vytisknout velikost písma Paríž 2016: Hyundai RN30 má 380 koní a pohon všetkých kolies

Hyundai priviezol do Paríža koncept ostrej i30.
Paríž 2016: Hyundai RN30 má 380 koní a pohon všetkých kolies

Predajne najdôležitejšie novinkou je na parížskom stánku Hyundai nová generácia hatchbacku i30, ktorú sme si ale už predstavili. Okrem tohto modelu však kórejská automobilka priviezla ešte o poznanie zaujímavejšie auto: koncept ostrej verzie označený RN30.

Už od pohľadu nejde tak celkom o predobraz dlho očakávanej i30N. Štúdia RN30 má predovšetkým demonštrovať potenciál športovej divízie automobilky Hyundai. Koncept vychádza z najnovšej generácie i30, ale v porovnaní s ňou je o tri centimetre širší a o plných 84 mm nižší. Samozrejmosťou je dôkladne vylepšená aerodynamika a čerešničkou na torte sú dohora otvárané dvere.

hyundai_concept_03.jpghyundai_concept_04.jpghyundai_concept_05.jpg

Pretože je RN30 koncipovaný ako závodný špeciál, v interiéri nájdeme len to najdôležitejšie. Za pozornosť stojí prítomnosť niekoľkých kamier, aby ste si mohli robiť zo svojich jázd kvalitný záznam. Hyundai tiež sľubuje nízku hmotnosť, kedy okrem iného došlo k nasadeniu dielov vyrobených z vysoko odolného plastu.

hyundai_concept_06.jpghyundai_concept_07.jpg

O pohon sa stará preplňovaný dvojlitrový štvorvalec, ktorý v budúcnosti uvidíme v sériových modeloch divízie N. V tomto prípade ale bol ďalej upravený, takže niektoré diely nie sú liate, ale kované. Motor dostal tiež väčšie turbodúchadlo. Výsledkom je 280 kW (380 k) a 451 Nm. Koncept RN30 používa dvojspojkovú automatickú prevodovku a pohon všetkých kolies, doplnený ešte navyše o elektronicky riadený diferenciál.

hyundai_concept_10.jpghyundai_concept_11.jpghyundai_concept_12.jpg

Sériový Hyundai i30N sa má predstaviť už budúci rok, podľa skorších informácií by ale malo ísť skôr o konkurenta pre Ford Focus ST, teda o slabšiu predokolku. Oficiálne parížske odhalenie konceptu prebehne dnes o tretej popoludní.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY