vytisknout velikost písma Pancierované Audi A8 L Security vydrží ešte viac ako doteraz

Pancierované Audi A8 L Security vydrží ešte viac ako doteraz

Na blížiacom sa autosalóne vo Frankfurte predstaví Audi okrem iného vylepšenú pancierovanú verziu svojej limuzíny A8. Pod označením Audi A8 L Security sa skrýva automobil, ktorý nanovo spĺňa požiadavky na triedu balistickej odolnosti VR 9 (ešte VR 7).

A8L140007_medium.jpgA8L140005_medium.jpgA8L140006_medium.jpg
Vylepšené Audi A8 L Security sa ponúka s benzínovým osemvalcom a dvanásťvalcom

Výroba pancierových Audi údajne prebieha v spolupráci s továrňou v Neckarsulme a utajovaným výrobným závodom. Auto je sériovo vybavené pancierovaným komunikačným boxom v batožinovom priestore, interkomom pre komunikáciu s ľuďmi v okolí vozidla a samostatným odomykaním jednotlivých dverí. Priobjednať si možno napríklad hasiaci systém alebo zariadenie na dodávku čerstvého vzduchu do kabíny v núdzových situáciách.

Rovnako ako bežné verzie využíva aj pancierové A8 hliníkový konštrukčný základ. Výrobca sľubuje užitočné zaťaženie 600 kg a označuje model Security za "relatívne ľahký", hmotnosť však neuvádza.

A8L110015_medium.jpgA8L140003_medium.jpgA8L140004_medium.jpg
Verzia Security vychádza z predĺženého prevedenia sedanu A8

Záujemcovia o pancierované Audi A8 sa budú naďalej rozhodovať medzi motormi 4.0 TFSI V8 (320 kW, 600 Nm) a W 12 FSI (368 kW, 625 Nm). Najvyššia rýchlosť je obmedzená na 210 km/h kvôli pneumatikám, ktoré umožňujú bezpečne odísť z rizikového miesta aj po úniku vzduchu.

Prvé kusy vylepšeného Audi A8 L Security majú doraziť k zákazníkom na jar 2016.

Pancierované verzie svojich limuzín ponúka aj BMW a Mercedes-Benz.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY