Dacia uviedla samočinné radenie do modelov Logan a Sandero len nedávno. Preplňovaný trojvalec 0,9 l možno teraz zaobstarať s robotizovanou prevodovkou za pomerne sympatický príplatok 500 eur. Teraz sa automatického radenia dočkalo aj populárne SUV Dacia Duster.
V prípade Dusteru sa ale jedná o dvojspojkovú šesťstupňovú prevodovku od Renaultu, kombinovanú s turbodieselom 1.5 dCi s výkonom 81 kW (110 k) a pohonom predných kolies. Spolu s automatickou prevodovkou je vozidlo štandardne dodávané aj s asistentom pre rozjazd do kopca, ktorý zabraňuje nechcenému cúvnutiu a uľahčuje rozjazd bez cuknutia, ktoré je pre niektoré dvojspojkové prevodovky so suchými spojkami typické.



Na slovenské ceny automatickej Dacie Duster ešte čakáme, ale podľa všetkého sa bude jednať o najlacnejšie SUV so samočinným radením na trhu. Renault chce za rovnaký automat príplatok zhruba tisíc eur. Je možné, že pri Dacii bude prirážka trochu menšia.
Spolu s modernizáciou Dusteru sa predstavil aj facelift pre modely Dacia Logan MCV a Dacia Sandero či Sandero Stepway. Zásadnou novinkou je príchod atmosférického trojvalca 1.0 SCE s výkonom 55 kW (75 k). Ten plní normu Euro 6 a zrejme definitívne vytlačí staršiu, ale stále obľúbenú atmosférickú benzínovú tisícdvestovku. Nový motor má tabuľkovo o 10% nižšiu spotrebu a emisie.
Celkovo má teraz rad modelov Dacia Logan/Sandero v ponuke sedem rôznych kombinácií motorov a prevodoviek. Na slovenské ceny si budeme musieť ešte nejaký ten týždeň počkať. Každopádne Dacia Duster sa má budúci rok dočkať nástupcu, ktorý vyjde na rovnakej platforme ako napríklad nový Nissan Micra.