
Vo výbave samozrejme nemôžu rôzny asistenti a bezpečnostné systémy. Napríklad samočinné brzdenie, ak vodič nereaguje na prekážku, sa dostáva do stále menších a lacnejších áut. Automobilky za neho totiž zbierajú body od Euro NCAP. Na slovenské ceny nového Ria si ešte chvíľu počkáme.
 

kia-rio-10.jpgkia-rio-9.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY