vytisknout velikost písma Paríž 2016: Dacia Duster s automatom a facelift pre Sandero i Logan

Sandero a Logan dostanú atmosférický trojvalec 1.0 SCE
Paríž 2016: Dacia Duster s automatom a facelift pre Sandero i Logan

Dacia uviedla samočinné radenie do modelov Logan a Sandero len nedávno. Preplňovaný trojvalec 0,9 l možno teraz zaobstarať s robotizovanou prevodovkou za pomerne sympatický príplatok 500 eur. Teraz sa automatického radenia dočkalo aj populárne SUV Dacia Duster.

V prípade Dusteru sa ale jedná o dvojspojkovú šesťstupňovú prevodovku od Renaultu, kombinovanú s turbodieselom 1.5 dCi s výkonom 81 kW (110 k) a pohonom predných kolies. Spolu s automatickou prevodovkou je vozidlo štandardne dodávané aj s asistentom pre rozjazd do kopca, ktorý zabraňuje nechcenému cúvnutiu a uľahčuje rozjazd bez cuknutia, ktoré je pre niektoré dvojspojkové prevodovky so suchými spojkami typické.

dacia_1.jpgdacia_2.jpgdacia_3.jpg

Na slovenské ceny automatickej Dacie Duster ešte čakáme, ale podľa všetkého sa bude jednať o najlacnejšie SUV so samočinným radením na trhu. Renault chce za rovnaký automat príplatok zhruba tisíc eur. Je možné, že pri Dacii bude prirážka trochu menšia.

Spolu s modernizáciou Dusteru sa predstavil aj facelift pre modely Dacia Logan MCV a Dacia Sandero či Sandero Stepway. Zásadnou novinkou je príchod atmosférického trojvalca 1.0 SCE s výkonom 55 kW (75 k). Ten plní normu Euro 6 a zrejme definitívne vytlačí staršiu, ale stále obľúbenú atmosférickú benzínovú tisícdvestovku. Nový motor má tabuľkovo o 10% nižšiu spotrebu a emisie.

Celkovo má teraz rad modelov Dacia Logan/Sandero v ponuke sedem rôznych kombinácií motorov a prevodoviek. Na slovenské ceny si budeme musieť ešte nejaký ten týždeň počkať. Každopádne Dacia Duster sa má budúci rok dočkať nástupcu, ktorý vyjde na rovnakej platforme ako napríklad nový Nissan Micra.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY