vytisknout velikost písma Paríž 2016: Hybridné Mitsubishi GT-PHEV ide 120 km na elektrinu a má samovražedné dvere

Concept GC-PHEV je len dizajnová štúdia, s výrobou sa nepočíta.
Paríž 2016: Hybridné Mitsubishi GT-PHEV ide 120 km na elektrinu a má samovražedné dvere

Japonská značka Mitsubishi priviezla do Paríža koncept plug-in hybridného SUV GT-PHEV. Názov znamená "Ground Tourer Plug-in Hybrid Electric Vehicle" (naozaj tam má byť "Ground", to nie je preklep) a jedná sa o ďalší z radu konceptov SUV, v ktorých Mitsubishi hľadá novú identitu. Novinka má zdôrazniť silné postavenie značky v segmente SUV a zároveň priniesť niečo nového.

Mitsubishi-GT-PHEV-2.jpgMitsubishi-GT-PHEV-3.jpgMitsubishi-GT-PHEV-4.jpg

Mitsubishi GT-PHEV je mix kupé, GT a SUV. Vlastne by sa dalo povedať, že je to variácia na tému BMW X6... spaľovacieho motora sa zatiaľ Mitsubishi úplne nevzdáva. Koncept GT-PHEV má síce tri elektromotory, ale tie spolupracujú so štvorvalcovým benzínovým motorom 2,5 l.

Pod podlahou konceptu sú umiestnené akumulátory s kapacitou 25 kWh, ktoré postačia k dojazdu asi 120 km. Potom sa do hry zapojí spaľovací motor, takže vodič nie je obmedzený len výdržou batérií. Celkový akčný rádius s plnou nádržou je podľa Mitsubishi okolo 1200 km.

Mitsubishi-GT-PHEV-5.jpgMitsubishi-GT-PHEV-6.jpgMitsubishi-GT-PHEV-7.jpg

Vpredu poháňa kolesá jeden elektromotor s výkonom 90 kW, vzadu sú hneď dva, každý má výkon 45 kW. Teoreticky tak robí celkový výkon elektrickej sústavy až 180 kW (245 k). Spaľovací motor môže slúžiť iba ako generátor a vôbec nepoháňať kolesá, alebo sa cez dvojstupňovú prevodovku zapojí priamo do práce. Nižší kratší prevod príde vhod pri jazde v teréne a pri akcelerácii, dlhšie prevody potom pre jazdu vyššou rýchlosťou po diaľnici.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY