vytisknout velikost písma Pagani Huayra BC: Vznikne len 20 kusov, každý za 2,3 milióna eur

Nová ostrejšia verzia superšportu Huayra ukazuje, aké prvky a technológie môžeme čakať pri tejto značke o pár rokov.
Pagani Huayra BC: Vznikne len 20 kusov, každý za 2,3 milióna eur
Zoznam kapitol
  1. Pagani Huayra BC
  2. Fotogaléria: Pagani Huayra BC

Superšport Pagani Huayra sa dočkal svojej ostrej okruhovej verzie. Pokračuje tak v tradícii modelov Zonda R a Zonda Cinque. Volá sa stručne Huayra BC a podľa výrobcu ide nielen o exkluzívny automobil, ale aj o víziu, aké technologické postupy a prvky môžeme očakávať na jeho autách v budúcnosti.

pagani huayra (26).jpgpagani huayra (15).jpgpagani huayra (11).jpg
Pagani Huayra BC je silnejší (+90 k a 100 Nm) a aj ľahší (-132 kg) než „bežná“ cestná verzia. Vyrobených bude len dvadsať kusov so základnou cenovkou 2,3 milióna eur bez dane

Označenie BC vyjadruje iniciály Benny Caiola. To bol vôbec prvý zákazník automobilky Pagani a sám Horacio Pagani ho považuje za veľký zdroj inšpirácie. Taliansky rodák Benny Caiola zbohatol v USA na trhu s realitami a vlastnil veľkú zbierku predovšetkým talianskych superšportov.

Pagani Huayra BC síce vyzerá ako trochu vyladená Huayra, ale údajne ani jeden karbónový panel karosérie s výnimkou strechy nie je pôvodný. Cieľom bolo posunúť ešte ďalej možnosti aktívnej aerodynamiky. Huayra BC generuje nielen vyšší prítlak, ale aj menší aerodynamický odpor.

S hmotnosťou 1218 kg je Pagani Huayra BC o 132 kg ľahšia ako štandardný model. Hmotnosť bola ušetrená prakticky na každom mysliteľnom mieste od podvozku cez kolesá a interiér po prevodovku alebo panely karosérie. Navyše bol posilnený aj motor.

O pohon sa stále stará dvoma turbodúchadlami preplňovaný šesťlitrový dvanásťvalec Mercedes-AMG, ktorého výkon vzrástol z 522 kW (710 k) na 588 kW (800 koní) a krútiaci moment z 900 Nm na rovných 1000 Nm. Pagani ešte neudáva hodnoty zrýchlenia a maximálnej rýchlosti, ale štandardná Huayra zrýchli na 100 km/h za 3,2 s a rozbehne sa na 370 km/h.

O prenos sily na zadnú nápravu sa stará novo vyvinutá robotizovaná prevodovka od spoločnosti Xtrack. Jej konštrukcia vychádza z pretekárskych špeciálov pre 24 h Le Mans a používa napríklad karbónové synchróny pre rýchlejšie a spoľahlivejšie radenie. Zadným kolesám s trakciou pomáha nový elektronický diferenciál. Hmotnosť prevodovky a rozvodovky je dohromady o asi 40% nižšia než v prípade dvojspojkového systému bežnej Huayra.

pagani huayra (5).jpgpagani huayra (42).jpgpagani huayra (55).jpg
Pro vozidlá Pagani je charakteristická absolútna posadnutosť spracovaním detailov. Za všetko hovorí napríklad prevedenie kulisy voliča robotizovanej prevodovky alebo titánové výfuky

Pagani Huayra BC dostalo špeciálne vyvinuté pneumatiky Pirelli s rozmerom 255/30 ZR20 vpredu a 355/25 ZR21 vzadu. Za odľahčenými kolesami sa ukrývajú masívne karbón-keramické brzdy a prepracovaný podvozok, ktorého konštrukcia opäť vychádza zo závodných áut. Komponenty podvozka sú navyše o štvrtinu ľahšie ako pri sériovom modeli.

Interiér sa od štýlu Pagani nelíši, ale aj v ňom sa šetrila hmotnosť, kde to len šlo. Zaujímavé je napríklad použitie elektronickej parkovacej brzdy namiesto mechanickej. Celý systém je totiž ľahší. Vyrobených bude iba dvadsať kusov Pagani Huayra BC so základnou cenovkou 2,3 milióna eur.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY