vytisknout velikost písma Papalášske Hongqi L5 je najdrahšie a najpompéznejšie auto z Číny

Autosalón v Pekingu sledujeme najmä ako dejisko svetových premiér európskych značiek. Početne ale prevažujú novinky miestnych výrobcov, v drvivej väčšine bez vývozných ambícií. Tento rok medzi nimi nechýba ani retro limuzína.
Papalášske Hongqi L5 je najdrahšie a najpompéznejšie auto z Číny
Zoznam kapitol
  1. Hongqi L5
  2. Hongqi L5: Fotogalerie

Hongqi L5, ktorá sa vo svetovej premiére predstavuje na autosalóne v Pekingu, je limuzína najvyššej triedy pre čínsky trh. Svojim menom aj poňatím nadväzuje na tradíciu luxusných sedanov, ktoré po vzore ruských Čajek vozili vysokých funkcionárov čínskej komunistickej strany.

Hongqi-L5-doors.jpg&MaxW=630.jpegHongqi-L5-front.jpg&MaxW=630.jpeg 
Design novej čínskej limuzíny nadväzuje na modely Hongqi z 50. a 60. rokov

Retro dizajn modelu Hongqi L5 vzdáva nepokrytý hold ére "Veľkého kormidelníka" Mao Ce-tunga. Guľaté svetlá s tieniacimi štítkami, dominantná chrómovaná maska ​​s vertikálnym rebrovaním aj zvislé zadné svetlá priamo odkazujú na pôvodnú Hongqi CA72 z konca 50. rokov aj na modernizovanú verziu CA770.

Vzhľadom k dĺžke cez 5,5 m sa Hongqi L5 radí medzi limuzíny najvyššej triedy, ako je Rolls-Royce Phantom alebo Bentley Mulsanne. "Luxusná" je aj cena päť miliónov jüanov, čo v prepočte činí cca 580 tisíc eur.

Výmenou za svoje jüany vydreté poctivou prácou pre stranu dostanete okrem pompézneho vzhľadu a priestoru tiež vidlicový dvanásťvalec 6,0 l s výkonom 400 koní, šesťstupňovú automatickú prevodovku a pohon všetkých kolies. Auto s prevádzkovou hmotnosťou presahujúcou tri tony sa podľa dostupných informácií rozbehne na 200 km/h.

Hongqi-interior.jpg&maxW=630.jpegHongqi-L5-rear.jpg&MaxW=630.jpeg
Interiér kombinuje tradičné čínske vzory s modernými ovládacími rozhraniami

Hongqi je luxusná značka, ktorá patrí do priemyselného koncernu FAW Group. Jej názov v preklade znamená červenú vlajku, symbol vládnucej komunistickej strany. Ako ide komunistická idea vynúteného majetkového rovnostárstva dohromady s honosnými sedanmi pre hŕstku vyvolených, sa nám zistiť nepodarilo.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY