vytisknout velikost písma Pagani Huayra Dinastia Ya Zi je špeciálny model pre Čínu

Produkcia modelu Huayra je už dávno beznádejne vypredaná.
Pagani Huayra Dinastia Ya Zi je špeciálny model pre Čínu

Talianska automobilka Pagani nepatrí medzi tie, ktoré by chrlili špeciálne modely a limitované edície ako na bežiacom páse. Na druhej strane, keď už sa raz niečo objaví, tak to stojí za to. Pred časom prišla značka Pagani so špeciálnymi modelmi pre čínsky trh a teraz je tu ďalší. Volá sa Huayra Dinastia Ya Zi a od predošlých sa líši predovšetkým farebným prevedením, ktoré je... povedzme neprehliadnuteľné.

Vedľa fialového exteriéru a "kúpeľňovo" zeleného interiéru stoja za pozornosť aj zlaté kolesá s priemerom 20" vpredu a 21" vzadu. Zákazník dostane v cene takisto paket Pagani Tempesta, čo je balíček s upraveným podvozkom, aerodynamikou, riadením a brzdami. Vzadu stále zostáva dvoma turbodúchadlami preplňovaný dvanásťvalec od Mercedesu-AMG, ktorý na zadné kolesá cez automatickú prevodovku posiela výkon 539 kW (733 k).

Podrobnejšie informácie o špeciálnom Pagani Huayra Dinastia Ya Zi si taliansky butikový výrobca necháva pre seba. Nepoznáme teda cenu ani počet vyrobených kusov. Niečo nám ale hovorí, že vznikol len tento jeden jediný na špeciálnu objednávku. Produkcia štandardného modelu Huayra totiž bola limitovaná na iba sto kusov. A pokiaľ ide o cenu, aspoň orientačnú predstavu si môžeme urobiť zo štandardného cenníka Pagani. Huayra stojí v prepočte asi 1 milión eur bez DPH, odľahčená a výkonnejšia Huayra BC dokonca 2 milióny eur. Napríklad za parkovaciu kameru sa pripláca asi 4 tisíc eur.

Automobilku Pagani založil v roku 1992 argentínsky prisťahovalec Horacio Pagani. Vo svojej predchádzajúcej praxi sa zaoberal výrobou dielov z uhlíkových kompozitov a úzko spolupracoval s Lamborghini. Model Zonda získal svetovú slávu, keď sa objavil v kultovom relácie Top Gear britskej televízie BBC.

Fotografie Pagani Huayra Dinastia Ya Zi priniesla Facebooková stránka Primage, s ktorej dovolením ich tu zverejňujeme.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY