vytisknout velikost písma Paríž 2016: Citroën CXPERIENCE - takto bude vyzerať nástupca modelov C5 a C6

Francúzska značka na tejto štúdii ukazuje, akým smerom sa bude uberať nástupca modelov C5 a C6.
Paríž 2016: Citroën CXPERIENCE - takto bude vyzerať nástupca modelov C5 a C6

Budúcnosť veľkých modelov automobilky Citroën ukazuje v Paríži štúdia CXPERIENCE. Jedná sa o hatchback s dĺžkou 485 cm, šírkou 200 cm a výškou 137 cm, pričom rázvor dosahuje rovných tri metrov. Zaujímavý dizajn konceptu podčiarkujú disky veľkosti 22 palcov.

Štvormiestny interiér kombinuje žlté čalúnenie so svetlým orechovým drevom. Prirodzene nemôžu chýbať veľké displeje. Ten hlavný má veľkosť devätnásť palcov a obsahuje prakticky všetky ovládače. Dôležitejší ako dotykové displeje je ale podvozek.

cxep_2.jpgcxep_3.jpgcxep_4.jpg

Citroën už pred dlhšou dobou avizoval, že systém hydropneumatického odpruženia definitívne opustí. Nestane sa tak však bez náhrady. Namiesto pôvodného celkom zložitého riešenia sa nasťahujú tlmiče s progresívnymi hydraulickými dorazmi. Tie majú zabezpečiť rovnaký komfort pre jednoduchšiu konštrukciu. Práve túto novinku aktuálne vystavený koncept prezentuje.

Inak ide, ako je v dnešnej dobe zvykom, o hybrid, respektíve o plug-in hybrid. Ten kombinuje bližšie nešpecifikovaný benzínový motor s výkonom 147 kW (200 k) s elektromotorom, ktorý pridá ďalších 80 kW. Vozidlo je schopné čisto elektrickej prevádzky. Dojazd je v takomto prípade maximálne 60 km.

cxep_5.jpgcxep_6.jpgcxep_7.jpg

Podľa dostupných informácií vzíde z Citroënu CXEPERIENCE nástupca modelov C5 a C6. Kedy sa tak má stať, zatiaľ automobilka neprezradila.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY