vytisknout velikost písma Papalášske Hongqi L5 je najdrahšie a najpompéznejšie auto z Číny

Autosalón v Pekingu sledujeme najmä ako dejisko svetových premiér európskych značiek. Početne ale prevažujú novinky miestnych výrobcov, v drvivej väčšine bez vývozných ambícií. Tento rok medzi nimi nechýba ani retro limuzína.
Papalášske Hongqi L5 je najdrahšie a najpompéznejšie auto z Číny
Zoznam kapitol
  1. Hongqi L5
  2. Hongqi L5: Fotogalerie

Hongqi L5, ktorá sa vo svetovej premiére predstavuje na autosalóne v Pekingu, je limuzína najvyššej triedy pre čínsky trh. Svojim menom aj poňatím nadväzuje na tradíciu luxusných sedanov, ktoré po vzore ruských Čajek vozili vysokých funkcionárov čínskej komunistickej strany.

Hongqi-L5-doors.jpg&MaxW=630.jpegHongqi-L5-front.jpg&MaxW=630.jpeg 
Design novej čínskej limuzíny nadväzuje na modely Hongqi z 50. a 60. rokov

Retro dizajn modelu Hongqi L5 vzdáva nepokrytý hold ére "Veľkého kormidelníka" Mao Ce-tunga. Guľaté svetlá s tieniacimi štítkami, dominantná chrómovaná maska ​​s vertikálnym rebrovaním aj zvislé zadné svetlá priamo odkazujú na pôvodnú Hongqi CA72 z konca 50. rokov aj na modernizovanú verziu CA770.

Vzhľadom k dĺžke cez 5,5 m sa Hongqi L5 radí medzi limuzíny najvyššej triedy, ako je Rolls-Royce Phantom alebo Bentley Mulsanne. "Luxusná" je aj cena päť miliónov jüanov, čo v prepočte činí cca 580 tisíc eur.

Výmenou za svoje jüany vydreté poctivou prácou pre stranu dostanete okrem pompézneho vzhľadu a priestoru tiež vidlicový dvanásťvalec 6,0 l s výkonom 400 koní, šesťstupňovú automatickú prevodovku a pohon všetkých kolies. Auto s prevádzkovou hmotnosťou presahujúcou tri tony sa podľa dostupných informácií rozbehne na 200 km/h.

Hongqi-interior.jpg&maxW=630.jpegHongqi-L5-rear.jpg&MaxW=630.jpeg
Interiér kombinuje tradičné čínske vzory s modernými ovládacími rozhraniami

Hongqi je luxusná značka, ktorá patrí do priemyselného koncernu FAW Group. Jej názov v preklade znamená červenú vlajku, symbol vládnucej komunistickej strany. Ako ide komunistická idea vynúteného majetkového rovnostárstva dohromady s honosnými sedanmi pre hŕstku vyvolených, sa nám zistiť nepodarilo.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY