vytisknout velikost písma Pancierované Audi A8 L Security vydrží ešte viac ako doteraz

Pancierované Audi A8 L Security vydrží ešte viac ako doteraz

Na blížiacom sa autosalóne vo Frankfurte predstaví Audi okrem iného vylepšenú pancierovanú verziu svojej limuzíny A8. Pod označením Audi A8 L Security sa skrýva automobil, ktorý nanovo spĺňa požiadavky na triedu balistickej odolnosti VR 9 (ešte VR 7).

A8L140007_medium.jpgA8L140005_medium.jpgA8L140006_medium.jpg
Vylepšené Audi A8 L Security sa ponúka s benzínovým osemvalcom a dvanásťvalcom

Výroba pancierových Audi údajne prebieha v spolupráci s továrňou v Neckarsulme a utajovaným výrobným závodom. Auto je sériovo vybavené pancierovaným komunikačným boxom v batožinovom priestore, interkomom pre komunikáciu s ľuďmi v okolí vozidla a samostatným odomykaním jednotlivých dverí. Priobjednať si možno napríklad hasiaci systém alebo zariadenie na dodávku čerstvého vzduchu do kabíny v núdzových situáciách.

Rovnako ako bežné verzie využíva aj pancierové A8 hliníkový konštrukčný základ. Výrobca sľubuje užitočné zaťaženie 600 kg a označuje model Security za "relatívne ľahký", hmotnosť však neuvádza.

A8L110015_medium.jpgA8L140003_medium.jpgA8L140004_medium.jpg
Verzia Security vychádza z predĺženého prevedenia sedanu A8

Záujemcovia o pancierované Audi A8 sa budú naďalej rozhodovať medzi motormi 4.0 TFSI V8 (320 kW, 600 Nm) a W 12 FSI (368 kW, 625 Nm). Najvyššia rýchlosť je obmedzená na 210 km/h kvôli pneumatikám, ktoré umožňujú bezpečne odísť z rizikového miesta aj po úniku vzduchu.

Prvé kusy vylepšeného Audi A8 L Security majú doraziť k zákazníkom na jar 2016.

Pancierované verzie svojich limuzín ponúka aj BMW a Mercedes-Benz.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY