vytisknout velikost písma Paríž 2016: Dacia Duster s automatom a facelift pre Sandero i Logan

Sandero a Logan dostanú atmosférický trojvalec 1.0 SCE
Paríž 2016: Dacia Duster s automatom a facelift pre Sandero i Logan

Dacia uviedla samočinné radenie do modelov Logan a Sandero len nedávno. Preplňovaný trojvalec 0,9 l možno teraz zaobstarať s robotizovanou prevodovkou za pomerne sympatický príplatok 500 eur. Teraz sa automatického radenia dočkalo aj populárne SUV Dacia Duster.

V prípade Dusteru sa ale jedná o dvojspojkovú šesťstupňovú prevodovku od Renaultu, kombinovanú s turbodieselom 1.5 dCi s výkonom 81 kW (110 k) a pohonom predných kolies. Spolu s automatickou prevodovkou je vozidlo štandardne dodávané aj s asistentom pre rozjazd do kopca, ktorý zabraňuje nechcenému cúvnutiu a uľahčuje rozjazd bez cuknutia, ktoré je pre niektoré dvojspojkové prevodovky so suchými spojkami typické.

dacia_1.jpgdacia_2.jpgdacia_3.jpg

Na slovenské ceny automatickej Dacie Duster ešte čakáme, ale podľa všetkého sa bude jednať o najlacnejšie SUV so samočinným radením na trhu. Renault chce za rovnaký automat príplatok zhruba tisíc eur. Je možné, že pri Dacii bude prirážka trochu menšia.

Spolu s modernizáciou Dusteru sa predstavil aj facelift pre modely Dacia Logan MCV a Dacia Sandero či Sandero Stepway. Zásadnou novinkou je príchod atmosférického trojvalca 1.0 SCE s výkonom 55 kW (75 k). Ten plní normu Euro 6 a zrejme definitívne vytlačí staršiu, ale stále obľúbenú atmosférickú benzínovú tisícdvestovku. Nový motor má tabuľkovo o 10% nižšiu spotrebu a emisie.

Celkovo má teraz rad modelov Dacia Logan/Sandero v ponuke sedem rôznych kombinácií motorov a prevodoviek. Na slovenské ceny si budeme musieť ešte nejaký ten týždeň počkať. Každopádne Dacia Duster sa má budúci rok dočkať nástupcu, ktorý vyjde na rovnakej platforme ako napríklad nový Nissan Micra.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY