vytisknout velikost písma Paríž 2016: Dacia Duster s automatom a facelift pre Sandero i Logan

Sandero a Logan dostanú atmosférický trojvalec 1.0 SCE
Paríž 2016: Dacia Duster s automatom a facelift pre Sandero i Logan

Dacia uviedla samočinné radenie do modelov Logan a Sandero len nedávno. Preplňovaný trojvalec 0,9 l možno teraz zaobstarať s robotizovanou prevodovkou za pomerne sympatický príplatok 500 eur. Teraz sa automatického radenia dočkalo aj populárne SUV Dacia Duster.

V prípade Dusteru sa ale jedná o dvojspojkovú šesťstupňovú prevodovku od Renaultu, kombinovanú s turbodieselom 1.5 dCi s výkonom 81 kW (110 k) a pohonom predných kolies. Spolu s automatickou prevodovkou je vozidlo štandardne dodávané aj s asistentom pre rozjazd do kopca, ktorý zabraňuje nechcenému cúvnutiu a uľahčuje rozjazd bez cuknutia, ktoré je pre niektoré dvojspojkové prevodovky so suchými spojkami typické.

dacia_1.jpgdacia_2.jpgdacia_3.jpg

Na slovenské ceny automatickej Dacie Duster ešte čakáme, ale podľa všetkého sa bude jednať o najlacnejšie SUV so samočinným radením na trhu. Renault chce za rovnaký automat príplatok zhruba tisíc eur. Je možné, že pri Dacii bude prirážka trochu menšia.

Spolu s modernizáciou Dusteru sa predstavil aj facelift pre modely Dacia Logan MCV a Dacia Sandero či Sandero Stepway. Zásadnou novinkou je príchod atmosférického trojvalca 1.0 SCE s výkonom 55 kW (75 k). Ten plní normu Euro 6 a zrejme definitívne vytlačí staršiu, ale stále obľúbenú atmosférickú benzínovú tisícdvestovku. Nový motor má tabuľkovo o 10% nižšiu spotrebu a emisie.

Celkovo má teraz rad modelov Dacia Logan/Sandero v ponuke sedem rôznych kombinácií motorov a prevodoviek. Na slovenské ceny si budeme musieť ešte nejaký ten týždeň počkať. Každopádne Dacia Duster sa má budúci rok dočkať nástupcu, ktorý vyjde na rovnakej platforme ako napríklad nový Nissan Micra.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY