vytisknout velikost písma Papalášske Hongqi L5 je najdrahšie a najpompéznejšie auto z Číny

Autosalón v Pekingu sledujeme najmä ako dejisko svetových premiér európskych značiek. Početne ale prevažujú novinky miestnych výrobcov, v drvivej väčšine bez vývozných ambícií. Tento rok medzi nimi nechýba ani retro limuzína.
Papalášske Hongqi L5 je najdrahšie a najpompéznejšie auto z Číny
Zoznam kapitol
  1. Hongqi L5
  2. Hongqi L5: Fotogalerie

Hongqi L5, ktorá sa vo svetovej premiére predstavuje na autosalóne v Pekingu, je limuzína najvyššej triedy pre čínsky trh. Svojim menom aj poňatím nadväzuje na tradíciu luxusných sedanov, ktoré po vzore ruských Čajek vozili vysokých funkcionárov čínskej komunistickej strany.

Hongqi-L5-doors.jpg&MaxW=630.jpegHongqi-L5-front.jpg&MaxW=630.jpeg 
Design novej čínskej limuzíny nadväzuje na modely Hongqi z 50. a 60. rokov

Retro dizajn modelu Hongqi L5 vzdáva nepokrytý hold ére "Veľkého kormidelníka" Mao Ce-tunga. Guľaté svetlá s tieniacimi štítkami, dominantná chrómovaná maska ​​s vertikálnym rebrovaním aj zvislé zadné svetlá priamo odkazujú na pôvodnú Hongqi CA72 z konca 50. rokov aj na modernizovanú verziu CA770.

Vzhľadom k dĺžke cez 5,5 m sa Hongqi L5 radí medzi limuzíny najvyššej triedy, ako je Rolls-Royce Phantom alebo Bentley Mulsanne. "Luxusná" je aj cena päť miliónov jüanov, čo v prepočte činí cca 580 tisíc eur.

Výmenou za svoje jüany vydreté poctivou prácou pre stranu dostanete okrem pompézneho vzhľadu a priestoru tiež vidlicový dvanásťvalec 6,0 l s výkonom 400 koní, šesťstupňovú automatickú prevodovku a pohon všetkých kolies. Auto s prevádzkovou hmotnosťou presahujúcou tri tony sa podľa dostupných informácií rozbehne na 200 km/h.

Hongqi-interior.jpg&maxW=630.jpegHongqi-L5-rear.jpg&MaxW=630.jpeg
Interiér kombinuje tradičné čínske vzory s modernými ovládacími rozhraniami

Hongqi je luxusná značka, ktorá patrí do priemyselného koncernu FAW Group. Jej názov v preklade znamená červenú vlajku, symbol vládnucej komunistickej strany. Ako ide komunistická idea vynúteného majetkového rovnostárstva dohromady s honosnými sedanmi pre hŕstku vyvolených, sa nám zistiť nepodarilo.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY