vytisknout velikost písma Pagani Huayra BC: Vznikne len 20 kusov, každý za 2,3 milióna eur

Nová ostrejšia verzia superšportu Huayra ukazuje, aké prvky a technológie môžeme čakať pri tejto značke o pár rokov.
Pagani Huayra BC: Vznikne len 20 kusov, každý za 2,3 milióna eur
Zoznam kapitol
  1. Pagani Huayra BC
  2. Fotogaléria: Pagani Huayra BC

Superšport Pagani Huayra sa dočkal svojej ostrej okruhovej verzie. Pokračuje tak v tradícii modelov Zonda R a Zonda Cinque. Volá sa stručne Huayra BC a podľa výrobcu ide nielen o exkluzívny automobil, ale aj o víziu, aké technologické postupy a prvky môžeme očakávať na jeho autách v budúcnosti.

pagani huayra (26).jpgpagani huayra (15).jpgpagani huayra (11).jpg
Pagani Huayra BC je silnejší (+90 k a 100 Nm) a aj ľahší (-132 kg) než „bežná“ cestná verzia. Vyrobených bude len dvadsať kusov so základnou cenovkou 2,3 milióna eur bez dane

Označenie BC vyjadruje iniciály Benny Caiola. To bol vôbec prvý zákazník automobilky Pagani a sám Horacio Pagani ho považuje za veľký zdroj inšpirácie. Taliansky rodák Benny Caiola zbohatol v USA na trhu s realitami a vlastnil veľkú zbierku predovšetkým talianskych superšportov.

Pagani Huayra BC síce vyzerá ako trochu vyladená Huayra, ale údajne ani jeden karbónový panel karosérie s výnimkou strechy nie je pôvodný. Cieľom bolo posunúť ešte ďalej možnosti aktívnej aerodynamiky. Huayra BC generuje nielen vyšší prítlak, ale aj menší aerodynamický odpor.

S hmotnosťou 1218 kg je Pagani Huayra BC o 132 kg ľahšia ako štandardný model. Hmotnosť bola ušetrená prakticky na každom mysliteľnom mieste od podvozku cez kolesá a interiér po prevodovku alebo panely karosérie. Navyše bol posilnený aj motor.

O pohon sa stále stará dvoma turbodúchadlami preplňovaný šesťlitrový dvanásťvalec Mercedes-AMG, ktorého výkon vzrástol z 522 kW (710 k) na 588 kW (800 koní) a krútiaci moment z 900 Nm na rovných 1000 Nm. Pagani ešte neudáva hodnoty zrýchlenia a maximálnej rýchlosti, ale štandardná Huayra zrýchli na 100 km/h za 3,2 s a rozbehne sa na 370 km/h.

O prenos sily na zadnú nápravu sa stará novo vyvinutá robotizovaná prevodovka od spoločnosti Xtrack. Jej konštrukcia vychádza z pretekárskych špeciálov pre 24 h Le Mans a používa napríklad karbónové synchróny pre rýchlejšie a spoľahlivejšie radenie. Zadným kolesám s trakciou pomáha nový elektronický diferenciál. Hmotnosť prevodovky a rozvodovky je dohromady o asi 40% nižšia než v prípade dvojspojkového systému bežnej Huayra.

pagani huayra (5).jpgpagani huayra (42).jpgpagani huayra (55).jpg
Pro vozidlá Pagani je charakteristická absolútna posadnutosť spracovaním detailov. Za všetko hovorí napríklad prevedenie kulisy voliča robotizovanej prevodovky alebo titánové výfuky

Pagani Huayra BC dostalo špeciálne vyvinuté pneumatiky Pirelli s rozmerom 255/30 ZR20 vpredu a 355/25 ZR21 vzadu. Za odľahčenými kolesami sa ukrývajú masívne karbón-keramické brzdy a prepracovaný podvozok, ktorého konštrukcia opäť vychádza zo závodných áut. Komponenty podvozka sú navyše o štvrtinu ľahšie ako pri sériovom modeli.

Interiér sa od štýlu Pagani nelíši, ale aj v ňom sa šetrila hmotnosť, kde to len šlo. Zaujímavé je napríklad použitie elektronickej parkovacej brzdy namiesto mechanickej. Celý systém je totiž ľahší. Vyrobených bude iba dvadsať kusov Pagani Huayra BC so základnou cenovkou 2,3 milióna eur.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

27. 4. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY