vytisknout velikost písma Papalášske Hongqi L5 je najdrahšie a najpompéznejšie auto z Číny

Autosalón v Pekingu sledujeme najmä ako dejisko svetových premiér európskych značiek. Početne ale prevažujú novinky miestnych výrobcov, v drvivej väčšine bez vývozných ambícií. Tento rok medzi nimi nechýba ani retro limuzína.
Papalášske Hongqi L5 je najdrahšie a najpompéznejšie auto z Číny
Zoznam kapitol
  1. Hongqi L5
  2. Hongqi L5: Fotogalerie

Hongqi L5, ktorá sa vo svetovej premiére predstavuje na autosalóne v Pekingu, je limuzína najvyššej triedy pre čínsky trh. Svojim menom aj poňatím nadväzuje na tradíciu luxusných sedanov, ktoré po vzore ruských Čajek vozili vysokých funkcionárov čínskej komunistickej strany.

Hongqi-L5-doors.jpg&MaxW=630.jpegHongqi-L5-front.jpg&MaxW=630.jpeg 
Design novej čínskej limuzíny nadväzuje na modely Hongqi z 50. a 60. rokov

Retro dizajn modelu Hongqi L5 vzdáva nepokrytý hold ére "Veľkého kormidelníka" Mao Ce-tunga. Guľaté svetlá s tieniacimi štítkami, dominantná chrómovaná maska ​​s vertikálnym rebrovaním aj zvislé zadné svetlá priamo odkazujú na pôvodnú Hongqi CA72 z konca 50. rokov aj na modernizovanú verziu CA770.

Vzhľadom k dĺžke cez 5,5 m sa Hongqi L5 radí medzi limuzíny najvyššej triedy, ako je Rolls-Royce Phantom alebo Bentley Mulsanne. "Luxusná" je aj cena päť miliónov jüanov, čo v prepočte činí cca 580 tisíc eur.

Výmenou za svoje jüany vydreté poctivou prácou pre stranu dostanete okrem pompézneho vzhľadu a priestoru tiež vidlicový dvanásťvalec 6,0 l s výkonom 400 koní, šesťstupňovú automatickú prevodovku a pohon všetkých kolies. Auto s prevádzkovou hmotnosťou presahujúcou tri tony sa podľa dostupných informácií rozbehne na 200 km/h.

Hongqi-interior.jpg&maxW=630.jpegHongqi-L5-rear.jpg&MaxW=630.jpeg
Interiér kombinuje tradičné čínske vzory s modernými ovládacími rozhraniami

Hongqi je luxusná značka, ktorá patrí do priemyselného koncernu FAW Group. Jej názov v preklade znamená červenú vlajku, symbol vládnucej komunistickej strany. Ako ide komunistická idea vynúteného majetkového rovnostárstva dohromady s honosnými sedanmi pre hŕstku vyvolených, sa nám zistiť nepodarilo.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY