vytisknout velikost písma Paríž 2016: Audi Q5 schudlo o 90 kg, prišlo o klasické quattro

Novinka je ľahšia, priestrannejšia a úspornejšia. Bude sa vyrábať v Mexiku, na trh príde začiatkom roka 2017.
Paríž 2016: Audi Q5 schudlo o 90 kg, prišlo o klasické quattro

Audi dorazilo na parížsky autosalón s druhou generáciou SUV Audi Q5. Novinka dostala dizajn blízky tomu, čo ponúka Q7, znižovala sa tiež hmotnosť a vylepšovala spotreba. Prví záujemcovia si budú môcť zaobstarať nastupujúcu verziu Q5 začiatkom budúceho roka.

Podľa očakávaní dostalo nové Audi Q5 vzhľad väčšej Q7 a tiež vo všetkých smeroch narástlo. Na dĺžku teraz meria 4,66 m, široké je 1,89 m, vysoké 1,66 m a rázvor náprav dosahuje hodnoty 2,82 m. Vzhľad konkrétnej verzie budú môcť zákazníci výraznejšie ovplyvniť, pretože automobilka pripravila päť rôznych línií (Sport, Design, S-line Sport paket, Design Selection a S-line Exterior paket) plus celkom štrnásť odtieňov karoserie.

audiq55_1.jpgaudiq55_2.jpg

Interiér má ponúknuť dosť miesta pre päť dospelých osôb. Zadné sedadlá sú rozdelené na tri samostatné časti, na želanie je možné posúvať a nastavovať sklon operadiel. Podľa konkrétneho nastavenia zadných sedadiel bude mať batožinový priestor objem 550 až 640 litrov, po sklopení sa sťahovaví záujemcovia môžu tešiť na objem 1550 litrov.

V Európe sa bude Audi Q5 druhej generácie ponúkať so štyrmi dieselovými motormi, pričom nárast výkonu oproti predchádzajúcej generácii dosahuje až 20 kW (27 k). Základom budú dvojlitre TDI. Najdostupnejšie z nich ponúkne 110 kW (150 k), silnejšou alternatívou je 120 kW (163 k) a najsilnejšie prevedení disponuje maximom 140 kW (190 k). Naftovým vrcholom však bude šesťvalec 3.0 TDI s parametrami 210 kW (286 k) a 620 Nm. Záujemcovia o benzínovú jednotku dostanú k dispozícii len jednu možnosť - štvorvalec 2.0 TFSI s výkonom 185 kW (252 k).

q5_09.jpgq5_10.jpgq5_11.jpg

Podobne ako pri novom Audi A5, aj pri Q5 platí, že nie je quattro ako quattro. Štvorvalcové motory, teda prakticky celá ponuka, už nebudú mať medzinápravový diferenciál, ale medzinápravovú spojku, ktorá bude odpájať pohon zadnej nápravy v čase, keď to nebude potrebné.

Klasický medzinápravový diferenciál si ponechá naftový šesťvalec, ktorý môžete ešte naviac doplniť o športový zadný diferenciál. Audi Q5 bude dostupné ako s nastaviteľnými tlmičmi, tak so vzduchovým odpružením. Chýbať nebude ani rada asistentov na čele s aktívnym riadením pri jazde v kolónach.

q5_12.jpgq5_13.jpgq5_14.jpg

Audi Q5 druhej generácie sa bude vyrábať v novej továrni v Mexiku, prvé autá dorazia k nemeckým dílerom začiatkom budúceho roka. Na úvod predaja poslúži ako najdostupnejší variant motorizácie 2.0 TDI 120 kW quattro S tronic. Tá bude v Nemecku stáť 45 100 eur.

q5_15.jpgq5_16.jpgq5_17.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY