vytisknout velikost písma Pancierované Audi A8 L Security vydrží ešte viac ako doteraz

Pancierované Audi A8 L Security vydrží ešte viac ako doteraz

Na blížiacom sa autosalóne vo Frankfurte predstaví Audi okrem iného vylepšenú pancierovanú verziu svojej limuzíny A8. Pod označením Audi A8 L Security sa skrýva automobil, ktorý nanovo spĺňa požiadavky na triedu balistickej odolnosti VR 9 (ešte VR 7).

A8L140007_medium.jpgA8L140005_medium.jpgA8L140006_medium.jpg
Vylepšené Audi A8 L Security sa ponúka s benzínovým osemvalcom a dvanásťvalcom

Výroba pancierových Audi údajne prebieha v spolupráci s továrňou v Neckarsulme a utajovaným výrobným závodom. Auto je sériovo vybavené pancierovaným komunikačným boxom v batožinovom priestore, interkomom pre komunikáciu s ľuďmi v okolí vozidla a samostatným odomykaním jednotlivých dverí. Priobjednať si možno napríklad hasiaci systém alebo zariadenie na dodávku čerstvého vzduchu do kabíny v núdzových situáciách.

Rovnako ako bežné verzie využíva aj pancierové A8 hliníkový konštrukčný základ. Výrobca sľubuje užitočné zaťaženie 600 kg a označuje model Security za "relatívne ľahký", hmotnosť však neuvádza.

A8L110015_medium.jpgA8L140003_medium.jpgA8L140004_medium.jpg
Verzia Security vychádza z predĺženého prevedenia sedanu A8

Záujemcovia o pancierované Audi A8 sa budú naďalej rozhodovať medzi motormi 4.0 TFSI V8 (320 kW, 600 Nm) a W 12 FSI (368 kW, 625 Nm). Najvyššia rýchlosť je obmedzená na 210 km/h kvôli pneumatikám, ktoré umožňujú bezpečne odísť z rizikového miesta aj po úniku vzduchu.

Prvé kusy vylepšeného Audi A8 L Security majú doraziť k zákazníkom na jar 2016.

Pancierované verzie svojich limuzín ponúka aj BMW a Mercedes-Benz.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY