vytisknout velikost písma Packard Royal: V12, objem 41 litrov, 1 625 koní, takmer 10 metrov a 2 miesta

Nebaví vás stále tá ekológia, downsizing, čím ďalej menšie motory, čím ďalej viac turbodúchadiel a neustále sa sprísňujúce limity produkcie emisií? Tak si postavte vlastné auto, rovnako ako to urobil istý Rodney Rucker. Ten vzal lodný dvanásťvalec s objemom 41 litrov a okolo toho postavil takmer desať metrov dlhú vec, ktorá odvezie iba dvoch pasažierov.

Základom tohto špeciálu je motor Packard 4M2500 V12 s už spomínaným viac ako štyridsaťlitrovým objemom. Ide o agregát používaný v amerických lodiach v druhej svetovej vojne. Vŕtanie má veľkosť 171,5 mm, zdvih 168,4 mm. Motor dosahuje výkon 1195 kW (1625 koní) a krútiaci moment má príjemných 4070 Nm.

Výsledok, ktorý vidíte na priložených videách a fotkách, nakoniec stál zhruba milión dolárov a sedem tisíc hodín práce. Riadiť takú vec musí byť určite nezabudnuteľný zážitok.

rodney_11.jpgrodney_10.jpgrodney_07.jpgrodney_12.jpgrodney_05.jpgrodney_02.jpgrodney_03.jpgrodney_04.jpgrodney_06.jpgrodney_08.jpgrodney_09.jpgrodney_13.jpgrodney_14.jpgrodney_15.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY