vytisknout velikost písma Pancierované Audi A8 L Security odolá streľbe aj granátu

Po facelifte štandardných verzií Audi A8 prichádza prémiová značka skupiny Volkswagen aj s modernizáciou pancierovanej varianty.
Pancierované Audi A8 L Security odolá streľbe aj granátu

Nedávno modernizovaná Audi A8 je po novom k dispozícii aj v pancierovanom prevedení. Cieľovou skupinou modelu Audi A8 L Security sú nielen politici a "kontroverzní podnikatelia", ale aj usporiadaní biznismeni pôsobiaci v menej bezpečných oblastiach sveta.

A8L140001_medium.jpgA8L140004_medium.jpg
Pancierové A8 sa dodáva len v predĺženej verzii L

Aj "opevnená" A8 pochopiteľne vychádza z hliníkovej konštrukcie Audi Space Frame. Na ňu špeciálny tím pripevní ochranné pláty z pevnej ocele, keramických kompozitov alebo aramidových vlákien. V miestach spojov sa ochranné prvky prekrývajú. Zosilnená okná majú vnútri vrstvu polykarbonátu, ktorá bráni ich roztriešteniu.

Celý proces trvá 450 hodín. Až potom opancierované Audi A8 putuje späť na montážnu linku, kde sa dokončí montáž rovnakým spôsobom ako pri štandardných verziách.

Keď chcete prehovoriť k davu

Audi A8 L Security má aj celý rad špeciálnych prvkov výbavy. Už v sérii dostanete komunikačný box, v ktorom sú uložené dôležité elektronické systémy vozidla. Box je schovaný v kufri a má hliníkovú schránku s keramickými dvierkami. Bez príplatku sa montuje aj interkom, prostredníctvom ktorého je možné zvnútra komunikovať s vonkajším svetom. Reproduktor sa nachádza v maske chladiča.

Na želanie Audi ponúka zosilnenú ochranu palivovej nádrže alebo akumulátora, ale tiež patentovanú technológiu núdzového otvárania dverí. Pri stlačení zaplombovaného tlačidla pri súčasnom zatiahnutí za kľučku uvoľnia pyrotechnické patróny dvere zo závesov. V ponuke nechýbajú ani majáky a príprava pre komunikačné systémy používané ozbrojenými zložkami.

Audi A8 L Security má certifikáciu mníchovského balistického skúšobného strediska. Poskytuje balistickú ochranu triedy BR7, čo je najvyšší stupeň pre civilné vozidlá. Cestujúcich ochráni nielen pred paľbou z ručných zbraní kalibru NATO, ale napríklad aj pred útokom ručným granátom.

Bezpečnejšie, ale pomalšie

Automobilka z Ingolstadtu ponúka pancierovanú A8 s dvojicou zážihových motorov: 4.0 V8 TFSI a W12 FSI. No nakoľko pancierovanie niečo váži, obaja poskytujú dynamiku ani nie porovnateľnú so základným vznetovým šesťvalcom 3. 0 TDI.

Zatiaľ čo bežné Audi A8 L v motorizáciách 4.0 TFSI aj W 12 FSI zvládne akceleráciu 0-100 km/h za zhodných 4,6 s, pancierovaný model potrebuje o 2,9 s dlhší čas s osemvalcom (7,5 s). Voľba dvanásťvalca uberie z tejto hodnoty len štyri desatiny sekundy (7,1 s). Najvyššia rýchlosť je elektronicky obmedzená na 210 km/h.

Hnací reťazec sa od bežných A8 nelíši. Motor poháňa všetky štyri kolesá prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky.

Video modernizovaného Audi A8 L Security automobilka zatiaľ nezverejnila, ale pozrite sa na videá doterajšej verzie. Okrem oficiálneho spotu uvidíte aj prehliadku zakrytovanie spodnej časti a "gangsterskú otočku" o 180 stupňov:

 

 

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY