vytisknout velikost písma Paríž 2016: Kia Rio ide proti Fabii s kufrom s objemom 325 litrov

Nová Kia Rio sľubuje najlepší priestor vo svojej triede.
Paríž 2016: Kia Rio ide proti Fabii s kufrom s objemom 325 litrov
Svetovú premiéru zažíva na autosalóne v Paríži aj nová generácia malého hatchbacku Kia Rio. Na našom trhu to bude mať proti Škode Fabia ťažké, ale dospelácky dizajn a hodnotne vyzerajúce interiér určite osloví veľa zákazníkov. Pod kapotou je technika prakticky zhodná s koncernovým príbuzným Hyundai i10.

kia-rio-1.jpgkia-rio-2.jpgkia-rio-4.jpg

Očakávať tak môžeme atmosférické motory 1.2i, 1.4i a preplňovaný trojvalec 1.0 T-GDI. Naftu spaľujú dve verzie turbodiesela 1.4 CRDI s výkonmi 51 kW (70 k) a 66 kW (90 k). Atmosférická tisícdvestovka posiela na predné kolesá 62 kW (84 k), tisícštyristovka potom 74 kW (100 k). Rovnaký výkon má preplňovaný litrový trojvalec, ale ten ponúkne 172 Nm - o 40 viac než motor 1.4i - a v oveľa širšom spektre otáčok. Trojvalec sa bude predávať aj vo verzii s výkonom 88 kW (120 k).

kia-rio-5.jpgkia-rio-7.jpgkia-rio-8.jpg

S dĺžkou 4065 mm nie je nová Kia Rio žiadny drobček a ani základný objem batožinového priestoru 325 litrov neurobí hanbu. O 10 mm dlhší rázvor a lepšie riešený interiér by mal byť poznať na mieste pre nohy na zadných sedadlách, interiér je potom o 5 mm širší. Kia sa chváli vôbec najväčším vnútorným priestorom vo svojej triede.
 
Vo výbave samozrejme nemôžu rôzny asistenti a bezpečnostné systémy. Napríklad samočinné brzdenie, ak vodič nereaguje na prekážku, sa dostáva do stále menších a lacnejších áut. Automobilky za neho totiž zbierajú body od Euro NCAP. Na slovenské ceny nového Ria si ešte chvíľu počkáme.
 

kia-rio-10.jpgkia-rio-9.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY