vytisknout velikost písma Paríž 2016: Kia Rio ide proti Fabii s kufrom s objemom 325 litrov

Nová Kia Rio sľubuje najlepší priestor vo svojej triede.
Paríž 2016: Kia Rio ide proti Fabii s kufrom s objemom 325 litrov
Svetovú premiéru zažíva na autosalóne v Paríži aj nová generácia malého hatchbacku Kia Rio. Na našom trhu to bude mať proti Škode Fabia ťažké, ale dospelácky dizajn a hodnotne vyzerajúce interiér určite osloví veľa zákazníkov. Pod kapotou je technika prakticky zhodná s koncernovým príbuzným Hyundai i10.

kia-rio-1.jpgkia-rio-2.jpgkia-rio-4.jpg

Očakávať tak môžeme atmosférické motory 1.2i, 1.4i a preplňovaný trojvalec 1.0 T-GDI. Naftu spaľujú dve verzie turbodiesela 1.4 CRDI s výkonmi 51 kW (70 k) a 66 kW (90 k). Atmosférická tisícdvestovka posiela na predné kolesá 62 kW (84 k), tisícštyristovka potom 74 kW (100 k). Rovnaký výkon má preplňovaný litrový trojvalec, ale ten ponúkne 172 Nm - o 40 viac než motor 1.4i - a v oveľa širšom spektre otáčok. Trojvalec sa bude predávať aj vo verzii s výkonom 88 kW (120 k).

kia-rio-5.jpgkia-rio-7.jpgkia-rio-8.jpg

S dĺžkou 4065 mm nie je nová Kia Rio žiadny drobček a ani základný objem batožinového priestoru 325 litrov neurobí hanbu. O 10 mm dlhší rázvor a lepšie riešený interiér by mal byť poznať na mieste pre nohy na zadných sedadlách, interiér je potom o 5 mm širší. Kia sa chváli vôbec najväčším vnútorným priestorom vo svojej triede.
 
Vo výbave samozrejme nemôžu rôzny asistenti a bezpečnostné systémy. Napríklad samočinné brzdenie, ak vodič nereaguje na prekážku, sa dostáva do stále menších a lacnejších áut. Automobilky za neho totiž zbierajú body od Euro NCAP. Na slovenské ceny nového Ria si ešte chvíľu počkáme.
 

kia-rio-10.jpgkia-rio-9.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY