vytisknout velikost písma Paríž 2016: Hyundai RN30 má 380 koní a pohon všetkých kolies

Hyundai priviezol do Paríža koncept ostrej i30.
Paríž 2016: Hyundai RN30 má 380 koní a pohon všetkých kolies

Predajne najdôležitejšie novinkou je na parížskom stánku Hyundai nová generácia hatchbacku i30, ktorú sme si ale už predstavili. Okrem tohto modelu však kórejská automobilka priviezla ešte o poznanie zaujímavejšie auto: koncept ostrej verzie označený RN30.

Už od pohľadu nejde tak celkom o predobraz dlho očakávanej i30N. Štúdia RN30 má predovšetkým demonštrovať potenciál športovej divízie automobilky Hyundai. Koncept vychádza z najnovšej generácie i30, ale v porovnaní s ňou je o tri centimetre širší a o plných 84 mm nižší. Samozrejmosťou je dôkladne vylepšená aerodynamika a čerešničkou na torte sú dohora otvárané dvere.

hyundai_concept_03.jpghyundai_concept_04.jpghyundai_concept_05.jpg

Pretože je RN30 koncipovaný ako závodný špeciál, v interiéri nájdeme len to najdôležitejšie. Za pozornosť stojí prítomnosť niekoľkých kamier, aby ste si mohli robiť zo svojich jázd kvalitný záznam. Hyundai tiež sľubuje nízku hmotnosť, kedy okrem iného došlo k nasadeniu dielov vyrobených z vysoko odolného plastu.

hyundai_concept_06.jpghyundai_concept_07.jpg

O pohon sa stará preplňovaný dvojlitrový štvorvalec, ktorý v budúcnosti uvidíme v sériových modeloch divízie N. V tomto prípade ale bol ďalej upravený, takže niektoré diely nie sú liate, ale kované. Motor dostal tiež väčšie turbodúchadlo. Výsledkom je 280 kW (380 k) a 451 Nm. Koncept RN30 používa dvojspojkovú automatickú prevodovku a pohon všetkých kolies, doplnený ešte navyše o elektronicky riadený diferenciál.

hyundai_concept_10.jpghyundai_concept_11.jpghyundai_concept_12.jpg

Sériový Hyundai i30N sa má predstaviť už budúci rok, podľa skorších informácií by ale malo ísť skôr o konkurenta pre Ford Focus ST, teda o slabšiu predokolku. Oficiálne parížske odhalenie konceptu prebehne dnes o tretej popoludní.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY