vytisknout velikost písma Pancierované Audi A8 L Security vydrží ešte viac ako doteraz

Pancierované Audi A8 L Security vydrží ešte viac ako doteraz

Na blížiacom sa autosalóne vo Frankfurte predstaví Audi okrem iného vylepšenú pancierovanú verziu svojej limuzíny A8. Pod označením Audi A8 L Security sa skrýva automobil, ktorý nanovo spĺňa požiadavky na triedu balistickej odolnosti VR 9 (ešte VR 7).

A8L140007_medium.jpgA8L140005_medium.jpgA8L140006_medium.jpg
Vylepšené Audi A8 L Security sa ponúka s benzínovým osemvalcom a dvanásťvalcom

Výroba pancierových Audi údajne prebieha v spolupráci s továrňou v Neckarsulme a utajovaným výrobným závodom. Auto je sériovo vybavené pancierovaným komunikačným boxom v batožinovom priestore, interkomom pre komunikáciu s ľuďmi v okolí vozidla a samostatným odomykaním jednotlivých dverí. Priobjednať si možno napríklad hasiaci systém alebo zariadenie na dodávku čerstvého vzduchu do kabíny v núdzových situáciách.

Rovnako ako bežné verzie využíva aj pancierové A8 hliníkový konštrukčný základ. Výrobca sľubuje užitočné zaťaženie 600 kg a označuje model Security za "relatívne ľahký", hmotnosť však neuvádza.

A8L110015_medium.jpgA8L140003_medium.jpgA8L140004_medium.jpg
Verzia Security vychádza z predĺženého prevedenia sedanu A8

Záujemcovia o pancierované Audi A8 sa budú naďalej rozhodovať medzi motormi 4.0 TFSI V8 (320 kW, 600 Nm) a W 12 FSI (368 kW, 625 Nm). Najvyššia rýchlosť je obmedzená na 210 km/h kvôli pneumatikám, ktoré umožňujú bezpečne odísť z rizikového miesta aj po úniku vzduchu.

Prvé kusy vylepšeného Audi A8 L Security majú doraziť k zákazníkom na jar 2016.

Pancierované verzie svojich limuzín ponúka aj BMW a Mercedes-Benz.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY