vytisknout velikost písma Páčil by sa vám závodný Opel Astra TCR? Môže byť váš za 95-tisíc eur

V zásade ide o produkčné auto upravené pre okruhy podľa nutných bezpečnostných pravidiel FIA. Pod kapotou má preplňovaný štvorvalec 2,0 l s výkonom 243 kW.
Páčil by sa vám závodný Opel Astra TCR? Môže byť váš za 95-tisíc eur
Zoznam kapitol
  1. Opel Astra TCR
  2. Fotogaléria: Opel Astra TCR

Chceli by ste skúsiť okruhové pretekanie s cestovným vozidlom, ale bojíte sa našlapanej konkurencie a predovšetkým extrémnych nákladov? Tak skúste niektorý z národných šampionátov TCR, čo sú vlastne také "juniorské" WTCC špeciály. Špecifikácia je podobná, autá sú ale lacnejšie a pretekanie tiež.

opel astra tcr (11).jpgopel astra tcr (15).jpgopel astra tcr (6).jpg
Závodná Astra TCR má výrazný bodykit, preplňovaný dvojliter s výkonom 330 koní, sekvenčnú prevodovku a vyrámovaný jednomiestny interiér. Hmotnosť vozidla je 1200 kg

S jedným takým teraz prichádza Opel. Je to nová Astra a volá sa celkom zrozumiteľne Opel Astra TCR. V zásade ide o produkčné auto upravené pre okruhy podľa nutných bezpečnostných pravidiel FIA. Výhodou je cena, toto auto vás bude stáť rozumných 95 000 eur bez dane.

A to je oveľa menej, než na koľko vyjde kúpa a prevádzkovanie aktuálneho špeciálu WTCC. Pod kapotou pretekárskej Astry je preplňovaný štvorvalec 2,0 l s výkonom 243 kW (330 k) a krútiacim momentom 420 Nm. Poháňané sú predné kolesá cez šesťstupňovú sekvenčnú prevodovku s radením pod volantom.

opel astra tcr (4).jpgopel astra tcr (14).jpgopel astra tcr (7).jpg
Závodná Astra stojí 95-tisíc eur bez dane. To je na prakticky pripravené závodné auto skutočne atraktívna cena. Aj šampionáty TCR majú byť finančne únosné

Opel Astra TCR má povinnú stolitrovú nádrž, dostal nastaviteľný podvozok a nemá ABS alebo podobné asistenčné systémy. O spomalenie sa starajú klasické kotúčové brzdy, vpredu majú disky priemer 378 mm a zvierajú ich šesťpiestikové strmene, vzadu potom majú brzdy priemer 265 mm a zaberajú na nich dvojpiestikové strmene. Hmotnosť pretekárskej Astry je 1200 kg.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY