vytisknout velikost písma Paríž 2016: Hyundai RN30 má 380 koní a pohon všetkých kolies

Hyundai priviezol do Paríža koncept ostrej i30.
Paríž 2016: Hyundai RN30 má 380 koní a pohon všetkých kolies

Predajne najdôležitejšie novinkou je na parížskom stánku Hyundai nová generácia hatchbacku i30, ktorú sme si ale už predstavili. Okrem tohto modelu však kórejská automobilka priviezla ešte o poznanie zaujímavejšie auto: koncept ostrej verzie označený RN30.

Už od pohľadu nejde tak celkom o predobraz dlho očakávanej i30N. Štúdia RN30 má predovšetkým demonštrovať potenciál športovej divízie automobilky Hyundai. Koncept vychádza z najnovšej generácie i30, ale v porovnaní s ňou je o tri centimetre širší a o plných 84 mm nižší. Samozrejmosťou je dôkladne vylepšená aerodynamika a čerešničkou na torte sú dohora otvárané dvere.

hyundai_concept_03.jpghyundai_concept_04.jpghyundai_concept_05.jpg

Pretože je RN30 koncipovaný ako závodný špeciál, v interiéri nájdeme len to najdôležitejšie. Za pozornosť stojí prítomnosť niekoľkých kamier, aby ste si mohli robiť zo svojich jázd kvalitný záznam. Hyundai tiež sľubuje nízku hmotnosť, kedy okrem iného došlo k nasadeniu dielov vyrobených z vysoko odolného plastu.

hyundai_concept_06.jpghyundai_concept_07.jpg

O pohon sa stará preplňovaný dvojlitrový štvorvalec, ktorý v budúcnosti uvidíme v sériových modeloch divízie N. V tomto prípade ale bol ďalej upravený, takže niektoré diely nie sú liate, ale kované. Motor dostal tiež väčšie turbodúchadlo. Výsledkom je 280 kW (380 k) a 451 Nm. Koncept RN30 používa dvojspojkovú automatickú prevodovku a pohon všetkých kolies, doplnený ešte navyše o elektronicky riadený diferenciál.

hyundai_concept_10.jpghyundai_concept_11.jpghyundai_concept_12.jpg

Sériový Hyundai i30N sa má predstaviť už budúci rok, podľa skorších informácií by ale malo ísť skôr o konkurenta pre Ford Focus ST, teda o slabšiu predokolku. Oficiálne parížske odhalenie konceptu prebehne dnes o tretej popoludní.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY