vytisknout velikost písma Paríž 2016: Elektrický Mercedes-Maybach 6 má tú obriu kapotu zbytočne

Štúdia Vision Mercedes-Maybach 6 naznačuje, ako by mohlo vyzerať luxusné vozidlo budúcnosti
Paríž 2016: Elektrický Mercedes-Maybach 6 má tú obriu kapotu zbytočne

Dizajnová štúdia Vision Mercedes-Maybach 6 sa odhalila v rámci festivalu Pebble Beach v Kalifornii. Tento automobil má však jednu zásadnú chybu. Teda ak to chcete za chybu považovať. Pod dlhou kapotou sa totiž neukrýva poriadny motor. Vlastne tam žiadny motor nie je, takže ak ste si robili chute na moderný vidlicový šestnásťvalec alebo niečo podobné, musíme vás sklamať.

maybach-6-2.jpgmaybach-6-3.jpgmaybach-6-4.jpg

Tento Maybach je totiž elektromobil. Nie, nie je to ani hybrid, je to čistý elektromobil s udávaným dojazdom 500 km. O pohon sa starajú štyri elektromotory, ktoré majú spolu výkon až 550 kW, teda skoro 750 koní. Vozidlu umožňujú zrýchliť na 100 km/h za menej ako štyri sekundy. Akumulátory sú ukryté pod podlahou.

maybach-6-5.jpgmaybach-6-6.jpgmaybach-6-7.jpg

Do sériovej výroby sa dizajnová štúdia luxusného štvormiestneho kupé Mercedes-Maybach nehrnie. Slúži to skôr ako inšpirácia pre budúci modely. Na druhú stranu môže naznačovať, čo sa chystá v budúcnosti. Automobilka Mercedes-Benz teraz používa meno Maybach ako označenie vrcholnej výbavy svojich luxusných modelov. A je pripomíname, že veľká trieda S sa vyrába aj ako kupé a kabriolet...

maybach-6-10.jpgmaybach-6-8.jpgmaybach-6-9.jpg

Navyše každý významný výrobca chce mať svoj elektromobil a Mercedes vyvíja priameho súpera autám americkej automobilky Tesla. Tento rok sa v Paríži ukázal elektrický koncept Mercedes Generation EQ a určite nebude chcieť zostať len pri jednom modeli.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY