vytisknout velikost písma Paríž 2016: Dacia Duster s automatom a facelift pre Sandero i Logan

Sandero a Logan dostanú atmosférický trojvalec 1.0 SCE
Paríž 2016: Dacia Duster s automatom a facelift pre Sandero i Logan

Dacia uviedla samočinné radenie do modelov Logan a Sandero len nedávno. Preplňovaný trojvalec 0,9 l možno teraz zaobstarať s robotizovanou prevodovkou za pomerne sympatický príplatok 500 eur. Teraz sa automatického radenia dočkalo aj populárne SUV Dacia Duster.

V prípade Dusteru sa ale jedná o dvojspojkovú šesťstupňovú prevodovku od Renaultu, kombinovanú s turbodieselom 1.5 dCi s výkonom 81 kW (110 k) a pohonom predných kolies. Spolu s automatickou prevodovkou je vozidlo štandardne dodávané aj s asistentom pre rozjazd do kopca, ktorý zabraňuje nechcenému cúvnutiu a uľahčuje rozjazd bez cuknutia, ktoré je pre niektoré dvojspojkové prevodovky so suchými spojkami typické.

dacia_1.jpgdacia_2.jpgdacia_3.jpg

Na slovenské ceny automatickej Dacie Duster ešte čakáme, ale podľa všetkého sa bude jednať o najlacnejšie SUV so samočinným radením na trhu. Renault chce za rovnaký automat príplatok zhruba tisíc eur. Je možné, že pri Dacii bude prirážka trochu menšia.

Spolu s modernizáciou Dusteru sa predstavil aj facelift pre modely Dacia Logan MCV a Dacia Sandero či Sandero Stepway. Zásadnou novinkou je príchod atmosférického trojvalca 1.0 SCE s výkonom 55 kW (75 k). Ten plní normu Euro 6 a zrejme definitívne vytlačí staršiu, ale stále obľúbenú atmosférickú benzínovú tisícdvestovku. Nový motor má tabuľkovo o 10% nižšiu spotrebu a emisie.

Celkovo má teraz rad modelov Dacia Logan/Sandero v ponuke sedem rôznych kombinácií motorov a prevodoviek. Na slovenské ceny si budeme musieť ešte nejaký ten týždeň počkať. Každopádne Dacia Duster sa má budúci rok dočkať nástupcu, ktorý vyjde na rovnakej platforme ako napríklad nový Nissan Micra.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

27. 2. 2017 | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY