vytisknout velikost písma Paríž 2016: Hyundai RN30 má 380 koní a pohon všetkých kolies

Hyundai priviezol do Paríža koncept ostrej i30.
Paríž 2016: Hyundai RN30 má 380 koní a pohon všetkých kolies

Predajne najdôležitejšie novinkou je na parížskom stánku Hyundai nová generácia hatchbacku i30, ktorú sme si ale už predstavili. Okrem tohto modelu však kórejská automobilka priviezla ešte o poznanie zaujímavejšie auto: koncept ostrej verzie označený RN30.

Už od pohľadu nejde tak celkom o predobraz dlho očakávanej i30N. Štúdia RN30 má predovšetkým demonštrovať potenciál športovej divízie automobilky Hyundai. Koncept vychádza z najnovšej generácie i30, ale v porovnaní s ňou je o tri centimetre širší a o plných 84 mm nižší. Samozrejmosťou je dôkladne vylepšená aerodynamika a čerešničkou na torte sú dohora otvárané dvere.

hyundai_concept_03.jpghyundai_concept_04.jpghyundai_concept_05.jpg

Pretože je RN30 koncipovaný ako závodný špeciál, v interiéri nájdeme len to najdôležitejšie. Za pozornosť stojí prítomnosť niekoľkých kamier, aby ste si mohli robiť zo svojich jázd kvalitný záznam. Hyundai tiež sľubuje nízku hmotnosť, kedy okrem iného došlo k nasadeniu dielov vyrobených z vysoko odolného plastu.

hyundai_concept_06.jpghyundai_concept_07.jpg

O pohon sa stará preplňovaný dvojlitrový štvorvalec, ktorý v budúcnosti uvidíme v sériových modeloch divízie N. V tomto prípade ale bol ďalej upravený, takže niektoré diely nie sú liate, ale kované. Motor dostal tiež väčšie turbodúchadlo. Výsledkom je 280 kW (380 k) a 451 Nm. Koncept RN30 používa dvojspojkovú automatickú prevodovku a pohon všetkých kolies, doplnený ešte navyše o elektronicky riadený diferenciál.

hyundai_concept_10.jpghyundai_concept_11.jpghyundai_concept_12.jpg

Sériový Hyundai i30N sa má predstaviť už budúci rok, podľa skorších informácií by ale malo ísť skôr o konkurenta pre Ford Focus ST, teda o slabšiu predokolku. Oficiálne parížske odhalenie konceptu prebehne dnes o tretej popoludní.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY