vytisknout velikost písma Paríž 2016: Kia Rio ide proti Fabii s kufrom s objemom 325 litrov

Nová Kia Rio sľubuje najlepší priestor vo svojej triede.
Paríž 2016: Kia Rio ide proti Fabii s kufrom s objemom 325 litrov
Svetovú premiéru zažíva na autosalóne v Paríži aj nová generácia malého hatchbacku Kia Rio. Na našom trhu to bude mať proti Škode Fabia ťažké, ale dospelácky dizajn a hodnotne vyzerajúce interiér určite osloví veľa zákazníkov. Pod kapotou je technika prakticky zhodná s koncernovým príbuzným Hyundai i10.

kia-rio-1.jpgkia-rio-2.jpgkia-rio-4.jpg

Očakávať tak môžeme atmosférické motory 1.2i, 1.4i a preplňovaný trojvalec 1.0 T-GDI. Naftu spaľujú dve verzie turbodiesela 1.4 CRDI s výkonmi 51 kW (70 k) a 66 kW (90 k). Atmosférická tisícdvestovka posiela na predné kolesá 62 kW (84 k), tisícštyristovka potom 74 kW (100 k). Rovnaký výkon má preplňovaný litrový trojvalec, ale ten ponúkne 172 Nm - o 40 viac než motor 1.4i - a v oveľa širšom spektre otáčok. Trojvalec sa bude predávať aj vo verzii s výkonom 88 kW (120 k).

kia-rio-5.jpgkia-rio-7.jpgkia-rio-8.jpg

S dĺžkou 4065 mm nie je nová Kia Rio žiadny drobček a ani základný objem batožinového priestoru 325 litrov neurobí hanbu. O 10 mm dlhší rázvor a lepšie riešený interiér by mal byť poznať na mieste pre nohy na zadných sedadlách, interiér je potom o 5 mm širší. Kia sa chváli vôbec najväčším vnútorným priestorom vo svojej triede.
 
Vo výbave samozrejme nemôžu rôzny asistenti a bezpečnostné systémy. Napríklad samočinné brzdenie, ak vodič nereaguje na prekážku, sa dostáva do stále menších a lacnejších áut. Automobilky za neho totiž zbierajú body od Euro NCAP. Na slovenské ceny nového Ria si ešte chvíľu počkáme.
 

kia-rio-10.jpgkia-rio-9.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY