vytisknout velikost písma Pancierované Audi A8 L Security odolá streľbe aj granátu

Po facelifte štandardných verzií Audi A8 prichádza prémiová značka skupiny Volkswagen aj s modernizáciou pancierovanej varianty.
Pancierované Audi A8 L Security odolá streľbe aj granátu

Nedávno modernizovaná Audi A8 je po novom k dispozícii aj v pancierovanom prevedení. Cieľovou skupinou modelu Audi A8 L Security sú nielen politici a "kontroverzní podnikatelia", ale aj usporiadaní biznismeni pôsobiaci v menej bezpečných oblastiach sveta.

A8L140001_medium.jpgA8L140004_medium.jpg
Pancierové A8 sa dodáva len v predĺženej verzii L

Aj "opevnená" A8 pochopiteľne vychádza z hliníkovej konštrukcie Audi Space Frame. Na ňu špeciálny tím pripevní ochranné pláty z pevnej ocele, keramických kompozitov alebo aramidových vlákien. V miestach spojov sa ochranné prvky prekrývajú. Zosilnená okná majú vnútri vrstvu polykarbonátu, ktorá bráni ich roztriešteniu.

Celý proces trvá 450 hodín. Až potom opancierované Audi A8 putuje späť na montážnu linku, kde sa dokončí montáž rovnakým spôsobom ako pri štandardných verziách.

Keď chcete prehovoriť k davu

Audi A8 L Security má aj celý rad špeciálnych prvkov výbavy. Už v sérii dostanete komunikačný box, v ktorom sú uložené dôležité elektronické systémy vozidla. Box je schovaný v kufri a má hliníkovú schránku s keramickými dvierkami. Bez príplatku sa montuje aj interkom, prostredníctvom ktorého je možné zvnútra komunikovať s vonkajším svetom. Reproduktor sa nachádza v maske chladiča.

Na želanie Audi ponúka zosilnenú ochranu palivovej nádrže alebo akumulátora, ale tiež patentovanú technológiu núdzového otvárania dverí. Pri stlačení zaplombovaného tlačidla pri súčasnom zatiahnutí za kľučku uvoľnia pyrotechnické patróny dvere zo závesov. V ponuke nechýbajú ani majáky a príprava pre komunikačné systémy používané ozbrojenými zložkami.

Audi A8 L Security má certifikáciu mníchovského balistického skúšobného strediska. Poskytuje balistickú ochranu triedy BR7, čo je najvyšší stupeň pre civilné vozidlá. Cestujúcich ochráni nielen pred paľbou z ručných zbraní kalibru NATO, ale napríklad aj pred útokom ručným granátom.

Bezpečnejšie, ale pomalšie

Automobilka z Ingolstadtu ponúka pancierovanú A8 s dvojicou zážihových motorov: 4.0 V8 TFSI a W12 FSI. No nakoľko pancierovanie niečo váži, obaja poskytujú dynamiku ani nie porovnateľnú so základným vznetovým šesťvalcom 3. 0 TDI.

Zatiaľ čo bežné Audi A8 L v motorizáciách 4.0 TFSI aj W 12 FSI zvládne akceleráciu 0-100 km/h za zhodných 4,6 s, pancierovaný model potrebuje o 2,9 s dlhší čas s osemvalcom (7,5 s). Voľba dvanásťvalca uberie z tejto hodnoty len štyri desatiny sekundy (7,1 s). Najvyššia rýchlosť je elektronicky obmedzená na 210 km/h.

Hnací reťazec sa od bežných A8 nelíši. Motor poháňa všetky štyri kolesá prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky.

Video modernizovaného Audi A8 L Security automobilka zatiaľ nezverejnila, ale pozrite sa na videá doterajšej verzie. Okrem oficiálneho spotu uvidíte aj prehliadku zakrytovanie spodnej časti a "gangsterskú otočku" o 180 stupňov:

 

 

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY