vytisknout velikost písma Papalášske Hongqi L5 je najdrahšie a najpompéznejšie auto z Číny

Autosalón v Pekingu sledujeme najmä ako dejisko svetových premiér európskych značiek. Početne ale prevažujú novinky miestnych výrobcov, v drvivej väčšine bez vývozných ambícií. Tento rok medzi nimi nechýba ani retro limuzína.
Papalášske Hongqi L5 je najdrahšie a najpompéznejšie auto z Číny
Zoznam kapitol
  1. Hongqi L5
  2. Hongqi L5: Fotogalerie

Hongqi L5, ktorá sa vo svetovej premiére predstavuje na autosalóne v Pekingu, je limuzína najvyššej triedy pre čínsky trh. Svojim menom aj poňatím nadväzuje na tradíciu luxusných sedanov, ktoré po vzore ruských Čajek vozili vysokých funkcionárov čínskej komunistickej strany.

Hongqi-L5-doors.jpg&MaxW=630.jpegHongqi-L5-front.jpg&MaxW=630.jpeg 
Design novej čínskej limuzíny nadväzuje na modely Hongqi z 50. a 60. rokov

Retro dizajn modelu Hongqi L5 vzdáva nepokrytý hold ére "Veľkého kormidelníka" Mao Ce-tunga. Guľaté svetlá s tieniacimi štítkami, dominantná chrómovaná maska ​​s vertikálnym rebrovaním aj zvislé zadné svetlá priamo odkazujú na pôvodnú Hongqi CA72 z konca 50. rokov aj na modernizovanú verziu CA770.

Vzhľadom k dĺžke cez 5,5 m sa Hongqi L5 radí medzi limuzíny najvyššej triedy, ako je Rolls-Royce Phantom alebo Bentley Mulsanne. "Luxusná" je aj cena päť miliónov jüanov, čo v prepočte činí cca 580 tisíc eur.

Výmenou za svoje jüany vydreté poctivou prácou pre stranu dostanete okrem pompézneho vzhľadu a priestoru tiež vidlicový dvanásťvalec 6,0 l s výkonom 400 koní, šesťstupňovú automatickú prevodovku a pohon všetkých kolies. Auto s prevádzkovou hmotnosťou presahujúcou tri tony sa podľa dostupných informácií rozbehne na 200 km/h.

Hongqi-interior.jpg&maxW=630.jpegHongqi-L5-rear.jpg&MaxW=630.jpeg
Interiér kombinuje tradičné čínske vzory s modernými ovládacími rozhraniami

Hongqi je luxusná značka, ktorá patrí do priemyselného koncernu FAW Group. Jej názov v preklade znamená červenú vlajku, symbol vládnucej komunistickej strany. Ako ide komunistická idea vynúteného majetkového rovnostárstva dohromady s honosnými sedanmi pre hŕstku vyvolených, sa nám zistiť nepodarilo.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY