vytisknout velikost písma Pancierované Audi A8 L Security vydrží ešte viac ako doteraz

Pancierované Audi A8 L Security vydrží ešte viac ako doteraz

Na blížiacom sa autosalóne vo Frankfurte predstaví Audi okrem iného vylepšenú pancierovanú verziu svojej limuzíny A8. Pod označením Audi A8 L Security sa skrýva automobil, ktorý nanovo spĺňa požiadavky na triedu balistickej odolnosti VR 9 (ešte VR 7).

A8L140007_medium.jpgA8L140005_medium.jpgA8L140006_medium.jpg
Vylepšené Audi A8 L Security sa ponúka s benzínovým osemvalcom a dvanásťvalcom

Výroba pancierových Audi údajne prebieha v spolupráci s továrňou v Neckarsulme a utajovaným výrobným závodom. Auto je sériovo vybavené pancierovaným komunikačným boxom v batožinovom priestore, interkomom pre komunikáciu s ľuďmi v okolí vozidla a samostatným odomykaním jednotlivých dverí. Priobjednať si možno napríklad hasiaci systém alebo zariadenie na dodávku čerstvého vzduchu do kabíny v núdzových situáciách.

Rovnako ako bežné verzie využíva aj pancierové A8 hliníkový konštrukčný základ. Výrobca sľubuje užitočné zaťaženie 600 kg a označuje model Security za "relatívne ľahký", hmotnosť však neuvádza.

A8L110015_medium.jpgA8L140003_medium.jpgA8L140004_medium.jpg
Verzia Security vychádza z predĺženého prevedenia sedanu A8

Záujemcovia o pancierované Audi A8 sa budú naďalej rozhodovať medzi motormi 4.0 TFSI V8 (320 kW, 600 Nm) a W 12 FSI (368 kW, 625 Nm). Najvyššia rýchlosť je obmedzená na 210 km/h kvôli pneumatikám, ktoré umožňujú bezpečne odísť z rizikového miesta aj po úniku vzduchu.

Prvé kusy vylepšeného Audi A8 L Security majú doraziť k zákazníkom na jar 2016.

Pancierované verzie svojich limuzín ponúka aj BMW a Mercedes-Benz.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY