vytisknout velikost písma Paríž 2016: Elektrický Mercedes-Maybach 6 má tú obriu kapotu zbytočne

Štúdia Vision Mercedes-Maybach 6 naznačuje, ako by mohlo vyzerať luxusné vozidlo budúcnosti
Paríž 2016: Elektrický Mercedes-Maybach 6 má tú obriu kapotu zbytočne

Dizajnová štúdia Vision Mercedes-Maybach 6 sa odhalila v rámci festivalu Pebble Beach v Kalifornii. Tento automobil má však jednu zásadnú chybu. Teda ak to chcete za chybu považovať. Pod dlhou kapotou sa totiž neukrýva poriadny motor. Vlastne tam žiadny motor nie je, takže ak ste si robili chute na moderný vidlicový šestnásťvalec alebo niečo podobné, musíme vás sklamať.

maybach-6-2.jpgmaybach-6-3.jpgmaybach-6-4.jpg

Tento Maybach je totiž elektromobil. Nie, nie je to ani hybrid, je to čistý elektromobil s udávaným dojazdom 500 km. O pohon sa starajú štyri elektromotory, ktoré majú spolu výkon až 550 kW, teda skoro 750 koní. Vozidlu umožňujú zrýchliť na 100 km/h za menej ako štyri sekundy. Akumulátory sú ukryté pod podlahou.

maybach-6-5.jpgmaybach-6-6.jpgmaybach-6-7.jpg

Do sériovej výroby sa dizajnová štúdia luxusného štvormiestneho kupé Mercedes-Maybach nehrnie. Slúži to skôr ako inšpirácia pre budúci modely. Na druhú stranu môže naznačovať, čo sa chystá v budúcnosti. Automobilka Mercedes-Benz teraz používa meno Maybach ako označenie vrcholnej výbavy svojich luxusných modelov. A je pripomíname, že veľká trieda S sa vyrába aj ako kupé a kabriolet...

maybach-6-10.jpgmaybach-6-8.jpgmaybach-6-9.jpg

Navyše každý významný výrobca chce mať svoj elektromobil a Mercedes vyvíja priameho súpera autám americkej automobilky Tesla. Tento rok sa v Paríži ukázal elektrický koncept Mercedes Generation EQ a určite nebude chcieť zostať len pri jednom modeli.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY