vytisknout velikost písma Páčil by sa vám závodný Opel Astra TCR? Môže byť váš za 95-tisíc eur

V zásade ide o produkčné auto upravené pre okruhy podľa nutných bezpečnostných pravidiel FIA. Pod kapotou má preplňovaný štvorvalec 2,0 l s výkonom 243 kW.
Páčil by sa vám závodný Opel Astra TCR? Môže byť váš za 95-tisíc eur
Zoznam kapitol
  1. Opel Astra TCR
  2. Fotogaléria: Opel Astra TCR

Chceli by ste skúsiť okruhové pretekanie s cestovným vozidlom, ale bojíte sa našlapanej konkurencie a predovšetkým extrémnych nákladov? Tak skúste niektorý z národných šampionátov TCR, čo sú vlastne také "juniorské" WTCC špeciály. Špecifikácia je podobná, autá sú ale lacnejšie a pretekanie tiež.

opel astra tcr (11).jpgopel astra tcr (15).jpgopel astra tcr (6).jpg
Závodná Astra TCR má výrazný bodykit, preplňovaný dvojliter s výkonom 330 koní, sekvenčnú prevodovku a vyrámovaný jednomiestny interiér. Hmotnosť vozidla je 1200 kg

S jedným takým teraz prichádza Opel. Je to nová Astra a volá sa celkom zrozumiteľne Opel Astra TCR. V zásade ide o produkčné auto upravené pre okruhy podľa nutných bezpečnostných pravidiel FIA. Výhodou je cena, toto auto vás bude stáť rozumných 95 000 eur bez dane.

A to je oveľa menej, než na koľko vyjde kúpa a prevádzkovanie aktuálneho špeciálu WTCC. Pod kapotou pretekárskej Astry je preplňovaný štvorvalec 2,0 l s výkonom 243 kW (330 k) a krútiacim momentom 420 Nm. Poháňané sú predné kolesá cez šesťstupňovú sekvenčnú prevodovku s radením pod volantom.

opel astra tcr (4).jpgopel astra tcr (14).jpgopel astra tcr (7).jpg
Závodná Astra stojí 95-tisíc eur bez dane. To je na prakticky pripravené závodné auto skutočne atraktívna cena. Aj šampionáty TCR majú byť finančne únosné

Opel Astra TCR má povinnú stolitrovú nádrž, dostal nastaviteľný podvozok a nemá ABS alebo podobné asistenčné systémy. O spomalenie sa starajú klasické kotúčové brzdy, vpredu majú disky priemer 378 mm a zvierajú ich šesťpiestikové strmene, vzadu potom majú brzdy priemer 265 mm a zaberajú na nich dvojpiestikové strmene. Hmotnosť pretekárskej Astry je 1200 kg.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY