vytisknout velikost písma Pagani Huayra Roadster: 2 milióny, 100 kusov a už sú vypredané

Pagani Huayra Roadster sa predstaví na autosalóne v Ženeve. Roadster je o 80 kg ľahší a zároveň pevnejší ako kupé. Stojí 2,2 milióna eur.. Všetkých 100 áut je už vypredaných.
Pagani Huayra Roadster: 2 milióny, 100 kusov a už sú vypredané

Ani sa to nezdá, ale ultraexkluzívny superšport Pagani Huayra je na trhu už piaty rok. O otvorenej verzii sa špekulovalo prakticky od predstavenia nového modelu v januári v roku 2011. Ale až teraz pred autosalónom v Ženeve sa dočkali všetci, ktorí hľadajú najrýchlejší (a zrejme aj najdrahš) fén na svete.

Fascinujíce Pagani Huayra Roadster spestrí autosalón v Ženeve. Chápte ho ako ukážku toho, čo by sme mohli mať, keby sme neboli tak beznádejne chudobní. Všetkých 100 roadsterov, ktoré automobilka Pagani vyrobí, už totiž má svojich zákazníkov. Tí za každý kus zaplatili 2 280 000 eur bez dane.

Srdcom roadsteru Pagani Huayra je preplňovaný dvanásťvalec 6,0 l od Mercedesu-AMG, ktorý na zadné kolesá posiela výkon 562 kW (764 koní) v 6200 min-1 a krútiaci moment 1000 Nm. Kupé malo výkon 730 koní, ale krútiaci moment 1100 Nm. Novinkou je sedemstupňová prevodovka, ktorá bola, rovnako ako ďalšie konštrukčné a technologické postupy, vyvinutá na špeciáli a prototype Pagani Huayra BC.

Pagani sa chváli tým, že Huayra Roadster váži len 1280 kg, čo je o 80 kg menej ako kupé. Zároveň má ale Roadster vyššiu torznú tuhosť. Aj napriek použitiu homologizovaných cestných pneumatík dokáže vďaka aktívnej aerodynamike generovať v zákrutách masívnej preťaženie 1,8 g. Pri kupé bola táto hodnota 1,68 g.

Pagani nehovorí o akcelerácii z 0 na 100 km/h (pri kupé 2,8 s), ani o najvyššej rýchlosti (383 km/h pri kupé) alebo snáď spotrebe paliva. Na druhú stranu to ani nie je potrebné, pretože všetky autá sú vypredané a vozidlá Pagani nie sú z tých, ktoré by sa museli pretláčať s "konkurenciou" o desatinky v tabuľkách. A vôbec, má Pagani vlastne nejakú konkurenciu?

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY