vytisknout velikost písma Páčil by sa vám závodný Opel Astra TCR? Môže byť váš za 95-tisíc eur

V zásade ide o produkčné auto upravené pre okruhy podľa nutných bezpečnostných pravidiel FIA. Pod kapotou má preplňovaný štvorvalec 2,0 l s výkonom 243 kW.
Páčil by sa vám závodný Opel Astra TCR? Môže byť váš za 95-tisíc eur
Zoznam kapitol
  1. Opel Astra TCR
  2. Fotogaléria: Opel Astra TCR

Chceli by ste skúsiť okruhové pretekanie s cestovným vozidlom, ale bojíte sa našlapanej konkurencie a predovšetkým extrémnych nákladov? Tak skúste niektorý z národných šampionátov TCR, čo sú vlastne také "juniorské" WTCC špeciály. Špecifikácia je podobná, autá sú ale lacnejšie a pretekanie tiež.

opel astra tcr (11).jpgopel astra tcr (15).jpgopel astra tcr (6).jpg
Závodná Astra TCR má výrazný bodykit, preplňovaný dvojliter s výkonom 330 koní, sekvenčnú prevodovku a vyrámovaný jednomiestny interiér. Hmotnosť vozidla je 1200 kg

S jedným takým teraz prichádza Opel. Je to nová Astra a volá sa celkom zrozumiteľne Opel Astra TCR. V zásade ide o produkčné auto upravené pre okruhy podľa nutných bezpečnostných pravidiel FIA. Výhodou je cena, toto auto vás bude stáť rozumných 95 000 eur bez dane.

A to je oveľa menej, než na koľko vyjde kúpa a prevádzkovanie aktuálneho špeciálu WTCC. Pod kapotou pretekárskej Astry je preplňovaný štvorvalec 2,0 l s výkonom 243 kW (330 k) a krútiacim momentom 420 Nm. Poháňané sú predné kolesá cez šesťstupňovú sekvenčnú prevodovku s radením pod volantom.

opel astra tcr (4).jpgopel astra tcr (14).jpgopel astra tcr (7).jpg
Závodná Astra stojí 95-tisíc eur bez dane. To je na prakticky pripravené závodné auto skutočne atraktívna cena. Aj šampionáty TCR majú byť finančne únosné

Opel Astra TCR má povinnú stolitrovú nádrž, dostal nastaviteľný podvozok a nemá ABS alebo podobné asistenčné systémy. O spomalenie sa starajú klasické kotúčové brzdy, vpredu majú disky priemer 378 mm a zvierajú ich šesťpiestikové strmene, vzadu potom majú brzdy priemer 265 mm a zaberajú na nich dvojpiestikové strmene. Hmotnosť pretekárskej Astry je 1200 kg.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY