vytisknout velikost písma Páčil by sa vám závodný Opel Astra TCR? Môže byť váš za 95-tisíc eur

V zásade ide o produkčné auto upravené pre okruhy podľa nutných bezpečnostných pravidiel FIA. Pod kapotou má preplňovaný štvorvalec 2,0 l s výkonom 243 kW.
Páčil by sa vám závodný Opel Astra TCR? Môže byť váš za 95-tisíc eur
Zoznam kapitol
  1. Opel Astra TCR
  2. Fotogaléria: Opel Astra TCR

Chceli by ste skúsiť okruhové pretekanie s cestovným vozidlom, ale bojíte sa našlapanej konkurencie a predovšetkým extrémnych nákladov? Tak skúste niektorý z národných šampionátov TCR, čo sú vlastne také "juniorské" WTCC špeciály. Špecifikácia je podobná, autá sú ale lacnejšie a pretekanie tiež.

opel astra tcr (11).jpgopel astra tcr (15).jpgopel astra tcr (6).jpg
Závodná Astra TCR má výrazný bodykit, preplňovaný dvojliter s výkonom 330 koní, sekvenčnú prevodovku a vyrámovaný jednomiestny interiér. Hmotnosť vozidla je 1200 kg

S jedným takým teraz prichádza Opel. Je to nová Astra a volá sa celkom zrozumiteľne Opel Astra TCR. V zásade ide o produkčné auto upravené pre okruhy podľa nutných bezpečnostných pravidiel FIA. Výhodou je cena, toto auto vás bude stáť rozumných 95 000 eur bez dane.

A to je oveľa menej, než na koľko vyjde kúpa a prevádzkovanie aktuálneho špeciálu WTCC. Pod kapotou pretekárskej Astry je preplňovaný štvorvalec 2,0 l s výkonom 243 kW (330 k) a krútiacim momentom 420 Nm. Poháňané sú predné kolesá cez šesťstupňovú sekvenčnú prevodovku s radením pod volantom.

opel astra tcr (4).jpgopel astra tcr (14).jpgopel astra tcr (7).jpg
Závodná Astra stojí 95-tisíc eur bez dane. To je na prakticky pripravené závodné auto skutočne atraktívna cena. Aj šampionáty TCR majú byť finančne únosné

Opel Astra TCR má povinnú stolitrovú nádrž, dostal nastaviteľný podvozok a nemá ABS alebo podobné asistenčné systémy. O spomalenie sa starajú klasické kotúčové brzdy, vpredu majú disky priemer 378 mm a zvierajú ich šesťpiestikové strmene, vzadu potom majú brzdy priemer 265 mm a zaberajú na nich dvojpiestikové strmene. Hmotnosť pretekárskej Astry je 1200 kg.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY