vytisknout velikost písma Paríž 2016: Hybridné Mitsubishi GT-PHEV ide 120 km na elektrinu a má samovražedné dvere

Concept GC-PHEV je len dizajnová štúdia, s výrobou sa nepočíta.
Paríž 2016: Hybridné Mitsubishi GT-PHEV ide 120 km na elektrinu a má samovražedné dvere

Japonská značka Mitsubishi priviezla do Paríža koncept plug-in hybridného SUV GT-PHEV. Názov znamená "Ground Tourer Plug-in Hybrid Electric Vehicle" (naozaj tam má byť "Ground", to nie je preklep) a jedná sa o ďalší z radu konceptov SUV, v ktorých Mitsubishi hľadá novú identitu. Novinka má zdôrazniť silné postavenie značky v segmente SUV a zároveň priniesť niečo nového.

Mitsubishi-GT-PHEV-2.jpgMitsubishi-GT-PHEV-3.jpgMitsubishi-GT-PHEV-4.jpg

Mitsubishi GT-PHEV je mix kupé, GT a SUV. Vlastne by sa dalo povedať, že je to variácia na tému BMW X6... spaľovacieho motora sa zatiaľ Mitsubishi úplne nevzdáva. Koncept GT-PHEV má síce tri elektromotory, ale tie spolupracujú so štvorvalcovým benzínovým motorom 2,5 l.

Pod podlahou konceptu sú umiestnené akumulátory s kapacitou 25 kWh, ktoré postačia k dojazdu asi 120 km. Potom sa do hry zapojí spaľovací motor, takže vodič nie je obmedzený len výdržou batérií. Celkový akčný rádius s plnou nádržou je podľa Mitsubishi okolo 1200 km.

Mitsubishi-GT-PHEV-5.jpgMitsubishi-GT-PHEV-6.jpgMitsubishi-GT-PHEV-7.jpg

Vpredu poháňa kolesá jeden elektromotor s výkonom 90 kW, vzadu sú hneď dva, každý má výkon 45 kW. Teoreticky tak robí celkový výkon elektrickej sústavy až 180 kW (245 k). Spaľovací motor môže slúžiť iba ako generátor a vôbec nepoháňať kolesá, alebo sa cez dvojstupňovú prevodovku zapojí priamo do práce. Nižší kratší prevod príde vhod pri jazde v teréne a pri akcelerácii, dlhšie prevody potom pre jazdu vyššou rýchlosťou po diaľnici.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY