vytisknout velikost písma Paríž 2016: Citroën CXPERIENCE - takto bude vyzerať nástupca modelov C5 a C6

Francúzska značka na tejto štúdii ukazuje, akým smerom sa bude uberať nástupca modelov C5 a C6.
Paríž 2016: Citroën CXPERIENCE - takto bude vyzerať nástupca modelov C5 a C6

Budúcnosť veľkých modelov automobilky Citroën ukazuje v Paríži štúdia CXPERIENCE. Jedná sa o hatchback s dĺžkou 485 cm, šírkou 200 cm a výškou 137 cm, pričom rázvor dosahuje rovných tri metrov. Zaujímavý dizajn konceptu podčiarkujú disky veľkosti 22 palcov.

Štvormiestny interiér kombinuje žlté čalúnenie so svetlým orechovým drevom. Prirodzene nemôžu chýbať veľké displeje. Ten hlavný má veľkosť devätnásť palcov a obsahuje prakticky všetky ovládače. Dôležitejší ako dotykové displeje je ale podvozek.

cxep_2.jpgcxep_3.jpgcxep_4.jpg

Citroën už pred dlhšou dobou avizoval, že systém hydropneumatického odpruženia definitívne opustí. Nestane sa tak však bez náhrady. Namiesto pôvodného celkom zložitého riešenia sa nasťahujú tlmiče s progresívnymi hydraulickými dorazmi. Tie majú zabezpečiť rovnaký komfort pre jednoduchšiu konštrukciu. Práve túto novinku aktuálne vystavený koncept prezentuje.

Inak ide, ako je v dnešnej dobe zvykom, o hybrid, respektíve o plug-in hybrid. Ten kombinuje bližšie nešpecifikovaný benzínový motor s výkonom 147 kW (200 k) s elektromotorom, ktorý pridá ďalších 80 kW. Vozidlo je schopné čisto elektrickej prevádzky. Dojazd je v takomto prípade maximálne 60 km.

cxep_5.jpgcxep_6.jpgcxep_7.jpg

Podľa dostupných informácií vzíde z Citroënu CXEPERIENCE nástupca modelov C5 a C6. Kedy sa tak má stať, zatiaľ automobilka neprezradila.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY