vytisknout velikost písma Paríž 2016: Hybridné Mitsubishi GT-PHEV ide 120 km na elektrinu a má samovražedné dvere

Concept GC-PHEV je len dizajnová štúdia, s výrobou sa nepočíta.
Paríž 2016: Hybridné Mitsubishi GT-PHEV ide 120 km na elektrinu a má samovražedné dvere

Japonská značka Mitsubishi priviezla do Paríža koncept plug-in hybridného SUV GT-PHEV. Názov znamená "Ground Tourer Plug-in Hybrid Electric Vehicle" (naozaj tam má byť "Ground", to nie je preklep) a jedná sa o ďalší z radu konceptov SUV, v ktorých Mitsubishi hľadá novú identitu. Novinka má zdôrazniť silné postavenie značky v segmente SUV a zároveň priniesť niečo nového.

Mitsubishi-GT-PHEV-2.jpgMitsubishi-GT-PHEV-3.jpgMitsubishi-GT-PHEV-4.jpg

Mitsubishi GT-PHEV je mix kupé, GT a SUV. Vlastne by sa dalo povedať, že je to variácia na tému BMW X6... spaľovacieho motora sa zatiaľ Mitsubishi úplne nevzdáva. Koncept GT-PHEV má síce tri elektromotory, ale tie spolupracujú so štvorvalcovým benzínovým motorom 2,5 l.

Pod podlahou konceptu sú umiestnené akumulátory s kapacitou 25 kWh, ktoré postačia k dojazdu asi 120 km. Potom sa do hry zapojí spaľovací motor, takže vodič nie je obmedzený len výdržou batérií. Celkový akčný rádius s plnou nádržou je podľa Mitsubishi okolo 1200 km.

Mitsubishi-GT-PHEV-5.jpgMitsubishi-GT-PHEV-6.jpgMitsubishi-GT-PHEV-7.jpg

Vpredu poháňa kolesá jeden elektromotor s výkonom 90 kW, vzadu sú hneď dva, každý má výkon 45 kW. Teoreticky tak robí celkový výkon elektrickej sústavy až 180 kW (245 k). Spaľovací motor môže slúžiť iba ako generátor a vôbec nepoháňať kolesá, alebo sa cez dvojstupňovú prevodovku zapojí priamo do práce. Nižší kratší prevod príde vhod pri jazde v teréne a pri akcelerácii, dlhšie prevody potom pre jazdu vyššou rýchlosťou po diaľnici.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY