vytisknout velikost písma Paríž 2016: Hybridné Mitsubishi GT-PHEV ide 120 km na elektrinu a má samovražedné dvere

Concept GC-PHEV je len dizajnová štúdia, s výrobou sa nepočíta.
Paríž 2016: Hybridné Mitsubishi GT-PHEV ide 120 km na elektrinu a má samovražedné dvere

Japonská značka Mitsubishi priviezla do Paríža koncept plug-in hybridného SUV GT-PHEV. Názov znamená "Ground Tourer Plug-in Hybrid Electric Vehicle" (naozaj tam má byť "Ground", to nie je preklep) a jedná sa o ďalší z radu konceptov SUV, v ktorých Mitsubishi hľadá novú identitu. Novinka má zdôrazniť silné postavenie značky v segmente SUV a zároveň priniesť niečo nového.

Mitsubishi-GT-PHEV-2.jpgMitsubishi-GT-PHEV-3.jpgMitsubishi-GT-PHEV-4.jpg

Mitsubishi GT-PHEV je mix kupé, GT a SUV. Vlastne by sa dalo povedať, že je to variácia na tému BMW X6... spaľovacieho motora sa zatiaľ Mitsubishi úplne nevzdáva. Koncept GT-PHEV má síce tri elektromotory, ale tie spolupracujú so štvorvalcovým benzínovým motorom 2,5 l.

Pod podlahou konceptu sú umiestnené akumulátory s kapacitou 25 kWh, ktoré postačia k dojazdu asi 120 km. Potom sa do hry zapojí spaľovací motor, takže vodič nie je obmedzený len výdržou batérií. Celkový akčný rádius s plnou nádržou je podľa Mitsubishi okolo 1200 km.

Mitsubishi-GT-PHEV-5.jpgMitsubishi-GT-PHEV-6.jpgMitsubishi-GT-PHEV-7.jpg

Vpredu poháňa kolesá jeden elektromotor s výkonom 90 kW, vzadu sú hneď dva, každý má výkon 45 kW. Teoreticky tak robí celkový výkon elektrickej sústavy až 180 kW (245 k). Spaľovací motor môže slúžiť iba ako generátor a vôbec nepoháňať kolesá, alebo sa cez dvojstupňovú prevodovku zapojí priamo do práce. Nižší kratší prevod príde vhod pri jazde v teréne a pri akcelerácii, dlhšie prevody potom pre jazdu vyššou rýchlosťou po diaľnici.

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

27. 4. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY