vytisknout velikost písma Paríž 2016: Hybridné Mitsubishi GT-PHEV ide 120 km na elektrinu a má samovražedné dvere

Concept GC-PHEV je len dizajnová štúdia, s výrobou sa nepočíta.
Paríž 2016: Hybridné Mitsubishi GT-PHEV ide 120 km na elektrinu a má samovražedné dvere

Japonská značka Mitsubishi priviezla do Paríža koncept plug-in hybridného SUV GT-PHEV. Názov znamená "Ground Tourer Plug-in Hybrid Electric Vehicle" (naozaj tam má byť "Ground", to nie je preklep) a jedná sa o ďalší z radu konceptov SUV, v ktorých Mitsubishi hľadá novú identitu. Novinka má zdôrazniť silné postavenie značky v segmente SUV a zároveň priniesť niečo nového.

Mitsubishi-GT-PHEV-2.jpgMitsubishi-GT-PHEV-3.jpgMitsubishi-GT-PHEV-4.jpg

Mitsubishi GT-PHEV je mix kupé, GT a SUV. Vlastne by sa dalo povedať, že je to variácia na tému BMW X6... spaľovacieho motora sa zatiaľ Mitsubishi úplne nevzdáva. Koncept GT-PHEV má síce tri elektromotory, ale tie spolupracujú so štvorvalcovým benzínovým motorom 2,5 l.

Pod podlahou konceptu sú umiestnené akumulátory s kapacitou 25 kWh, ktoré postačia k dojazdu asi 120 km. Potom sa do hry zapojí spaľovací motor, takže vodič nie je obmedzený len výdržou batérií. Celkový akčný rádius s plnou nádržou je podľa Mitsubishi okolo 1200 km.

Mitsubishi-GT-PHEV-5.jpgMitsubishi-GT-PHEV-6.jpgMitsubishi-GT-PHEV-7.jpg

Vpredu poháňa kolesá jeden elektromotor s výkonom 90 kW, vzadu sú hneď dva, každý má výkon 45 kW. Teoreticky tak robí celkový výkon elektrickej sústavy až 180 kW (245 k). Spaľovací motor môže slúžiť iba ako generátor a vôbec nepoháňať kolesá, alebo sa cez dvojstupňovú prevodovku zapojí priamo do práce. Nižší kratší prevod príde vhod pri jazde v teréne a pri akcelerácii, dlhšie prevody potom pre jazdu vyššou rýchlosťou po diaľnici.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY